Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Norgespakken

Startet av sla, lørdag 31. august 2013, klokken 10:21

« forrige - neste »

nr1rayner

@sele
Dette er jo ikke akkurat sjokkerende nyheter..
CC på kjedelig vei og masse skjermer og knapper å trykke på er ikke akkurat gulloppskriften for å få folk til å fokusere på selve kjøringen..

Da er det viktig at slikt utstyr fastmonteres, lett tilgjengelig, men ikke slik at en event. skjerm blender.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Sele

Enig,jeg bruker mobiltlf som DAB+ radio festet med magnet fordi jeg hater ledninger og ekstra dipe dutter rundt omkring. Også er jeg så gammel at jeg ikke har noe behov for og skifte kanal underveis :D

Leaf2014

DAB i ny model Leaf eller er dette noe grei løsning som jeg ikke vet ? Vet dere noe om det.

kaiat

Leaf fikk ny radio med DAB samtidig som 30kWh-batteriet kom i 2016.

nr1rayner

Ny oppdatering på min C11:
Har slitt med å få til godt signal, og skjult antennekabel. DAB fungerer strålende i min andre bil, tiny C3 tror jeg det var, vindusantenne i hvert fall, så har sterkt vurdert å skaffe det til Leafen.
Et siste krampetrekk var å (midlertidig) montere den i vinduskant langs plastdeksel på A-stolpen.
Endelig så det ut til å fungere bra!
Kun en liten testtur fra jobb, har et punkt der den bestandig har mistet signal, i minst 2 sek. Der mistet den nå også, i max 0,2 sek  :+1:
Ikke så ofte jeg kjører den andre bilen (diesel....) men synes å huske at også den datt i en brøkdel av et sekund akkurat der.
Trondheim

Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

bjorn_2390

Sitat fra: nr1rayner på fredag 31. mars 2017, klokken 19:36
Ny oppdatering på min C11:
Flott med oppdatering. Takk.  :+1:
Dette var ikke like synlig som de "vanlige" vindusantennene, som jeg synes ser helt jalla ut. Har du link til denne antenna?

Edit: For jeg regner ikke med at det er denne som følger med i C11-pakka?
Blå Euro-Leaf (2012)

nr1rayner

Jo, det er denne antenna som følger med C11.
Med C3+ fulgte det med vindusantenne.
Satt på til en kollega som har samme antenne, men annen adapter. Han hadde veldig stabilt signal.
Nå skal det jo sies at han bestandig hører på P1, mens jeg aldri gjør det...

Ny oppdatering.
For de litt lokalkjente kjørte jeg Trondheim-Stjørdal i dag.
Har ikke kjørt samme veien med den andre bilen med C3+, men har kjørt mange ganger med buss (vindusantenne).
Kan vel kort si at det var bare problemer med C11. Mer stabil nå enn jeg noen gang har hatt den før, men detter ofte ut.
Hadde godt signal i tunnelene, men i det jeg kom ut mistet den ganske kjapt signal, og det tok som regel lang tid før det kom tilbake, gjerne 1-2 min.

Så noe er dårlig, signal, antenne eller selve adapteren.
Signalet i bussene har vært vesentlig bedre enn det jeg fikk i Leafen.
På vindusantenner er det viktig med jording har jeg fått med meg, men på C11 er det ingen kobling eller teip som gir jording til antenna, slik det er på vindusantenner. Da bør den få jording gjennom strømtilførsel til selve boksen. Mulig det er jordingen som er "feil", men alt er i hvert fall ikke riktig.
Begynner å bli ganske lei nå, vurderer å levere tilbake skj....en.
Skulle heller hatt C3+, som jeg jo har god erfaring med, men finner ingen god plass å sette opp den svære boksen i Leafen.
Trondheim

nr1rayner

Sjekket denne videoen om det kunne være noe feil jeg hadde gjort under montering.
Men, der var det glassantenne.
Torshov har påsketilbud på C11+
Om + står det:
"C11+ Har nå fått Service Following slik at den automatisk veksler til nye frekvenser når man kjører fra et sendeområde og til et annet."
Som mest sannsynlig forklarer hvorfor jeg har en slik lang overgangsfase ut fra tunnel.

Det jeg liker best med C11 er den bitte lille kanalvelgeren, passer ypperlig inn i Leafen, men man bør forvente vesentlig bedre signal enn hva jeg har fått.
Kjøpte min hos Jula, de har ikke C11. Må bort for å høre om muligheten for å heve kjøpet, og teste C11+ istedet.
Så elendig signal vi hadde orket vi ikke å ha på radioen særlig lenge. Hadde vesentlig bedre signal på Radio Norge gjennom FM-nettet.
Trondheim

bjorn_2390

Sitat fra: nr1rayner på lørdag 01. april 2017, klokken 17:56
Takk for update. Venter spent på oppfølging  ;)
(Etter hvert bilder av hvordan det ser ut på bilens skjerm, er spennende.)
Takk også for tips angående påsketilbud. Sist jeg spurte, ante de ikke når pluss-utgaven kom.  ::)
Og det er ikke lenge siden...
Blå Euro-Leaf (2012)

nr1rayner

No problemos.
Undrer på hvordan signalet til ragnasan er...
Skjult mottaker skrev han, men det funket bare om man stod sånn ca oppå senderen hos meg..

Tenkte ikke på + engang jeg, skulle enten ha helt skjult system, eller minst mulig "fjernstyring".
Helt skjult ble for dyrt (ca 2500), og C11 var egentlig eneste aktuelle "fjernkontroll" etter min smak i den bilen, så da rasket jeg med meg en av de de hadde  ;)
Trondheim

Lynet

Service following er lite nyttig på min Leaf da den aldri kommer til å forlate Trøndelag mens jeg eier den.
Men derimot trafic announcment hadde vært nyttig, men det har vel nesten ingen enda!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

ragnasan

Min c11 fungerer ganske greit. Opplever å miste signal 3 ganger på vei til jobb mellom Tiller og Orkanger. Signalet er borte kun for kort tid.
Har koblet til via AUX da jeg syntes dette ga bedre lyd. (Gain medium). Har også prøvd via FM radioen. Dette var dårlig beskrevet i bruksanvisningen. Først må man i dab- menyen velge senderfrekvens og så må det velges "JA" på "FM-sender".   Selv om det står en sendefrekvens i displayet, kan FM-senderen være avslått.
Trondheim
Nissan Leaf -2012  150 000km 19.02.19
Kjører Trondheim - Orkanger T/R daglig.
2006 Peugeot 307 SW hdi 7 seter. (reserve)

GeirHM

Jeg har kjøpt en tiny c5 til vår leaf. "Testvinner" sa selgern på elkjøp. "Enkelt sak å montere" sa han også. Sånn ser det ut på alle videoene jeg har kommet over på youtube også. Smikk smakk og så står'n på plassen sin. Det er bare en hake ved disse videoene. Dem starter alle sammen med plastikkbeslaget på A-stolpen demontert. Fint. Det er bare det at beslaget på vår ikke lar seg rikke. Og det er kanskje like greit siden det ligger en sånn airbag bak. Så hva gjør jeg? Antenna må klistres fast til glassruta på høyre side og så må en liten snutt føres til jord (gods) og det er det siste jeg ikke får til. Fordi jeg kommer ikke til noe stål hvor denne snutten kan festes. Er det noen her som vet fra egen erfaring hvordan jeg skal komme til gods uten å utløse airbaggen?

nr1rayner

@Lynet
Regner med man må veksle når man kjører inn og ut av tunneller..

@Ragnasan
Har ikke kjørt den strekningen enda etter jeg satt inn.
Har fungert fint i nærområdet (Saupstad, Tiller) og selv over Kulsås der jeg hadde et signalhull mange ganger.
Jeg bruker FM-senderen, ingen problem.
Tvinnet kabel fra DAB rundt original antennekabel. Ingen problem med signalet der, hos meg er det DAB-signalet som detter ut.
Tr.h. Stjørdal er det tragisk på nyveien. Detter ut noen ganger i bussen også på den strekningen, men mer stabilt Trh-Orkanger.

Jeg bestilte glassantenne nå, så får vi se om det blir noe bedre..
Trondheim

nr1rayner

Trondheim

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA