Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Norgespakken

Startet av sla, lørdag 31. august 2013, klokken 10:21

« forrige - neste »

TS

Er det noen løsninger for DAB via USB til en japansk Leaf?   Var innom BNH og så på en ny Tekna, og ble ikke imponert over USB løsningen med tapet ledning og antenne i frontrute ..  Men, jeg kan akseptere det på ettermontering i min 2012..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

olaover1

Jeg har denne i min bil http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tilbehor-lyd-og-bilde/TINYC2DAB/tiny-audio-c2-dab-biladapter og er mer enn strålende fornøyd. Eneste jeg ikke var fornøyd med var den medfølgende antennen men etter at jeg monterte en aktiv glassantenne så tar den inn signalene som den rene støvsuger. Kjører lyden inn på aux inngangen. Den usb som som er på adapteret lader også mobilen min raskere enn å bruke bilens egen usb. Anbefales!
Sort met 2013 Euro Leaf Tekna. Levert november 2013.
Tesla model III i bestilling.

TS

Sitat fra: olaover1 på tirsdag 23. desember 2014, klokken 09:09
Jeg har denne i min bil http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tilbehor-lyd-og-bilde/TINYC2DAB/tiny-audio-c2-dab-biladapter og er mer enn strålende fornøyd. Eneste jeg ikke var fornøyd med var den medfølgende antennen men etter at jeg monterte en aktiv glassantenne så tar den inn signalene som den rene støvsuger. Kjører lyden inn på aux inngangen. Den usb som som er på adapteret lader også mobilen min raskere enn å bruke bilens egen usb. Anbefales!
Ser bra ut det. Men, når jeg trykker på AUX ber den om Bluetooth. Hvordan har du koblet den?
Kunne tenke meg å ha handsfree itillegg
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

olaover1

Den er plugga rett i 12v uttaket under skjermen. Svanehalsen på adapteret er såppas stivt at den holder seg i ro der under bruk. Har en Leaf Tekna med Bose anlegg og lyden er mer enn bra nok for meg iallefall. Ved å trykke aux hos meg går den fra usb til bluetooth til aux inngangen. Handsfree bruker jeg på bilens bluetooth, som også kan streame spotify osv fra tlf.
Sort met 2013 Euro Leaf Tekna. Levert november 2013.
Tesla model III i bestilling.

Leaf1Min

Jeg venter til MediaDab har en løsning for Leaf. Det er en tilnærmet integrert løsning hvor man kan bruke eksisterende knapper i Bilen.

Har installert denne selv i min Peugeot 5008 og er fornøyd med denne løsningen. Antenne er type glassklebe-antenne med kabel gjemt langs A stolpen og ned i dashbord.
Nissan e-nv200 Evalia 2016
Elektrisk siden 13.08.2014

PK

Sitat fra: Leaf1Min på onsdag 24. desember 2014, klokken 07:14
Jeg venter til MediaDab har en løsning for Leaf. Det er en tilnærmet integrert løsning hvor man kan bruke eksisterende knapper i Bilen.

Har installert denne selv i min Peugeot 5008 og er fornøyd med denne løsningen. Antenne er type glassklebe-antenne med kabel gjemt langs A stolpen og ned i dashbord.

Tenker det samme. Vil ha en integrert løsning som fungerer med knapper og menyer. Utrolig at ikke Nissan kommer med noe..  Når jeg kjøpte Leaf da de Car for the Future...paradoksalt nok, da uten DAB  eller DAB +... Hehehe
Er jo ganske mange Leaf på norske veier, så noen kommer nok med en bedre løsning om ikke så lenge tror jeg...
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

emil

Sitat fra: PK på onsdag 24. desember 2014, klokken 11:17
Tenker det samme. Vil ha en integrert løsning som fungerer med knapper og menyer. Utrolig at ikke Nissan kommer med noe..  Når jeg kjøpte Leaf da de Car for the Future...paradoksalt nok, da uten DAB  eller DAB +... Hehehe
Er jo ganske mange Leaf på norske veier, så noen kommer nok med en bedre løsning om ikke så lenge tror jeg...

Med tanke på at det omtrent bare er Norge som har en dato for stenging av FM til fordel for DAB er det kanskje ikke så rart at det ikke er den store prioriteten blandt bilprodusentene.

Jeg kan styre musikken på mobilen via bilens knapper over blåtann og få opp låtnavn og sånt. Hvor vanskelig er det egentlig å lage en DAB boks som gjør det samme og sender lyden videre via blåtann? Kan gjemmes unna og ingen ekstra kabling annet enn strøm og antenne.

Men til det daglige bruker jeg bare en USB stick med musikk på. Noen ganger setter jeg på mp3-stream fra NRK på mobilen og sender over blåtann (typisk hvis jeg er ute og kjører når RR er på). En gang vi var på tur Arendal-Trondheim og fruen absolutt måtte få med seg en eller annen MGP sending satte jeg opp egen stream av lyden fra NRK1 og tok det inn på mobilen via 3G/edge oppover østerdalen (da var det riktignok i fossilblien).

jkirkebo

Sitat fra: emil på onsdag 24. desember 2014, klokken 11:29
Jeg kan styre musikken på mobilen via bilens knapper over blåtann og få opp låtnavn og sånt. Hvor vanskelig er det egentlig å lage en DAB boks som gjør det samme og sender lyden videre via blåtann? Kan gjemmes unna og ingen ekstra kabling annet enn strøm og antenne.

Går sikkert fint å lage, men ulempen er at du da mister handsfree-muligheten til telefonen. Det er vel ikke helt optimalt. En god løsning via USB burde dog la seg gjøre, jeg kan jo f.eks streame lyd fra Spotify eller nettradio på mobilen via USB til bilen. Det finnes en USB-løsning i dag men den baserer seg ikke på streaming-protokoller så det tar laaaang tid å bytte kanal.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

smaug01

Mener å ha lest i instruksjonsboken til bilen at første bluetooth enhet har handsfree prioritet mens den andre enheten har streaming prioritet. Burde fungere perfekt sammen med en DAB bluetooth enhet da.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

SKS

I got dab adapter with new car  just days ago.Nobody told me this one required to wait 20-40 seconds(!!!) between switch to other stations.The price was over 2000 nok! Impossible to use as normal dab radio ... Of course if you just stay with one station probably OK.But better to buy any other adapters with external monitor and control and use it.So do not spend money on this nissan dab adapter!
Tesla Model 3 LR AWD ,delivered 27.06.19
Nissan Leaf Nordic edition ,Dec.2014
BMW X3 F25 2016

havardr

terfre123

Det morsomme er jo at nå både Sverige, Tyskland og Sveits har sagt at det er DAB som blir plattformen, og da vil markedet for Add-On produkter øke betraktelig, og da vil det nok bli mer interessant for produsentene å komme opp med løsninger som fungerer bedre helintegrert.
Minnesund - Oslo - Minnesund hver dag :-)

SKS

Tesla Model 3 LR AWD ,delivered 27.06.19
Nissan Leaf Nordic edition ,Dec.2014
BMW X3 F25 2016

andkon

Same problem. I get DAB adapter for free with new leaf. But first problem as it was said long time between changing station and second problem and biggest for me: its use usb port! If you want to listen usb flash you must remove usb cable to DAB radio and connect usb flash. Its completely uncomfortable. I dont understand why its not possible to get some DAB module with some CAN bus connection like this:
http://www.handsfree.co.uk/images/products/connect2/AutoDAB.gif

Kvikken

I just use my phone in a carstand with internet radio via bluetooth to the car and 5GB monthly data-access on cellular.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA