Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: senkesett til nissan leaf

Startet av Ingez, lørdag 31. august 2013, klokken 00:59

« forrige - neste »

Ingez

Hei
Er det noen som har løsning på åssen man kan låse Chargeamps kablen til 2011 eller 2012 leaf?
Nissan Leaf juni 2013 Solgt
S85 #22105

Kristian

Vet ikke om jeg har missforstått spørsmålet, men er det ikke bare å ta en hengelås rundt kabelen og så igjennom øyet som er på ladeluka eller felgen eller et annet sted?
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Sverre_E

Blå Leaf. April 2012. Vår første elbil! Og eneste bil...

Thomas Parsli

"Charge Amps" har ikke øye i grepet, så den eneste måten å låse kabelen (fysisk) er som Kristian foreslår.
Ulempen er at man kan klippe av kabelen med en avbiter og få med seg den dyre delen.
(De færreste gidder vel å bruke koden, så den stjålne delen er omtrent like verdifull.)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

cra

Hvis noen vil ha noe så tar de det bare, det koster dem bare litt mer arbeid. Hovedpoenget med slike låser (uansett type) er vel at det ikke bare skal være å ta den med seg uten noe ekstra arbeid.

Det som hadde vært sweet var om laderen kunne få en eller annen ID fra bilen, og at den ikke ville fungere med ny bil uten at man tastet koden på laderen. Da kunne man slippe å taste kode hver gang til daglig, men bare når man bruker den på en annen bil. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Trond Arve

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 23. august 2013, klokken 14:31
(De færreste gidder vel å bruke koden, så den stjålne delen er omtrent like verdifull.)
Bruker alltid koden på offentlig parkering, tar to sekunder å skru på og 10 sekunder å skru av. Kjenner også på det irrasjonelle stresset (nå må jeg komme meg avgårde ASAFP), men har innsett at det ikke er her jeg trenger å knipe sekunder...

Hmmm hadde det vært akseptabelt at man uansett måtte knaste inn koden jevnlig, f.eks. hver 10. gang eller noe sånt? Hadde jo vært fint om alle brukte koden, men det er vel for mye å håpe på.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

TB

Her er den metode eg har brukt.

Festa ein sykkellåst på kabelen, med to stk "gummibelagt klammer 13 mm", Biltema nr  61962

Har ikkje testa på vinteren, litt meir grisete - men på trillingene er det relativt enkelt og komme til. Har uansett liggende eit par hanskar i lag med ladekabelen.

Tjuveri kan framleis skje, ved at sykkelås, eller kabelen blir klippa av, så koden har framleis ein funksjon her.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

el nino

Sitat fra: Trond Arve på fredag 23. august 2013, klokken 14:58
Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 23. august 2013, klokken 14:31
Bruker alltid koden på offentlig parkering, tar to sekunder å skru på og 10 sekunder å skru av. Kjenner også på det irrasjonelle stresset (nå må jeg komme meg avgårde ASAFP), men har innsett at det ikke er her jeg trenger å knipe sekunder...

Jeg har brukt hengelåsmetoden så lenge at jeg har glemt hvordan man bruker koden------ :'( kan du kort beskrive hvordan man gjør det? :)

BE

Sitat fra: el nino på mandag 09. september 2013, klokken 10:07
Jeg har brukt hengelåsmetoden så lenge at jeg har glemt hvordan man bruker koden------ :'( kan du kort beskrive hvordan man gjør det? :)

http://charge-amps.com/Content/Images/UM-EVSE/Usermanual_4.0.pdf
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA