Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan kjøre Oslo - København: tid, fart og lading

Startet av Spooz, fredag 30. august 2013, klokken 23:50

« forrige - neste »

Toonster

Sitat fra: Thor2014 på søndag 29. mai 2016, klokken 23:54
Jeg har 50-35-20
Kunne tenkt meg enda litt lysere foran

Har du bilde av den? :)

reinartg

Noen som har erfaring med keramisk/nano keramisk solfilm fra flexfilm?

snd

Sitat fra: reinartg på fredag 03. juni 2016, klokken 22:24
Noen som har erfaring med keramisk/nano keramisk solfilm fra flexfilm?

Ja. Har spesialbestilt Llumar Lati 15 og 50. Kjølig bil, selv nå som det er 30 C. Lati er Europas CTX. Google Llumar CTX og du får erfaringer fra USA. "Alle" tenker på mørketsgrad i %, men "ingen" tenker på hvor mye varme som slippes inn i bilen. Det synes jeg er rart.

Edit: ikke erfaring fra flexfilm :( Men keramisk film er å anbefale, da det ikke påvirker DAB/Dashcam og andre signaler
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Toonster

Sitat fra: snd på lørdag 04. juni 2016, klokken 11:13
Sitat fra: reinartg på fredag 03. juni 2016, klokken 22:24
Noen som har erfaring med keramisk/nano keramisk solfilm fra flexfilm?

Ja. Har spesialbestilt Llumar Lati 15 og 50. Kjølig bil, selv nå som det er 30 C. Lati er Europas CTX. Google Llumar CTX og du får erfaringer fra USA. "Alle" tenker på mørketsgrad i %, men "ingen" tenker på hvor mye varme som slippes inn i bilen. Det synes jeg er rart.

Edit: ikke erfaring fra flexfilm :( Men keramisk film er å anbefale, da det ikke påvirker DAB/Dashcam og andre signaler

How much is the fish?

snd

Sitat fra: Toonster på lørdag 04. juni 2016, klokken 11:20
Sitat fra: snd på lørdag 04. juni 2016, klokken 11:13
Sitat fra: reinartg på fredag 03. juni 2016, klokken 22:24
Noen som har erfaring med keramisk/nano keramisk solfilm fra flexfilm?

Ja. Har spesialbestilt Llumar Lati 15 og 50. Kjølig bil, selv nå som det er 30 C. Lati er Europas CTX. Google Llumar CTX og du får erfaringer fra USA. "Alle" tenker på mørketsgrad i %, men "ingen" tenker på hvor mye varme som slippes inn i bilen. Det synes jeg er rart.

Edit: ikke erfaring fra flexfilm :( Men keramisk film er å anbefale, da det ikke påvirker DAB/Dashcam og andre signaler

How much is the fish?

5400 NOK ferdig montert med slipte kanter. 9 ruter
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Øyvind.h

Noen som har slitt med fob'ene etter toning? Bilen responderer nesten ikke på fob'ene lenger. Selv ikke med manuell bruk.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

fonberg

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 28. juni 2016, klokken 22:45
Noen som har slitt med fob'ene etter toning? Bilen responderer nesten ikke på fob'ene lenger. Selv ikke med manuell bruk.

Ingen fob-problemer for min del i hvert fall, hverken ved presentering eller trykking. Gjelder både forrige og ny bil, begge med solfilm fra Riis bilglass.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

reinartg

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 28. juni 2016, klokken 22:45
Noen som har slitt med fob'ene etter toning? Bilen responderer nesten ikke på fob'ene lenger. Selv ikke med manuell bruk.

Har du metallisert solfilm? Det kan skape signalforstyrrelser

lunitiks

#458
Jeg har slitt noe djevelsk med fob'en i det siste, men tør ikke si om dette har noe med solfilmen å gjøre.

Jeg sliter både med å starte bilen (må legge fobben i center console, tett mot 12v-uttaket), og jeg sliter med å låse opp/igjen fra utsiden. Ingen melding om at jeg har lite batteri, bare at "key not inside car". Mener å huske at jeg opplevde samme problem før sotingen, og satt det den gang i sammenheng med at jeg hadde fobben i jakkelomma sammen med mobil, bankkort ea. Men nå i det siste er det blitt helt forferdelig.

Har lest om flere som har plagdes med fobben uten at det knyttes til solfilmen, så dette tror jeg ikke er eneste mulige årsak.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Øyvind.h

Sitat fra: reinartg på onsdag 29. juni 2016, klokken 01:01
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 28. juni 2016, klokken 22:45
Noen som har slitt med fob'ene etter toning? Bilen responderer nesten ikke på fob'ene lenger. Selv ikke med manuell bruk.

Har du metallisert solfilm? Det kan skape signalforstyrrelser

Vet ikke. Men han som la filmen har gjort samme jobb på titalls Teslaer uten tilsvarende problemer. Og jeg fikk lagt samtidig som en kamerat som ikke sliter med det samme, så jeg lurer på om feilen kom med sw oppdatering som ble gjort natten før filmen ble lagt.

Fob'en fungerer fint ift start av bilen. Ingen problemer der. Men forsøkte å ta førervinduet ned og gå bort til bilen og holde fob inn vinduet. Fortsatt kom ikke håndtakene ut.

Sitat fra: lunitiks på onsdag 29. juni 2016, klokken 06:19
Jeg har slitt noe djevelsk med fob'en i det siste, men tør ikke si om dette har noe med solfilmen å gjøre.

Jeg sliter både med å starte bilen (må legge fobben i center console, tett mot 12v-uttaket), og jeg sliter med å låse opp/igjen fra utsiden. Ingen melding om at jeg har lite batteri, bare at "key not inside car". Mener å huske at jeg opplevde samme problem før sotingen, og satt det den gang i sammenheng med at jeg hadde fobben i jakkelomma sammen med mobil, bankkort ea. Men nå i det siste er det blitt helt forferdelig.

Har lest om flere som har plagdes med fobben uten at det knyttes til solfilmen, så dette tror jeg ikke er eneste mulige årsak.

Høres veldig ut som lite batteri i nøkkelen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Hodetelefoner


Øyvind.h

#461
Begge fob'ene oppfører seg helt identisk og er bare 2-3 måneder gamle. Skal teste å bytte i dag, men tviler. Ingen problemer med "key not inside". Med snart 3 år med Model S har jeg en del erfaring med fob-batteri :)

On the brigtht side: bilen ser veldig bra ut! Synes 35/35/20 ser hakket bedre ut, men 35/20/20 ble absolutt ikke ille :)

EDIT: fant to 2032 batterier i skuffen. Byttet i begge fob uten endring i situasjon. Batteriene kan være defekte de også, men tviler.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

lunitiks

Kjørte på butikken og kjøpte nytt CR2025-batteri. Nå spretter dørhåndtakene ut og bilen starter som om ingenting var skjedd.

Har byttet batteri 3-4 ganger siden jeg fikk bilen i fjor høst. Synes det er mye. Men så har jeg 2 nøkler, så jeg er usikker på hvilken nøkkel jeg har byttet batteri i sist.

Noterer meg batteriskiftet i dag og følger med på hvor lenge dette varer
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

reinartg

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 29. juni 2016, klokken 06:55
On the brigtht side: bilen ser veldig bra ut! Synes 35/35/20 ser hakket bedre ut, men 35/20/20 ble absolutt ikke ille :)
Bilder please :)

Tllp

Fikk sotet fra B-stolpen,15 på alle rutene. Syntes det ble ganske bra! 3200 ink montering på Riis Helsfyr.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA