Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan kjøre Oslo - København: tid, fart og lading

Startet av Spooz, fredag 30. august 2013, klokken 23:50

« forrige - neste »

sindreut

Sitat fra: J.C på lørdag 27. februar 2016, klokken 10:05
Sitat fra: sindreut på lørdag 02. januar 2016, klokken 13:50
Noen som har fått solfilm på en bil med den nye Titanium metallic lakken? Hvilken gradering er eventuelt valgt?

Hadde vært kjekt å sett noen bilder?

ray

Sitat fra: AppleKnocker på lørdag 27. februar 2016, klokken 18:58
Sitat fra: ray på lørdag 27. februar 2016, klokken 02:33
Har lagt på Sunguard solfilm på min helt til A-stolpe. Betalte 3300,- ink mva. Syns det var grei pris og veldig fornøyd med resultatet. Dette var i Sarpsborg. Bilder kommer snart.
Hvilket firma i Sarpsborg var dette?

Tors Solfilm. Si at du skal ha samme pris som Raymond.  ;D

OW

Vi har plutselig fått et behov for å legge solfilm fra B og bakover. Vi gikk fra barnesete med solskjerm til større sete uten, og hun lille på 6 måneder får plutselig sola midt i fleisen. Blir solbriller på tur når været er så bra som nå frem til vi får ordnet noe beskyttelse.

Jeg håper noen her kan hjelpe med noen tips. Er det noen som kjenner til firma som er flinke til å legge solfilm på Model S i Grenlandsområdet (og som tar en fornuftig pris)?

Har perlehvit P85 med sorte seter og lys alcantara i taket. Ser for meg 20 både på sider og bakluke. I forhold til å beskytte for hun som sitter bak, og utseende - høres det fornuftig ut med 20?

Har et dashcam med kamera foran og bak som skal monteres snart. Er det noe man bør tenke på i forhold til solfilm og kameraet bak?
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

joda

Solfilm på 20 funker helt fint, også i forhold til dashcam bak. (har selv 15 fra B-stolpe og bak, funker helt fint med dashcam det også ;) )
TMS 85D

havardhm

Noen som vet om noen som utfører en god jobb og som tar på seg dette for en forunuftig penge i Vestfold-området?
'15 Model S P85D - P78238

'14 Model S 85 - P43686 - Solgt

bernta

Sitat fra: OW på søndag 28. februar 2016, klokken 21:10
Vi har plutselig fått et behov for å legge solfilm fra B og bakover. Vi gikk fra barnesete med solskjerm til større sete uten, og hun lille på 6 måneder får plutselig sola midt i fleisen. Blir solbriller på tur når været er så bra som nå frem til vi får ordnet noe beskyttelse.

Jeg håper noen her kan hjelpe med noen tips. Er det noen som kjenner til firma som er flinke til å legge solfilm på Model S i Grenlandsområdet (og som tar en fornuftig pris)?

Har perlehvit P85 med sorte seter og lys alcantara i taket. Ser for meg 20 både på sider og bakluke. I forhold til å beskytte for hun som sitter bak, og utseende - høres det fornuftig ut med 20?

Har et dashcam med kamera foran og bak som skal monteres snart. Er det noe man bør tenke på i forhold til solfilm og kameraet bak?

Hvis du skal ha god solskjerming for hun som  sitter i baksetet så er 20 bra. demper sterkt sollys bra. 35 demper ikke sollyset så veldig mye, og det kan bli litt for lyst for henne.

Mitt beste tips er å prøve å sitte bak i biler med solskjerming og sammenligne selv. Dra innom en bilforhandler. Tror Mazda har 20 på sine suv-er.
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

Thomas N

Jeg skal legge solfilm på fredag. Veldig i tvil på hva jeg velger. Har 2 barn i baksetet (ikke i bagasjen). Kona vil ikke at det skal bli for mørkt. Jeg syns film fremhever bilen, men må tenke på at det ikke blir for mørkt ved rygging på vinterstid.

Tenker 35/35/20. Hva tenker dere?
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

fonberg

#412
Sitat fra: Thomas N på tirsdag 29. mars 2016, klokken 22:27
Jeg skal legge solfilm på fredag. Veldig i tvil på hva jeg velger. Har 2 barn i baksetet (ikke i bagasjen). Kona vil ikke at det skal bli for mørkt. Jeg syns film fremhever bilen, men må tenke på at det ikke blir for mørkt ved rygging på vinterstid.

Tenker 35/35/20. Hva tenker dere?

Jeg tenker 50/20/20. Har hatt dette på min S85 i to år, og kommer til å legge det samme på den nye S-en som kommer om noen uker.

Edit: 35 mener jeg blir for mørkt på førervindu (jeg vil gjerne at medtrafikantene mine ser meg når jeg sitter bak rattet), og bakrutene kan gjerne ha noe mørkere enn 35. Dessuten bør man ha klart mørkere bak B slik at det ikke er så åpenbart for onkel at man har film foran B.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

ingare

Er det noen anbefalinger av firmaer i Kristiansand for pålegging av solfilm?

Tenkte 20 bak b-stolpe og 15 bak. Fungerer det greit ifht kamera eller bør man heller ha 20 bak?
S85D - Levert
S85 - Solgt

joda

15 bør ikke være noe problem i forhold til kamera.

Har komboen 15 bak (egentlig fra B-stolpe) og kamera, funker helt fint her.
TMS 85D

ingare

Sitat fra: joda på fredag 01. april 2016, klokken 20:47
15 bør ikke være noe problem i forhold til kamera.

Har komboen 15 bak (egentlig fra B-stolpe) og kamera, funker helt fint her.
Det høres bra ut. Da tror jeg at jeg prøver det.   :)
S85D - Levert
S85 - Solgt

Thomas N

Fikk lagt 20/20/35. Det ble perfekt! Ikke tenk på å legge 50 engang....
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

Muffinman

Fikk lagt 20% på sidevinduene bak B-stolpen på ene bilen hos Glassdrive denne uka. Fikk beskjed om at vinduene ikke måtte brukes på ei uke slik at filmen skal feste seg skikkelig, og siden vinduene går opp og ned når dørene åpnes betyr det bruksforbud på bakdørene samme uka. Greit nok.

Men kjørte bilen en runde i dag og tittet baki, og ser både vertikale og horisontale riper. Kjenner ikke noe med fingeren når jeg drar den over. I tillegg er det mange bobler, og små prikker. Verst var en liten "by" med bobler ved kanten av filmen på ene vinduet. Er dette noe som går vekk etterhvert som det tørker, eller det ikke skikkelig utført?

fonberg

Vanlig at det tar noen dager før småbobler i filmen forsvinner, ja.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Muffinman


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA