Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan kjøre Oslo - København: tid, fart og lading

Startet av Spooz, fredag 30. august 2013, klokken 23:50

« forrige - neste »

F_P

Fikk gjort det på Riis Helsfyr. De anbefalte å ikke kjøre bakvinduene de 2-3 første dagene nå som sola skinner. Ved kaldere vær inntil 1 uke.

De legger forøvrig på uten å ta ut rutene. Tar av dørtrekkene, men resten legges på uten å demontere noe. Fikk live visning på trekantvinduet bak siden det måtte legges på nytt. Kom et hår i mellom på første forsøk..
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

SKEK

Sitat fra: joda på onsdag 01. juli 2015, klokken 01:39
Riis i Bergen demonterer hvertfall dørpanelene for å få filmen under kanten. (tror de fleste gjør det)

De tar normalt 2 dager for jobben også, siden de ønsker at bilen skal tørke innendørs over natten,

Men man kan avtale å få ut bilen samme dag, men funker ikke alltid i praksis. (avtalte det selv på min bil, men han som utførte jobben hadde ikke fått den beskjeden og bilen var ikke klar da jeg kom for å  hente den..)

Benyttet du Riis Bilglass på Minde? Hvis ja, vet du om de har de noen form for avtale med Tesla vis a vis, og sist men ikke minst ble du fornøyd?  :)
Tesla Model S85D

joda

@SKEK

Ja, det var Riis Bilglass på Minde jeg benyttet. Er svært fornøyd med resultatet og jobben som er gjort.

Hva tenker du på om de har noen avtale med Tesla..?
De har sikkert det i forhold til glass og slikt, men ikke for solfilm..
TMS 85D

SKEK

Bare om de hadde noen gunstige avtaler eller fordeler med Tesla  8) Har fått et prisanslag på 4000,- for alt bak B-stolpen (20%) av dem allerede, så blir nok dem jeg velger.
Tesla Model S85D

joda

Høres jo ut som en god pris det ;) 
Måtte betale 5000,- for det samme (men med 15%) i April..  :'(
TMS 85D

SKEK

Ja, ser man det!  ;) Jeg tenker 20% da bilen blir perlehvit og alt interiøret blir svart, men kan fort ombestemme meg om det ikke blir mørkt nok  :-X
Tesla Model S85D

RonnyØ

Betalte 3200,- hos Scandinano tidligere i juni. 10års garanti på film og arbeid. Knallfornøyd
Husqvarna Automower 320

JTB

Jeg betalte også 3200,- for side ruter bak + bakrute hos Allo Dekor i Kongsberg...
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

eg1l

En litt kjedelig historie fra Riis bilglass. Var strålende fornøyd med valg av grad og utseende helt til jeg oppdaget at de har vært uforsiktige under installasjon. Fant en stygg ripe i bakruten som ser ut til å være fra når de har skåret filmen. I tillegg er det store luftlommer i et område. Jeg har sendt en mail, men har ikke fått svar enda.

frosken

Sitat fra: eg1l på torsdag 09. juli 2015, klokken 09:21
En litt kjedelig historie fra Riis bilglass. Var strålende fornøyd med valg av grad og utseende helt til jeg oppdaget at de har vært uforsiktige under installasjon. Fant en stygg ripe i bakruten som ser ut til å være fra når de har skåret filmen. I tillegg er det store luftlommer i et område. Jeg har sendt en mail, men har ikke fått svar enda.

Når fikk du filmen lagt? Litt bobler er helt vanlig den første uka eller så, helt til all fukten har tørket ut. Ripene så derimot ikke helt bra ut.

eg1l

Sitat fra: frosken på torsdag 09. juli 2015, klokken 11:19
Når fikk du filmen lagt? Litt bobler er helt vanlig den første uka eller så, helt til all fukten har tørket ut. Ripene så derimot ikke helt bra ut.

Den ble lagt på mandag, så jeg regner egentlig med at boblene forsvinner. Ripen er det værre med.
Er det noe som kan repareres?

atleten

La på scandinano i drammen i dag.  50/20/20.  Ble perfekt for meg:)

mahp

Noen her inne som har bilde av bilen deres med 15%? :)

ihlhaug

Hei, jeg er litt blank på dette, men vurderer å legge film som jeg ser mange har gjort. Hva er det som er standard, og hvor mye er det som er lov, prosentmessig? Den rett over med 50/20/20 ser fin ut, men er dette lov og hvor mye ser man egentlig ut?
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

RonnyØ

Sitat fra: ihlhaug på torsdag 30. juli 2015, klokken 13:02
Hei, jeg er litt blank på dette, men vurderer å legge film som jeg ser mange har gjort. Hva er det som er standard, og hvor mye er det som er lov, prosentmessig? Den rett over med 50/20/20 ser fin ut, men er dette lov og hvor mye ser man egentlig ut?

Når det gjelder lovverk, så er ingen form for folie, film eller lakk tillatt på frontrute eller ruter foran B-stolpen. Og man skal kunne se utrykningskjøretøy som kommer bakfra.
Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran). Utrykningskjøretøys blå lys skal i alle tilfelle kunne ses gjennom bakvindu i motorvogn hvor innvendig speil kreves.
Husqvarna Automower 320

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA