Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan kjøre Oslo - København: tid, fart og lading

Startet av Spooz, fredag 30. august 2013, klokken 23:50

« forrige - neste »

Lynet

Sitat fra: pwb på tirsdag 07. april 2015, klokken 16:25
+1 til Riis bilglass.

+1 til Riss fra meg også  :)
Det vil nok alle som får 2 på første EU-kontroll gitt også  ;D
Tipper solfilm med 10 års garanti er kjempenkel å få av  8)
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

sn0le

Er forundret over tankegangen da.
"Solfilm foran er forbudt av trafikksikkerhetsmessig hensyn, men jeg vet bedre og driter i det".  ::)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

skyfawn

hvordan blir det da med solfilm bak og ingenting fremme? noen som har bilder av det? Ser ut som jeg skipper hele greiene :P

krister461

Sitat fra: skyfawn på onsdag 08. april 2015, klokken 07:54
hvordan blir det da med solfilm bak og ingenting fremme? noen som har bilder av det? Ser ut som jeg skipper hele greiene [emoji14]
Hadde dette på min forrige. 20/20 bak. 

B_Tesla

Har 20/20 på min i Trondheim. Er vel noe slikt som 23 de faktisk legger. Husker ikke helt. Men kan få se den dersom man er usikker. Bilen er sort. Veldig fornøyd selv. Overaskende godt man ser ut av bilen.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

joda

Hos Riis så legges det på 22 hvis man velger 20 som solfilm. (regner med det er det samme hos de fleste andre også..)

Har selv bilen inne i dag for å få lagt på solfilm, havnet på 15 etter at jeg så en annen Tesla som de jobbet med hvor det ble lagt på 20. (22)

Litt spent på resultatet når jeg skal hente bilen igjen i ettermiddag..  :)
TMS 85D

B_Tesla

Stemmer. Var 22 de la hos Riis bilglass på Lade i Trondheim. Var forøvrig veldig fornøyd med bade service og resultat. Fikk en smart ForTwo som lånebil. Spesiell opplevelse.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

HelectriC

noen som har 35/20% i Bergen med omegn som kunne la meg kikke in for å se hvor mørkt det blir?
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

andreasmj

Fikk lagt solfilm hos Riis Bilglass på Helsfyr. Der legger de solfilm fra B-stolpe og bakover for 3900 kr hvis du kontakter garths@riis.no.
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

mogu

Hei,

Vurderer å legge solfilm på bilen, er folk her inne fortsatt like fornøyde med scandinano? Andre gode forslag mellom Drammen og Oslo?

Ønsker ikke å ha for mørkt på sidene, men bak kan det gjerne være mørkt, noen som har noen erfaring om hva de mener er for mørkt i forhold til kjøring på nattestid?

Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Kagex

regner med du snakker om rutene foran, 35 blir for mørkt, jeg har 42 på sidene foran og i kraftige regnværsdager kan det være litt vanskelig å se men ellers har det gått fint, selv på vinteren
P29687

HelectriC

Sitat fra: Kagex på mandag 22. juni 2015, klokken 11:23
regner med du snakker om rutene foran, 35 blir for mørkt, jeg har 42 på sidene foran og i kraftige regnværsdager kan det være litt vanskelig å se men ellers har det gått fint, selv på vinteren

mener du forran B-stolpen? vil tro tidligere spørsmål dreier seg om sideruter bak B-stolpe og trunkvindu. har du 42% på sideruter forran B-stolpe får du vel holde deg langt unna Politiet? senest for noen dager siden holdt jag på å kjøre in i en bil med ganske sotede vinduer forran B-stolpen og det er ikke noe lurt, du får ikke øyekontakt med den som kjører og får ikke det naturlige flytet i trafikken. finnes regler og lover om hvordan man skal kjøre, men for det beste flytet må man nesten får øyekontakt med medtrafikantene.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Kagex

jeg svarte på spørsmålet hans, soting bak b stolpen reduserer vel ikke så mye sikt.

skal du komme med moralpreken kan du bare holde kjeft , jeg svarte ikke han for at du skal komme her å vise at du liksom er et bedre menneske
P29687

mogu

Hei, takk for svar, jeg beklager at jeg var litt lite spesifikk i spørsmålet mitt. Jeg tenkte å legge fra B-stolpen og bakover, og med siden mente jeg da rutene på bakdørene, mens med bak mente jeg trunk-luka. Ikke meningen å dra igang noen foran-bak b-stolpe diskusjon igjen.

Jeg er bare ute etter synspunkter fra de som har lagt på sine biler om hva de mener er best å ha på bakruta, mitt ideal er vel at det er så mørkt som mulig, uten at det hindrer all utsikt bakover når det er mørkt ute. Noen som har noen erfaringer om hvor de mener denne grensen går?
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Kagex

Sender deg en pm Mogu, unngår å svare her i tilfelle jeg får skylden for at noen blir rygget på og blir bedt om å dra til kirken for å skrifte mine synder
P29687

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA