Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan kjøre Oslo - København: tid, fart og lading

Startet av Spooz, fredag 30. august 2013, klokken 23:50

« forrige - neste »

Thor2014

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 21. mars 2015, klokken 10:48
Kan se min på Nordstrand syd i Oslo. Har 35 på sidene og 20 på bakluken.

Tror forslaget ditt er veldig bra (50/35/20).
Høres bra ut :)
Sender en PM.

jazzwheel

Riis bilglass Asker la på min. De hadde ikke 20 eller 30 osv, men 22(?)

La det fra B-stolpen og bakover og det er lysere enn jeg trodde så 35 ville jeg personlig droppet.

B_Tesla

Mulig mine også er 22 faktisk.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

frosken

Sitat fra: Thor2014 på lørdag 21. mars 2015, klokken 10:02
Hei.
Jeg henter bilen min neste uke og skal rett opp å legge på film.
Jeg tenker 50% foran, 35% på bak B stolpen og 20% på bakruten, men er litt usikker på om det blir for mørkt.
Er det noen som har en bil med 20 eller 35% som jeg kunne sett på?
Bor i Drøbak.
Jeg har nøyaktig det oppsettet. Fikk lagt det denne uken. Er veldig fornøyd, men om jeg hadde hatt valget ville jeg gått for 70% foran. Litt lite forskjell mellom foran og bak, ser ganske mørkt ut fra utsiden. Fra innsiden er det uproblematisk, også på kvelden.

Du må gjerne komme og kikke om du vil! Jeg bor på Skullerud på østkanten av Oslo.

fonberg

Sitat fra: frosken på lørdag 21. mars 2015, klokken 18:13

Hei.
Jeg tenker 50% foran, 35% på bak B stolpen og 20% på bakruten, men er litt usikker på om det blir for mørkt.
Bor i Drøbak.
Jeg har nøyaktig det oppsettet. Fikk lagt det denne uken. Er veldig fornøyd, men om jeg hadde hatt valget ville jeg gått for 70% foran. Litt lite forskjell mellom foran og bak, ser ganske mørkt ut fra utsiden. Fra innsiden er det uproblematisk, også på kvelden.

Du må gjerne komme og kikke om du vil! Jeg bor på Skullerud på østkanten av Oslo.

Jeg har 50/20/20, veldig fornøyd med det. Tydelig forskjell på sidevinduene foran og bak, og 20 er ikke for mørkt på sidevinduene bak.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

boppus

EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

frosken

Jeg betalte ca. 5.600,- for hele sulamitten. Da er alle ruter som kan taes ut tatt ut og kantene slipt. Veldig proff jobb hos RT Bilglass i Oslo.

fonberg

Sitat fra: boppus på lørdag 21. mars 2015, klokken 19:08
Hva koster slikt?

5000,- hos Riis bilglass på Lade, tvers over gata for Tesla SC. 5 års garanti.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Oreo

Jeg har komboen; ingenting foran, 20% på bakdørene, 5% på bakruta.

Her er et svar jeg akkurat ga på pm:

Skulle jeg lagt solfilmen på nytt tror jeg nesten jeg hadde valgt 20% bak istedetfor 5%.
Jeg var opptatt av at jeg absolutt ikke skulle ha noe innsyn og mest mulig soldemping (barneseter og hund), men om en har 20% fra på bakdørene så vil kupeen bli så mørk uansett at innsyn neppe er noe problem.
Jeg fikk sett bilen til hun som la film på Riis Glass i Trondheim, hun hadde 20 dører og 5 bak og jeg syntes ikke det så så ille ut da jeg stakk hodet inn for å se ut. Det jeg ikke tenkte på var at selve speilet i Tesla'n er ganske mørkt og om jeg i tillegg sitter med solbriller på så ser jeg nesten ingenting ut bakruta. På kvelden ser (skimter) en lys fra bilen bak, men så og si kun det. Jeg må belage meg på sidespeil og ryggekamera. Kameraet synes jeg er verdiløst ved kjøring i mørket, men i dagslys så er det jo bedre enn speilet. Det kan jo virke litt forstyrrende så jeg bruker det kun ved mye trafikk/køkjøring.

Jeg har ikke noe solfilm på fordørene da jeg ikke gidder noe styr om jeg blir stoppet i en tekn. kontrol e.l.
Jeg hadde en Saab 95 med 35% rundt hele og 50% fremme. Sammenlignet med resten så var det ikke så "merkbart" med denne kombo'en. Jeg ville sterkt vurdert å ha det lyseste alternativet, altså 50%, fremme. Forskjellen mellom 20% og 35% er synlig ja, men enhver amatør (politi) kan likevel se at 35% ikke er noe orginal mørk rute, noe som 50% derimot kan virke som.

Tror kombo 50/20/20 er helt perfekt om du liker mørke ruter med minimum innsyn. Velg 35 om en vil se litt inn.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Ojan

Sitat fra: frosken på lørdag 21. mars 2015, klokken 18:13

Hei.
Bor i Drøbak.

Har du et bilde av bilen din Frosken?
Vurderer ditt oppsett når bilen kommer til uka.
P85+ Sep 2013 - Solgt
P85D - Mars 2015

MrGekko

Da er time hos Scandinano bestilt. Spurte om sliping av kanter. Dette utførte de bevisst ikke, da sliping av kanter medførte risiko for at det ville danne seg merker/feste seg ting til kantene etter en stund.

mwawe

Hei,

Jeg skal ha solfilm på hele bilen utenom frontrute og har fått pris fra Solskjerming og Reklame i Sandnes på 7500 kroner. Har brukt de før og de er virkelig nøye og utfører skikkelig jobb.

Det jeg reagerer på er prisen når jeg ser hva dere andre har betalt for dette. De sier at de bruker den beste solfilmen og at de har garanti, men alle har jo garanti. Er 7500 for mye?

Er også veldig usikker på hva jeg skal gå for. Har en Hvit Tesla P85D med 21" grå turbin felger. Ser ut som om flesteparten her går for 20% film. Tenker 20% på hele bilen eller kanskje 35%. Er som sagt usikker. Noen tips?

Så 2 spørsmål egentlig :-)

ducktolate

Det hørtes litt mye ut. Vanligste er 1000kr pr vindu. Men de fleste tar vel ikke så mye for de små trekantvinduene. Så jeg tror at mellom fem og seks tusen er vanlig. Men når Riis tilbyr til fem så vil jeg tro det setter standarden. Riis er som regel ikke et konsern med de laveste prisene på noe av det de driver med.
Ang toningsgrad så ser jo 20 rundt hele på en hvit bil veldig bra ut. Se bilde av Olav sin på denne siden (ser ut som det kan være 20)
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11721.msg212333.html#msg212333
Men det er vel stor fare for å bli stoppet i kontroll med det. Personlig ville jeg ha hatt 15 på bakvindu (om det finnes?) og 35 framover om du skal ha hele veien. Men som sagt før her er det ikke lov på framdører.

Rødkleiv

Sitat fra: Oreo på søndag 22. mars 2015, klokken 11:08
Forskjellen mellom 20% og 35% er synlig ja, men enhver amatør (politi) kan likevel se at 35% ikke er noe orginal mørk rute, noe som 50% derimot kan virke som.

Jeg klarer ikke å bestemme meg for 20 eller 35 (på en svart bil).
Pri 1 er at det ikke blir for "gangster". Ideelt sett vil jeg ha noe som kan se ut som det er originalt.
Pri 2 er å begrense innsyn og solinnstråling.

Sier du her Oreo at selv 35% er mørkere enn typisk originale mørke ruter?

fonberg

Jeg har 50/20/20, og det er ganske sammenlignbart med standardvinduene på husets Leaf (den har originale ruter).
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA