Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan kjøre Oslo - København: tid, fart og lading

Startet av Spooz, fredag 30. august 2013, klokken 23:50

« forrige - neste »

tjomswrx

Sitat fra: Yagi på tirsdag 22. april 2014, klokken 20:02
Jeg lurer fælt på hvor mørk solfilm jeg skal legge. Har aldri hatt solfilm på bil før og aner ikke hvordan det er å sitte bak i en bil med mørke ruter...

Er det noen i Oslo vest / Bærum som har 20 eller 35 bak B-stolpe som kunne la meg sitte i baksetet sitt et lite øyeblikk - bare for å sjekke hvordan det er?

Vurderer 5 på bakrute og 20 på sidevinduene bak....

Bør ha minimum 35 for å få noen merkbar effekt mtp solgjennomtrenging.  Det er også nok for å føle litt privacy. 20 stopper mye sollys. 50 har veldig liten effekt, men kan absolutt være nok ift å endre utseendet på bilen til det bedre. Farge på bilen spiller inn. Feks 35 på lys bil ser mørkere ut enn 35 på en mørk bil. Personlig synes jeg 20 er for mørk, og jeg synes det hemmer sikt på regntunge kvelder. Kan legge til at jeg foretrekker lik styrke hele veien rundt, inkl framvinduene. Styr unna billig solfilm, kan gi snodige "optiske" forvirringer, samt at filmen kan misfarges og bli lillaaktig. La proffe gjøre gjobben, med uv-bestandig film - 3M f.eks.
S85

Hyperstress

Sitat fra: tjomswrx på tirsdag 22. april 2014, klokken 23:27
[

Bør ha minimum 35 for å få noen merkbar effekt mtp solgjennomtrenging.  Det er også nok for å føle litt privacy. 20 stopper mye sollys. 50 har veldig liten effekt..

Ikke enig.
En stopper 50% av sollyset med 50, og om bakruta er lavere så er det klart at det har en god effekt i baksetet i bilen.
Men om målet er å stoppe direkte sollys så gå for mørkere.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Cirion

Har nå fått satt på 5% på alt bak B stolpen. Ble meget fornøyd  8) Matcher takluka innenfra, ingen innsyn utenfra. Passer godt på en sort bil.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Amper

Hvilken prosent slår rånefaktoren inn på ?   :o
P85D :o)

Epleskreller

Sitat fra: Cirion på mandag 28. april 2014, klokken 06:19
Har nå fått satt på 5% på alt bak B stolpen. Ble meget fornøyd  8) Matcher takluka innenfra, ingen innsyn utenfra. Passer godt på en sort bil.

5% må vel se ut som svart fra utsiden? Er det pent?

Sitat fra: Amper på mandag 28. april 2014, klokken 09:32

Alt lavere enn 35 på sidevinduene vil jeg si..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Cirion

Kompisen min var helt sikker på at det ville se harry/rånete ut, og hadde ikke vurdert soting i det hele tatt av samme grunn. Etter å ha sett 5% på sort, bestilte han time...

jazzwheel

For sammenligningens del - er det noen som vet hvor mange prosent for eksempel ekstrautstyret "Mørke ruter" på VW Passat slipper gjennom?

Øyvind.h

Sitat fra: jazzwheel på mandag 28. april 2014, klokken 10:24
For sammenligningens del - er det noen som vet hvor mange prosent for eksempel ekstrautstyret "Mørke ruter" på VW Passat slipper gjennom?
De er i hvert fall lysere enn 35 som jeg la på siderutene på min, så kanskje ca 50?
35 på sideruter og 20 på bakluke synes jeg fungerer veldig bra! Såpass mørkt at det hjelper, men fortsatt pent.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Restusj

Hei, noen gode erfaringer fra et firma som kan gjøre dette i Bergensområdet? Tips mottas :)
S85, 85kW, Grå, 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Park, Nappa-skinn, Vinterpakke, dobbeltlader,

TeslaTerje

Sitat fra: Restusj på mandag 19. mai 2014, klokken 10:23
Hei, noen gode erfaringer fra et firma som kan gjøre dette i Bergensområdet? Tips
mottas :)
Auto Optikk AS gjorde ein god jobb med min, skal i følge dei ha sotet over 100 tesla
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

Cirion

Sitat fra: Epleskreller på mandag 28. april 2014, klokken 09:38
Sitat fra: Cirion på mandag 28. april 2014, klokken 06:19

5% må vel se ut som svart fra utsiden? Er det pent?

Sitat fra: Amper på mandag 28. april 2014, klokken 09:32

Alt lavere enn 35 på sidevinduene vil jeg si..
Alt foran B stolpen er harry!

5% bak B stolpen ser orginalt ut... For de som lurer på hvordan det ser ut, er det bare å ta en titt på B stolpen... (Ja jeg mener din egen B stolpe)

Cirion

En ting jeg har merket med 5% solfilm, er at det er meget trafikk sikkert! Sannsynligheten for påkjørsel bakfra reduseres betraktelig. Biler legger seg nå vesentlig lenger bak meg. Regner med det har med at de nå ikke lenger kan se gjennom min bil, og legger seg naturlig lengere bak for å få oversikt over trafikken foran. I køkjøring holder bilene nå normalt seg en billengde bak. Før måtte jeg se i ryggekamera for å være sikker på at de holdt noen cm avstand.

Charlie

35/15/05 fra A-stolpe til "C"-stolpe, meget godt fornøyd. 05 i bakvinduet er nok på kanten m.h.t. sikten bakover innefra, men det er akseptabelt.
Jobben er gjort av GV-Reklame på Verdal, Nord-Trøndelag. Det var første Teslaen de solfilmet, så jobben tok vel 5 timer.

Tønsberg

Sitat fra: 19quiz76 på torsdag 17. april 2014, klokken 22:27
Endte opp med 20 fra B og bakover, er veldig fornøyd med resultatet. Slett ikke så brå overgang fra frontvinduer som jeg hadde fryktet, selv om jeg nok ville valgt 35 hvis det estetiske var eneste motivasjon ;)
Brukte du Scandinano?
Fornøyd med jobben de gjorde?
Ble prisen 2.500 inkl MVA?
Vurder å bruke Scandinano med 35 på sidenrutene og 20 bak.
Svart TMS 85 - Levert 6. mai 2014
Grå TM3 - Levert 20. mars 2019

19quiz76

Jepp - brukte Scandinano, havna på 2.500 ink mva.
De brukte snaue 3 timer, kjørte meg og datteren min på kjøpesenteret og henta oss da bilen var ferdig :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA