Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan kjøre Oslo - København: tid, fart og lading

Startet av Spooz, fredag 30. august 2013, klokken 23:50

« forrige - neste »

Øyvind.h

Kjører du forbi Oslo en dag kan du ta en titt på 35% på siderutene og 20% på bakruten :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

petersv

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 12. februar 2014, klokken 07:26
Jeg tenkte å legge fra B-stolpe, med ikke for brått skille mot forvinduene uten film. Bakluka ønsker jeg mørk nok til å ta unna sol og varme for kidsa bak der, men ikke så mørkt at en ikke ser noe ved rygging i mørket.

Hva anbefales da? 35% på vindu & 20% på bakluka ??

http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/rear-liftgate-sunshade

petersv

Sitat fra: petersv på onsdag 12. februar 2014, klokken 08:01
Sitat fra: Hyperstress på onsdag 12. februar 2014, klokken 07:26
Jeg tenkte å legge fra B-stolpe, med ikke for brått skille mot forvinduene uten film. Bakluka ønsker jeg mørk nok til å ta unna sol og varme for kidsa bak der, men ikke så mørkt at en ikke ser noe ved rygging i mørket.

Hva anbefales da? 35% på vindu & 20% på bakluka ??

http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/rear-liftgate-sunshade

Kjøpte denne på torsdag. Veldig praktisk og enkel i bruk, lett å montere/demontere. Kommer i praktisk oppbevarinsveske og koster 600+mva.

Tilsvarende til sidevinduer bak er noe som er etterspurt og muligens kommer ifølge selger.

Hyperstress

Jeg fikk Scandinano i Drammen til å legge på film fra B-stolpe. Litt luguber sjappe, men trivelige karer. Det ble veldig fint, og fargen på filmen passet godt. Og det var billig (tilbud 2300kr). Tok et par-tre timer, mens jeg surfet på nettet.

Etter nøye vurderinger så endte jeg på 50% på sidevinduer og 30% bak. Det ble helt perfekt ift hva jeg ønsket. Jeg har da fått stengt ut mye lys, samtidig som at det ikke ser ut som at bilen er oversotet. Meget diskret skille mellom foran og bak B-stolpe :)

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

DaX

Scandinano i Drammen ja, hehe.

Sotede ruter er et økende problem

– Dette er et økende problem i Drammens-området og er ulovlig.
avdelingsingeniør Øivind Brinchen i Statens vegvesen
Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

Epleskreller

Sitat fra: DaX på fredag 21. mars 2014, klokken 22:21
Scandinano i Drammen ja, hehe.

Sotede ruter er et økende problem

Vinduene bak B-søylen er lov å bruke solfilm på. Skal man ha barn i bagasjesetene er det et must på bakvinduet fant jeg ut etter to dager..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

krister461

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 08. mars 2014, klokken 11:39
Det ble veldig fint, og fargen på filmen passet godt. Og det var billig (tilbud 2300kr).
Det så veldig bra ut og prisen er jo upåklagelig. Noen som har funnet tilsvarende priser i Bergensområdet? :-)

Orcuz

Betalte du 2300 for alle rutene? Har fått tilbud om 2500 for bak b stolpe og 4400 for alle..? Fra samme selskap så klart ;)

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Amoss

Ja, ett kjempeproblem tydeligvis....

• – De som har dette vil få en mangellapp og blir nødt til å fikse rutene.
  • Til sammen 1.800 kjøretøy passerte vegvesenets automatiske skiltgjenkjenning (ANPR).
  • 8 fikk kontrollsedler

8 av 1.800 høres virkelig ut som ett kjempeproblem ja :p  (ok, det KAN ha vært 8+3+5 andre bilene også hadde sotede ruter i tillegg til det de ble avskiltet/anmeldt/ilagt gebyr for - så potensielt inntil 24 av 1.800)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

BMW850

Hvorfor er det ett stort problem og hvorfor er det ulovlig? Det kunne de gjerne sagt litt om  >:( Noen som har peiling egentlig  ???
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

hma

Sitat fra: BMW850 på fredag 21. mars 2014, klokken 23:36
Hvorfor er det ett stort problem og hvorfor er det ulovlig? Det kunne de gjerne sagt litt om  >:( Noen som har peiling egentlig  ???
Jeg har ikke lest forskriftene som knytter seg til denne hjemmelen. Den mest opplagte årsaken jeg kan komme på er at mørke ruter på førerdøra reduserer andre trafikkanter sin mulighet til å få øyekontakt med sjåføren. Øyekontakt er en svært viktig del av kommunikasjonen i trafikken. Bare spør MC-sjåfører :)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

BMW850

Eller muligheten til å ha grei sikt om kvelden når det er mørkt. Vil vel fungere som solbriller på en måte. Ellers kjører jeg MC og er helt enig i poenget ditt ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Epleskreller

Sitat fra: Amoss på fredag 21. mars 2014, klokken 23:25

Ja, ett kjempeproblem tydeligvis....

• – De som har dette vil få en mangellapp og blir nødt til å fikse rutene.
  • Til sammen 1.800 kjøretøy passerte vegvesenets automatiske skiltgjenkjenning (ANPR).
  • 8 fikk kontrollsedler

8 av 1.800 høres virkelig ut som ett kjempeproblem ja :p  (ok, det KAN ha vært 8+3+5 andre bilene også hadde sotede ruter i tillegg til det de ble avskiltet/anmeldt/ilagt gebyr for - så potensielt inntil 24 av 1.800)

tror du "vegvesenets automatiske skiltgjenkjenning" ser om bilene bruker solfilm? Det tror ikke jeg, så mulig din statistikk er litt unøyaktig
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Amoss

Sitat fra: Epleskreller på fredag 21. mars 2014, klokken 23:59
tror du "vegvesenets automatiske skiltgjenkjenning" ser om bilene bruker solfilm? Det tror ikke jeg, så mulig din statistikk er litt unøyaktig

Meget mulig, men når de går ut med en stor overskrift om at var ett stort problem, så hadde jeg forventet noen andre og litt mer markante tall som underlag til påstanden.

Ellers kan jeg nevne at jeg var ute for en tilsvarende kontroll på torsdag. Dvs, aner ikke om HVA de så etter, men det var biltilsynets folk og de hadde slike kameraer. Men det sto også en person sammen med kameraet og tittet nøye på alle biler som kom forbi, og det samme gjorde vedkommende som var klar for å vinke inn. Antar at en av disse to hadde "plukket ut" bilen for kontroll dersom de mente det var grunn til å misstenke noe ulovlig på bilen. Hadde de bare basert seg på de bilene kameraene meldte fra om hadde jeg egentlig forventet reaksjoner mot nær sagt 100% av de som ble vinket inn. Jeg ble forøverig ikke vinket inn.

Basert på tallene fra denne kontrollen ville nok jeg skrevet følgende overskrift:
Dramensere er lovlydige. Bare 24 (ca 1.3%) av 1.800 kontrollerte biler fikk reaksjoner for lovbrudd!
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Real EoN

Jeg ble vinket inn av veguvesenet i dag å måtte fjerne 45% sotingen forran B-stolpen  >:(   

Tulleregler i tullenorge, 45% er mindre enn solbriller !!
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA