Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan kjøre Oslo - København: tid, fart og lading

Startet av Spooz, fredag 30. august 2013, klokken 23:50

« forrige - neste »

rumi

Noen som erfaring med firmaer fra Bergen og pris?

Orcuz

Sitat fra: kjelsås1978 på søndag 27. oktober 2013, klokken 16:30
Vet ikke om pris har blitt lagt ut tidligere i tråden? Men Scandinano i Drammen opererer med denne prisen:

2500,-inkl.mva for å legge solfilm på alle rutene fra B-stolpe og bakover.

De bruker Sun Gard solfilm og gir 10 års garanti.

Virker som seriøse gutter!

PS: De har ikke gråtonefilm hvis det er av interesse..

Noen som har erfaring med disse folka? Er jo veldig billig, og jeg kjører gjerne en tur til Drammen om de er flinke =)

Teslaguten

Jepp.
Scandinano kan absolutt anbefalast. Kjempefin jobb både på solfilm og foilering av krom. Får ikkje betre pris, og har ikkje sett betre utført arbeid heller. Kona var fornøyd etter jobben Scandinano gjorde, så da er det perfekt! ;D

PS Ikkje legg film framfor B-stolpen... Politiet har visst ein "solfilm kampanje" på gang no, kostar deg lett mange lappar...
Model X #1094
P85D RN6614200

ctr46

Sitat fra: Teslaguten på lørdag 01. februar 2014, klokken 13:46
Jepp.
Scandinano kan absolutt anbefalast. Kjempefin jobb både på solfilm og foilering av krom. Får ikkje betre pris, og har ikkje sett betre utført arbeid heller. Kona var fornøyd etter jobben Scandinano gjorde, så da er det perfekt! ;D

PS Ikkje legg film framfor B-stolpen... Politiet har visst ein "solfilm kampanje" på gang no, kostar deg lett mange lappar...

Hvilke kromma deler har du fått foliert? Bilder? :)
85D

janmb

Sitat fra: Teslaguten på lørdag 01. februar 2014, klokken 13:46

Forenklet forelegg for dette er 2000,-

Det som er langt verre er om man er involvert i en ulykke og sitter igjen med erstatningskrav/regress fra forsikringsselskap. Da kan det fort handle om millionbeløp. Men da skal det riktignok bevises at ulovlig solfilm var en direkte årsak til ulykken.

Kommer nok selv til å legge film også foran B-stolpen, men vesentlig lysere enn bak slik at skillet er godt synlig. Da får man som regel aldri uønsket fokus på dette i det hele tatt.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Hyperstress

Hvor lang tid tar det å få lagt på solfilm bak B-stolpe egentlig?

Får bilen en fredag kl 12, og håper jeg kan få lagt på film i hos Scandinano mens jeg er i Drammen. Men det tar kanskje mer enn et par-tre timer?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Eopheim

Nissan Leaf,svart,36000km- solgt
Model S,P753 VIN:P14408, bestilt april 12

Frodebo

Sitat fra: Eopheim på tirsdag 11. februar 2014, klokken 20:53
Det er unnagjort på et par timer :)

Et par timer? Riis Bilglass i Trondheim vil gjerne ha bilen over natta for å sikre at filmen blir festet skikkelig. Høres fornuftig ut, spør du meg. Solfilm på to timer, for så å legge av gårde i sludd og snø høres derfor litt risky ut vel...
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

ELTesla

Kan jeg spørre om hva du måtte ut med på Riis?

Eopheim

Jeg tenkte ikke på den.... Fikk det gjort i september på en dag hvor sola skinte. Har fungert plettfritt :)
Nissan Leaf,svart,36000km- solgt
Model S,P753 VIN:P14408, bestilt april 12

Stig O

Fikk beskjed om at det var ekstra viktig at det stod over natta og tørket når det var rammeløse vinduer.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

laumb

Min ble levert en Tirsdag morgen og hentet senere samme dag.
De pleier å si et den bør stå et par-tre timer før man tar turen hjem, og deretter at den står over natta.
Bør heller ikke åpne/lukke vinduer spesielt mye første dagene (/unngå å kjøre så mye siden Tesla'n har rammeløse vinduer).

Min film er i hvert fall perfekt den dag i dag. Fikk den lagt helt i starten av Oktober tror jeg..

Frodebo

Sitat fra: Madboy på tirsdag 11. februar 2014, klokken 21:11
Kan jeg spørre om hva du måtte ut med på Riis?

De tar 3.800,- for sideruter bak B-stolpen + bakruta. Ikke av de billigste, men etter det jeg hører fra andre er det både skikkelig film og skikkelig utført jobb der i gården. Bruker da Riis Lade, naturligvis ;-)
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

jgilberg

Sitat fra: Frodebo på tirsdag 11. februar 2014, klokken 21:04
Sitat fra: Eopheim på tirsdag 11. februar 2014, klokken 20:53
Det er unnagjort på et par timer :)

Et par timer? Riis Bilglass i Trondheim vil gjerne ha bilen over natta for å sikre at filmen blir festet skikkelig. Høres fornuftig ut, spør du meg. Solfilm på to timer, for så å legge av gårde i sludd og snø høres derfor litt risky ut vel...

Solfilmen sitter på innersiden, sludd og snø betyr ingenting. Fikk selv lagt på solfilm i Drammen. Tok 2-3 timer, ble perfekt. Fikk beskjed om ikke å kjøre vinduene opp og ned de første 2-3 dagene.
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

Hyperstress

Jeg tenkte å legge fra B-stolpe, med ikke for brått skille mot forvinduene uten film. Bakluka ønsker jeg mørk nok til å ta unna sol og varme for kidsa bak der, men ikke så mørkt at en ikke ser noe ved rygging i mørket.

Hva anbefales da? 35% på vindu & 20% på bakluka ??
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA