Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan kjøre Oslo - København: tid, fart og lading

Startet av Spooz, fredag 30. august 2013, klokken 23:50

« forrige - neste »

F_P

X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Martinius

Jeg har 35 % bak b stolpe og bakrute. Skulle ønske jeg tok mørkere, selv om det ser litt mer classy ut med 35%...

Dennis

35% på bak blir for lyst for de fleste ja. Bør gå for minst 20-25% eller så angrer man seg fort hvis man ikke liker det ganske lyst da. 35% funker fint på sideruter foran.

Vil man ha limosvart er det 5% som er tingen.

joda

Selv har jeg lagt 15% fra B-stolpe og bakover. Knall fornøyd med resultatet, og ingen problemer med å se ut bak.

Var veldig i tvil om jeg skulle velge 20% eller 15%, men etter å ha fått sett på en Tesla som Riis Bilglass holdt på å legge 20% film på, så gikk jeg for 15%.

Ville ikke gått for noe under 20% på bakruten.
TMS 85D

andreasmj

Jeg tok 22% bak B-stolpen og 15% på bakruta hos Riis Bilglass.
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

RonnyØ

Husqvarna Automower 320

F_P

22% fra B-stolpe og bak lagt på i dag av Riis Bilglass avd. Helsfyr. Syntes det ble riktig så bra.

Takk for tips  8)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

tSla

Jeg vurderer å få lagt på solfilm på min bil også nå, men lurer på en ting. Dere som ha fått gjort dette; ble vinduene tatt ut og dørene demontert? Er det noen som har opplevd at panel o.l. ikke sitter skikkelig på plass etter at rutene ble tatt ut? Nye knirkelyder osv.? Er en smule skeptisk til at alt skal demonteres, men om ingen har opplevd problemer med dette er det vel ikke noe å stusse i.
Tesla Model S P85+

HelectriC

Sitat fra: tSla på tirsdag 30. juni 2015, klokken 22:14
Jeg vurderer å få lagt på solfilm på min bil også nå, men lurer på en ting. Dere som ha fått gjort dette; ble vinduene tatt ut og dørene demontert? Er det noen som har opplevd at panel o.l. ikke sitter skikkelig på plass etter at rutene ble tatt ut? Nye knirkelyder osv.? Er en smule skeptisk til at alt skal demonteres, men om ingen har opplevd problemer med dette er det vel ikke noe å stusse i.

Vil tro det er veldig få som demonterer ruter og dører. Ikke til prisene som skrives her i hvert fall. Men jeg kan ha feil?
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Dennis

De tar ikke ut noen ruter eller annen demontering når de legger solfilm på Tesla.

tSla

Ok, jeg fikk til svar at det kom til å ta ca 2 dager pga. herding, og mye demontering/montering fordi rutene blir tatt ut..
Tesla Model S P85+

Dennis

Sikkert noen de sier for å ta seg ekstra betalt :P

Fikk sotet alle rutene utenom frontruta på min og det tok bare noen timer og ble helt supert resultat hos Scandinano i Drammen :)

joda

Riis i Bergen demonterer hvertfall dørpanelene for å få filmen under kanten. (tror de fleste gjør det)

De tar normalt 2 dager for jobben også, siden de ønsker at bilen skal tørke innendørs over natten,

Men man kan avtale å få ut bilen samme dag, men funker ikke alltid i praksis. (avtalte det selv på min bil, men han som utførte jobben hadde ikke fått den beskjeden og bilen var ikke klar da jeg kom for å  hente den..)
TMS 85D

mandresen

Jeg har fått lagt 22 bak b stolpen og 35 på framdørene, helt perfekt i mine øyne. 22 på bakluke gjør at den får samme sortnivå som soltaket og de går i ett.
Men skal jeg pirke på noe så er det framdørene, de skulle kanskje ha vært 50, da jeg  ser for meg  at det er sjanse for å bli stoppet med 35. Men estetisk er 35 perfekt.

Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

smurf

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 30. juni 2015, klokken 23:52
Sikkert noen de sier for å ta seg ekstra betalt :P

Fikk sotet alle rutene utenom frontruta på min og det tok bare noen timer og ble helt supert resultat hos Scandinano i Drammen :)

Fikk også lagt solfilm hos Scandinano i Drammen. Tok et par timer og bra resultat :)
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA