Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kundebehandling

Startet av eledille, fredag 30. august 2013, klokken 20:05

« forrige - neste »

eledille

UMC'en finnes i en EU-utgave og en spesialutgave for norsk IT-nett.

Virker EU-varianten i Norge?

Virker Norge-varianten i EU?

Og ikke minst, virker Norge-varianten over alt i Norge?

Finnes det en bryter for å bytte?

Leaf og trillingene har vel ikke dette problemet, eller hva? Hvorfor måtte Tesla gjøre det vanskeligere?
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

georglu

Sitat fra: eledille på fredag 23. august 2013, klokken 09:14
Virker EU-varianten i Norge?

Virker Norge-varianten i EU?

Mener å ha lest at den norske varianten skal fungere i Norge og EU mens EU-varianten ikke fungerer i Norge. Tror det har noe med vårt særnorske strømnett.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

eledille

I så fall burde Tesla ha et lager med norske UMC'er til utlån mot depositum.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Yagi

Har noen av de nye Model S eierene hatt en prøvetur til Sverige? Skal den veien selv om en stund, men blir usikker når jeg leser advarselen bak på UMC'en: "For IT grid use only (Norway)".  Stemmer jo ikke helt med det jeg har hørt tidligere om at norsk UMC skal virke også i utlandet.... Noen som har konfrontert Tesla med dette?

Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Cecilie

Sitat fra: Yagi på tirsdag 03. september 2013, klokken 06:35
Har noen av de nye Model S eierene hatt en prøvetur til Sverige? Skal den veien selv om en stund, men blir usikker når jeg leser advarselen bak på UMC'en: "For IT grid use only (Norway)".  Stemmer jo ikke helt med det jeg har hørt tidligere om at norsk UMC skal virke også i utlandet.... Noen som har konfrontert Tesla med dette?
Det kan jo umulig stemme, er jo ikke alle som har IT-nett selv i Norge heller. Det nye anlegget her jeg bor er merket med TN.
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

petersv

I manualen står det at vår funker i hele Europa, men ikke motsatt. Var sikkert ikke mer plass på klistremerket.

Yagi

Sitat fra: petersv på tirsdag 03. september 2013, klokken 07:43
I manualen står det at vår funker i hele Europa, men ikke motsatt. Var sikkert ikke mer plass på klistremerket.
Takk for oppklaring. Kanskje jeg må lese manualen likevel  :o
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Griffel

Sitat fra: Yagi på tirsdag 03. september 2013, klokken 07:56
Sitat fra: petersv på tirsdag 03. september 2013, klokken 07:43
I manualen står det at vår funker i hele Europa, men ikke motsatt. Var sikkert ikke mer plass på klistremerket.
Takk for oppklaring. Kanskje jeg må lese manualen likevel  :o
En kort forklaring, som noen har sett før. I et TN anlegg er det mulig å sjekke om jordforbindelse er ok før en setter på strømmen, det er (noen ganger) ikke mulig i et IT (insulated terra) anlegg. Derfor med må en slik forhåndssjekk som hindrer at strømmen settes på sløyfes.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA