Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av Leaf_entusiast, fredag 30. august 2013, klokken 19:07

« forrige - neste »

lunitiks

Lo meg nesten ihjel når jeg leste Muffinmans svar her  ;D

Kan jo tilføye at dine praktiske muligheter til å forfølge selger/eksportør rettslig ved eventuelle mangelskrav som tesla ikke vil ta på garanti, vil være nokså beskjedne
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Electric

Jepp - full konvertering et mulig ja. Garanti er værre og Tesla Norge vil sikkert sky bilen som pesten.

inverter

Det hadde jeg aldri gjort. Klarer ikke finne en eneste god grunn til å gjøre det. Bare problemer og ingen fordeler!

Electric

Funksjon av pris, kunnskap og tilgang på deler det.

teslamsp

Prisen er et godt argument. Har en leverandør som vil skrive kontrakt på at garantien er gyldig i Norge. Så lenge en har ryggen fri i kontrakten skal en i utgangspunktet være sikret. Hvis ikke er ikke kontrakten god nok.

OleJA

Sitat fra: teslamsp på torsdag 11. august 2016, klokken 23:24
Prisen er et godt argument. ....

Dersom du ikke har tenkt å ha bilen til den er 'oppbrukt', så vet du kostnaden for bilholdet først når du prøver å selge den igjen. Da kan nok fort denne bilen vise seg å ha kostet deg like mye som en norsk bil.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Electric

Nok engang funksjon av tilgang på kunnskap og deler det. Og selvsagt - prisen på bilen. Men det er i alle fall ikke noe i veien for å importere en. De går igjennom som en ordinær el-bil - hvis de ikke har mangler selvsagt.

Det er sikkert noen som har importert slike fra US her i Norge også - tipper jeg ?

Ampera

#22
Nå har det jo snart gått enda et år siden siste melding, på tide å oppdatere denne:)
Har mulighet å få kjøpt en P85D.
For så klart ikke bruke Superlader her, men chademo funker jo fint de gangene en må på lang tur.
Finnes adapter fra Usa tesla til type 2 fra Tyskland så dette er ordnet også.
Noen som vet om USA garanti som er jo lik den vi har her gjelder her(8 år på motor og batteri fri km) ?
Har alle P85D hardware for autopilot?
Andre ulemper en må tenke på?
Takk.

Hodetelefoner

Ulempen er vel sikkert et spørsmål ang service. Chademo fungerer fint. Alle P85D har AP.
Men vet ikke om du får brukt den her

N00b

Om du sparer 100.000 så er det fremdeles for lite i forhold til de rettigheter du har som privatperson med bilkjøp i Norge.

mthoring

Sitat fra: Ampera på torsdag 06. juli 2017, klokken 16:39
Nå har det jo snart gått enda et år siden siste melding, på tide å oppdatere denne:)
Har mulighet å få kjøpt en P85D.
For så klart ikke bruke Superlader her, men chademo funker jo fint de gangene en må på lang tur.
Finnes adapter fra Usa tesla til type 2 fra Tyskland så dette er ordnet også.
Noen som vet om USA garanti som er jo lik den vi har her gjelder her(8 år på motor og batteri fri km) ?
Har alle P85D hardware for autopilot?
Andre ulemper en må tenke på?
Takk.

At den ikke fungerer på europeiske superladere er jo en enorm ulempe. Er det virkelig så mye å spare på det at det er verdt det?
S75D MCU1/HW3 - prod 27/8/17

Ampera

Sitat fra: KristofferH på torsdag 06. juli 2017, klokken 17:04
Ulempen er vel sikkert et spørsmål ang service. Chademo fungerer fint. Alle P85D har AP.
Men vet ikke om du får brukt den her

Vil ikke Tesla her utføre service på en importert Tesla ?
Hvorfor ville ikke AP funke ? Den er jo radar basert og kart , kart hentes vel via nett? Om den amerikanske sim ikke funker her så kan en jo bruke WiFi vel ?

Muffinman

Den bilen blir uselgelig med mindre du gir den vekk eller den er det eneste eksemplaret på bruktmarkedet.
Jeg tviler på at man klarer å få en bil fra USA som er billig nok til at dette i det hele tatt er noe å vurdere.

Ampera

Det er jo derfor bra å finne ut hvilke ulemper det er jo,en klarer å selge alt bare det er riktig pris :)
Men jeg skal kjøpe bilen ikke selge, så mer aktuelt å finne ut om service, software oppdatering og slik.

Ampera

#29
Sitat fra: Ampera på torsdag 06. juli 2017, klokken 16:39
At den ikke fungerer på europeiske superladere er jo en enorm ulempe. Er det virkelig så mye å spare på det at det er verdt det?
Så klart det er stor ulempe, men tenker at chademo funker fint også, og om jeg skal på helt  andre siden av Europa så foretrekker jeg fly :)
Chademo lader vel mellom 40-50kw/t en god del saktere enn superlader men fordelen er at chademo er jo mye mer utbredt, kan jo også vare at chademo blir oppdatert med lansering av den nye Leaf slik at hastigheten øker til 100-150Kw ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA