Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Din Model S levering.

Startet av Olemann, fredag 30. august 2013, klokken 18:59

« forrige - neste »

Olemann

Hei,

Har fått parret min HTC med iOnen min, og samtaler inn går til høyttaler i radio.  Men hvordan koble dette opp så jeg også kan snakke?  Virker ikke som det er noe mikrofon i bilen, eller bare jeg som ikke har gjort dette rett?

Mvh Ole

hkaspenberg

Mikrofonen i  bilen er den lille grillen i taket ved siden av bakspeilet. Kanskje de har glemt å kople den til? På Min iOn virker det perfekt (før iPhone 3GS, nå iPhone5), men jeg har hørt at mange sliter med blåtanna...

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Mr.Zero

Sitat fra: Olemann på fredag 23. august 2013, klokken 08:37

Hei,

Har fått parret min HTC med iOnen min, og samtaler inn går til høyttaler i radio.  Men hvordan koble dette opp så jeg også kan snakke?  Virker ikke som det er noe mikrofon i bilen, eller bare jeg som ikke har gjort dette rett?

Mvh Ole

Velkommen i klubben! ;D Jeg har hatt nesten tilsvarende problem i ett år - bare at min "stemme" høres periodisk. Den lokale Citroënforhandleren har gitt opp - og Citroën's tekniske avdeling påstår at feilen skyldes min iPhone 4s - til tross for at den skal virke ihht oversikt over fungerende telefoner. Jeg har forsøkt med 6 forskjellige telefoner - og på samtlige telefoner oppstår problemet. Dilemmaet er at verkstedet og teknisk avdeling ikke får frem problemet med de telefonene de prøver... Håpløst! Alle komponenter i forbindelse med telefonsystemet er skiftet ut til ingen nytte.
Der står vi!
Innmari artig hvis du får orden på ditt problem da disse bilene er identiske samt har felles teknisk support i England. Venter i spenning!  :)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Olemann

Takker, skal teste litt mer til uken, på hytta uten elbilen nå.  Men virker jo ikke lovende den siste meldingen...

Er det noen måte å teste mikrofonen på, f.eks ved at den gir lyd rett i bilradioen ?

Mvh Ole

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA