Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny frontrute 2009 mod

Startet av Jejl, fredag 30. august 2013, klokken 17:04

« forrige - neste »

mosko

Det handler vel rett og slett hva man vil ha for bilen. Min BMW 520ia fra 2004 lå ute i hele 5,5 timer på finn.no før jeg så den for siste gang. Aner at jeg solgte den for billig ;)
Morten Skoland, Lier

laumb


Sitat fra: christian1986 på fredag 23. august 2013, klokken 16:51
Kvir meg veldig til å legge ut min SAAB 9-3 03 model. Tipper den er ekstremt vanskelig å bli kvitt..

Med Tesla sine "ca." tidspunkt for levering er det heller ikke lett å legge den ut i god tid... Men hva godtar en ikke når en venter på sin Telsa:P..

Helt riktig!
Min '09 9-3 la jeg ut i starten av Mai, da jeg visste det ville ta lang tid.
Solgte den i månedsskiftet Juni/Juli.
Hva ofrer man ikke for Model S?

Anew

Sitat fra: mosko på fredag 23. august 2013, klokken 17:50
Det handler vel rett og slett hva man vil ha for bilen. Min BMW 520ia fra 2004 lå ute i hele 5,5 timer på finn.no før jeg så den for siste gang. Aner at jeg solgte den for billig ;)
Hva gikk den for? Skal selv selge en tilsvarende '08. Litt bekymret for at den skiller seg negativt ut uten navi...
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

skywalker

Solgte min 2010 BMW 520dat til prisantydning etter 1 dag. Fornøyd med det, men nå må jeg leie bil et par mnd. Greit å få gammelbilen unna.
2 stk Model 3 reservert 31.3.16
P85D rød P68018 levert 24.2.15
P85 levert 08.11.13(solgt)
Leaf tekna 2013 som #2
BMW 520 dat som nå er historie
Tidligere Think 65000km
Trondheim

Lacaixxa

Sitat fra: Jejl på fredag 23. august 2013, klokken 17:26
Bare et tips til hfo: Fjern bulken selv, før du selger.

Jeg hadde selv noen riper i min bil og fikk da bare 2 bud 19 og 29% under prisant.

Fikset så ripene for 2000, og fikk solgt til prisant.

Mitt forslag er å ikke nevne det i teksten. Folk kommer ofte med bud, og da kan man gjerne godta lavere bud med at de fikser feilen selv. Mange ønsker primært en lavest mulig pris...
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

laumb

Hvis jeg drar å ser på en bil og eier har "glemt" å skrive noe før jeg kommer - ikke faen om jeg kjøper! Hva annet har han "glemt"? M'm.. Tenkte det...

Høgis

Var veldig usikker på markedet til min BMW 630 cab. 2006 (ca.60' km) og la den ut tidlig i mai.  Ganske lunken interesse  i en mnd. inntil en bilforr. ringte meg opp og tilbød og selge bilen for meg. Jeg var veeeeeldig skeptisk men valgte (etter å ha sjekket litt rundt forhandleren) og la de prøve.
Etter 3 dager var bilen solgt. Litt mindre enn jeg la den ut for, men helt grei handel.
Har du en fin og litt spes. bil i Oslo området, kan jeg anbefale Carma Bil på Kjeller (i nærheten av Olavsgård).

P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Leaf_2014

Premiumbiler med stor motor må vel slite litt på bruktmarkedet.  Ser det ligger brukte m550d ute til 1.2. Det tilsvarer vel røft en ny Tesla + en 520xdat.
Leaf 2014

Djur1

Sitat fra: Skjervesbu på lørdag 24. august 2013, klokken 10:14
Premiumbiler med stor motor må vel slite litt på bruktmarkedet.  Ser det ligger brukte m550d ute til 1.2. Det tilsvarer vel røft en ny Tesla + en 520xdat.

De fleste som skal ha en premiumbil er kanskje ikke så opptatt av stor motor, og vil ikke betale ekstra for 200 hester vs en på 140 hk. Du får jo egentlig mye av det samme. Glad jeg ikke trenger å tenke på det når det gjelder tesla. Eller trenger en det? Vil performance droppe ned til s85 pris i bruktmarkedet ganske fort? Eller vil s85 være hardere å selge siden "den mangler" det de fleste ser etter?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

valvolainen

Solgte vår bil nr. tre i sommer. 23 dager på finn og fikk prisforlangende.
Lagt meg i det nedre del av prissjiktet, men uten å dumpe prisen.

Sitat fra: timingbeltkiller på fredag 23. august 2013, klokken 16:00
Sitat fra: teslapower på fredag 23. august 2013, klokken 10:55
Solgte en Volvo V50 2007 mod her i Mai, låg ute bla på Finn i ca 2 mnd før salg. Fikk prisforlangende for bilen, selv om det var kun 2 stk som var interesert. Glad for at jeg ble kvitt denne, da det er den største mandagsbilen jeg noensinne har hatt >:(. Og det begynner å bli en del biler opp igjennom årenes løp.
Den største mandagsbilen min var en Volvo 245.
Er Volvo et sterkt oppskrytt bilmerke?

Hadde og en V50 2007 modell før.
Denne røyk turboen på etter 160000. Full av koks i bunnpanna, tett oljepickup, tett tilførselslange til turboen.
Byttet dette og solgte bilen fort som fy. Gikk billig. Skal sies at motoren som kåla er fransk-ish (psa) og det teknsike på resten av bilen var 100%.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Lacaixxa

Sitat fra: Djur1 på lørdag 24. august 2013, klokken 15:05
Sitat fra: Skjervesbu på lørdag 24. august 2013, klokken 10:14
Premiumbiler med stor motor må vel slite litt på bruktmarkedet.  Ser det ligger brukte m550d ute til 1.2. Det tilsvarer vel røft en ny Tesla + en 520xdat.

De fleste som skal ha en premiumbil er kanskje ikke så opptatt av stor motor, og vil ikke betale ekstra for 200 hester vs en på 140 hk. Du får jo egentlig mye av det samme. Glad jeg ikke trenger å tenke på det når det gjelder tesla. Eller trenger en det? Vil performance droppe ned til s85 pris i bruktmarkedet ganske fort? Eller vil s85 være hardere å selge siden "den mangler" det de fleste ser etter?

De som er opptatt av stor motor velger vel nettopp premium type Bmw/Audi.
Enig med autolease som anbefaler P for best bruktpris.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

ebbrey

Klart P har en bedre bruktpris :P den har jo en høyere basis pris også. Litt høyere prisfall på P men du vil aldri få igjen forskjellen fra standard til P uansett.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Lacaixxa

Sitat fra: laumb på fredag 23. august 2013, klokken 23:09
Hvis jeg drar å ser på en bil og eier har "glemt" å skrive noe før jeg kommer - ikke faen om jeg kjøper! Hva annet har han "glemt"? M'm.. Tenkte det...

Moderer meg litt her. Men typiske ungdomsbiler under 200k har dette blitt en vinn/vinn når jeg har solgt. For dyrere biler utgjør kostnaden gjerne mindre, og det er viktigere med enn plettfri bil. Gjør selvfølgelig oppmerksom på dette per tlf før visning.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

ebbrey

Værste jeg vet når det kommer til bruktbil er alt det du finner ut etterpå/ved befaring som selger ikke gadd å skrive for å få folk til å komme se på bilen. Selv skriver jeg alt mulig i annonsene slik at det ikke er noe uavklart ved befaring. Tryggere etterpå også, selv om biler selges slik den står.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

hfo

Sitat fra: Jejl på fredag 23. august 2013, klokken 17:26
Bare et tips til hfo: Fjern bulken selv, før du selger.

Det er det kona sier også... får se an etter at en kommer og ser bilen i morgen.
Fossilt: VW Multivan TDI 4Motion 180hk '10 +  Stiga Snow Flake snøfreser '13

Elektrisk: Tesla S85 '13+ Nissan Leaf '13 + Greenworks Li-ion gressklipper '13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA