Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fredag 30 august, en gledens- og skuffelsens dag ?

Startet av marcus, fredag 30. august 2013, klokken 13:15

« forrige - neste »

marcus

Hei
Er det noen som vet hvor jeg kan laste ner et kort med ladestasjoner i Norge for min pioneer F320BT?

TB

http://ladestasjoner.no/ kan du laste ned i CSV, GPX og  OV2 format.
Om Pioneer ikkje kan lese desse, så kan dei sikkert konverteres?
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Focus

Jeg har forsøkt å laste ned filene fra ladestasjoner.no det er ikke noe fornuftig å få ut av det.
de kan legges inn, men er ikke søkbare slik at de gir noen mening. Du må vite hvor de er for å finne dem på kartet. Mulig at jeg husker feil, men jeg fikk ikke noen ladestasjoner avmerket på kartet slik du får på mobilappen.
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

marcus

Sitat fra: I-MIEV på torsdag 22. august 2013, klokken 21:17
Mulig at jeg husker feil, men jeg fikk ikke noen ladestasjoner avmerket på kartet slik du får på mobilappen.
Hvilken mobilapp bruke du da?

Focus

Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

TB

Sitat fra: I-MIEV på torsdag 22. august 2013, klokken 21:17
Jeg har forsøkt å laste ned filene fra ladestasjoner.no det er ikke noe fornuftig å få ut av det.
de kan legges inn, men er ikke søkbare slik at de gir noen mening. Du må vite hvor de er for å finne dem på kartet. Mulig at jeg husker feil, men jeg fikk ikke noen ladestasjoner avmerket på kartet slik du får på mobilappen.

Dette må avhenge av den GPS du lastar dei inn i. Eg har installert desse både på Garmin GPS, og TomTom GPS, og dei vises i kartet - og er søkbar (t.d. finn nærmeste ladestasjon), på samme måten som andre POI filer.

I starten var alt samla i ei fil, men det er ei god tid sidan CHAdeMO og Schuko kan bli lasta ned kvar for seg - slik kan ein legge inn ulike ikon i GPS - om den støttar dette. På TomTom virker det fint, har ikkje testa med ikon på Garmin GPS, men virkar sikkert der og.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Focus

Det stemmer nok det. regner med at filene virker på de fleste GPSer, men ikke på pioner. Om det er filene eller pioneren sin feil vet ikke jeg. De legger seg inn under en egen katalog. Du kan bare ikke søke eller installere dem som POI og da har det vel egentlig ingen hensikt.
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA