Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Swiss Model S travels to Norway

Startet av thoru, fredag 30. august 2013, klokken 08:39

« forrige - neste »

thoru

I mai fikk jeg min usa imporerte leaf.
Når jeg hentet bilen husker jeg at jeg var imponert over hvor fort varmen kom på og jeg husker jeg så på lcd at det gikk veldig mye strøm til klimaanlegget.

I dag ble jeg obs på at det ikke vises at det trekkes noe strøm til klimaanlegget når man ser på lcd-skjermen.
Det virker rett og slett ikke som varmeanlegget virker lenger.

Noen som har noe tips om hva jeg burde sjekke?

BE

Det er vel ikke tilfeldigvis så varmt ute at temperaturen allerede er over ønsket temperatur?
Har du prøvd å sette temperaturen til maks? 30°C?

Hvis dette ikke hjelper kan det jo være at varmeelementet er kaputt (Dessverre dyrt å bytte for deg med mindre du har noen garantiordning)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

thoru

Sitat fra: BE på torsdag 22. august 2013, klokken 14:42
Det er vel ikke tilfeldigvis så varmt ute at temperaturen allerede er over ønsket temperatur?
Har du prøvd å sette temperaturen til maks? 30°C?

Hvis dette ikke hjelper kan det jo være at varmeelementet er kaputt (Dessverre dyrt å bytte for deg med mindre du har noen garantiordning)

ser dårlig ut dette:
http://labs.seln.no/elbil/varme/varmedefekt.jpg

BE

Ja, det så ikke bra ut. Jeg ville først og fremst sjekket sikringene, man kan jo håpe det er det  :)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

thoru

#4
Sitat fra: BE på torsdag 22. august 2013, klokken 21:06
Ja, det så ikke bra ut. Jeg ville først og fremst sjekket sikringene, man kan jo håpe det er det  :)
sjekket i går, men så ikke noe feil der jeg.
når bilen til dere andre med leaf står på og du er under panseret. hva slags lyder hører dere?
Jeg hører viftelyden i fronten og husker jeg hørte en elektronisk buzz lyd som kom og gikk med faste mellomrom.
Hører dere også en slik buzz? ser det står en rekke symptomer med lyd og varmeren i servicemanualen til leaf. Må nesten undersøke nærmere om den buzzlyden er der til meg ennå(har ikke hørt etter på en stund, men la merke til den sist gang jeg var under panseret for en stund siden). gikk egentlig ut i fra at det var sånn lydvarsler jeg hørte. for at folk skal flytte seg.

Ronny

Dersom varmekolben har røket, sett inn dieselvarmer ;)
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

Mr.Zero

Sitat fra: Ronny på fredag 23. august 2013, klokken 11:51
Dersom varmekolben har røket, sett inn dieselvarmer ;)

Ja det tror jeg jammen blir billigere enn å sette bilen inn hos Nissan for feilsøk samt bytte av kolbe... ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Thomas Parsli

Det er vel mulig å bytte kolben selv, til 1/4 av Nissans pris?

Se forøvrig denne før du gjør noe så dumt som å kontakte Nissan:

http://www.mynissanleaf.com/wiki/index.php?title=Air_conditioning,_Heating

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

thoru

#8
Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 23. august 2013, klokken 16:33
Det er vel mulig å bytte kolben selv, til 1/4 av Nissans pris?

Se forøvrig denne før du gjør noe så dumt som å kontakte Nissan:

http://www.mynissanleaf.com/wiki/index.php?title=Air_conditioning,_Heating

Thomas
Har allerede sjekket den linken. Har forøvrig også servicemanualen til bilen.
Men det er dessverre begrenset hva man kan få til når man ikke har egnet mekkeplass.
Interessant alikevel å høre om mulighetene(mulig jeg kan mekke hos kompis). Noen som vet hvor man får kjøpt varmeelement delen?
Og noen som kan svare på lydspørsmålet mitt?

Mener jeg leste inne på forumet her om en som byttet varmeelementet(ca 20 000kr for delen), men jeg finner ikke tilbake til den forumposten. Husker det var bilder av det hele.

Lynet

Ta kontakt med Nissan USA og spør om du kan få tilsendt ny kolbe. Du må kanskje måle noe på den for å verifisere om det er den. Går vannpumpa til varmen? Tror den ligger under batteriet.
Legg inn hvor du bor.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

TorC

Legg ut på forumet hvis du får Nissan USA til å sende deg deler...og hvordan du fikk det til. Den lille erfaringen jeg har med Nissan USA er at de er kjipe som rakker``n. De mener min garanti er void siden bilen er utenfor USA, på tross av at jeg har sagt at den står i Boston. Men jeg mistenker at TCU``n sender beskjed til Nissan om hvor bilen er.

Du bør kunne finne kolben her: http://parts.nissanusa.com/nissanparts/index.cfm?selyear=2012&selmodel=LEAF&setvin=&action=replacement&makeid=25&catalogid=0&siteid=14

Da har du iallefall delenummeret, og da kommer du langt.

Se f.eks:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=nissan+leaf+heater&_sop=3
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Mr.Zero

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6185.msg70925.html#msg70925

38.000,- var prisen på kolben for en tid tilbake. Denne har orange kontakt noe som betyr at her skal man være ytterst forsiktig med å tukle på egenhånd hvis en ikke vet hva man driver med. Kroppen liker ikke høy spenning... :o
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

thoru

Takk for alle kommentarene ;)

Forresten den lyden jeg snakket om kommer på når man tar på vindus defrosteren. har dere andre en slikk buzzelyd når dere skrur på vindus defrosteren?

Lynet

Legg inn i profilen din hvilken by du bor i, kanskje noen i nærheten kan hjelpe deg?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Bekkenes

Importert selv eller kjøpt av forhandler ?
Vist siste har du fem års reklamasjon mot forhandler.
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA