Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vanlige følk å elbilær.. :)

Startet av Nuvolari, torsdag 29. august 2013, klokken 22:19

« forrige - neste »

Soloz

Krever denne kabelen at bilen leveres med dobbel lader?

HABEL

Sitat fra: stor66 på onsdag 18. september 2013, klokken 09:53
Sitat fra: ellinger på onsdag 18. september 2013, klokken 08:05
Salto selger denne kabelen veldig billig i en begrenset periode for 1500 + mva. pluss frakt for de som ikke kan hente selv.
Hvor kan jeg hente denne kabelen? Jeg har forsøkt å søke etter Salto og adresser men finner ikke noe entydig, og dette er et
av punktene på lista over ting å gjøre når jeg henter bilen.

Hoffveien 40 - Oslo

http://salto.no/
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

Epleskreller

Sitat fra: Soloz på onsdag 18. september 2013, klokken 10:01
Krever denne kabelen at bilen leveres med dobbel lader?

Nei, maks 11kWh med enkeltlader og 22 ved dobbeltlader.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

HABEL

Da var kabel bestilt hos Salto! 4m lang. Hvis man ønsker 5m ville den vært synlig dyrere fikk jeg vite.

Ellers, noen som vet hvor/hvordan man kan få tak i en RFID brikke/kort som kan åpne ladestasjonene?
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

ellinger

Sitat fra: HABEL på onsdag 18. september 2013, klokken 11:06
Da var kabel bestilt hos Salto! 4m lang. Hvis man ønsker 5m ville den vært synlig dyrere fikk jeg vite.

Ellers, noen som vet hvor/hvordan man kan få tak i en RFID brikke/kort som kan åpne ladestasjonene?

Grattis med kabel  ;)

RFID kan du bestille via Fortum.
Det er gratis ut 2013

HABEL

Sitat fra: ellinger på onsdag 18. september 2013, klokken 12:15
Sitat fra: HABEL på onsdag 18. september 2013, klokken 11:06
Da var kabel bestilt hos Salto! 4m lang. Hvis man ønsker 5m ville den vært synlig dyrere fikk jeg vite.

Ellers, noen som vet hvor/hvordan man kan få tak i en RFID brikke/kort som kan åpne ladestasjonene?

Tusen takk for svar!   :)

Grattis med kabel  ;)

RFID kan du bestille via Fortum.
Det er gratis ut 2013
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

Havebigfun

#111
Fortum tilbyr Chademo eller Combo- lading- fant ikke Type 2 på deres hjemmeside- eller har jeg misoppfattet?

OddB

Ville det være en lur/økonomisk løsning å la den medfølgende ladekabelen med adapter ligge fast i bilen, og kjøper en Type 2 "veggboks" og en Type2 <>Type2 til å ha fast oppkoblet i garasjen ?

Til daglig vil det vel sjeldent være nødvendig  å ha med Type 2 kabelen, men siden den ikke henger fast i veggboksen kan man ta den med når man skal på langtur....
http://salto.no/produkter/emh1-16a-32a-mode-3-vegg/
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

notonlyonlybutbut

Sitat fra: OddB på onsdag 18. september 2013, klokken 14:23
Ville det være en lur/økonomisk løsning å la den medfølgende ladekabelen med adapter ligge fast i bilen, og kjøper en Type 2 "veggboks" og en Type2 <>Type2 til å ha fast oppkoblet i garasjen ?

Til daglig vil det vel sjeldent være nødvendig  å ha med Type 2 kabelen, men siden den ikke henger fast i veggboksen kan man ta den med når man skal på langtur....
http://salto.no/produkter/emh1-16a-32a-mode-3-vegg/

Lønnsomt er det vel ikke, men jeg har valgt akkurat den løsningen. Skal til Salto å hente kabel i ettermiddag, så da håper jeg elektriker er ferdig med å montere ladestasjonen.
Før Grå/grå SP85+
Nå Blå S100D

MrUnderhill

#114
"Pris 5500kr ex mva". Hvor mye koster en ekstra Mobile Charger fra Tesla?

Vil tro det er greit å ha ett ladesett liggende i bilen (kjipt å glemme ladekabel når man er på langtur). Ett ladesett med Tesla Mobile Charger, overgang til rød og blå industrikontakt og en type 2 til type 2 kabel dekker mange lademuligheter.

OddB

Hvis målet er å ha Tesla-kabelen (med adaptre) liggende fast i bilen, og så ha et (semi)fast opplegg i garasjen så står vel valget mellom en ekstra Teslakabel med blått eller rødt adapter eller en Type2 ladeboks (med løs kabel) fast i garasjen.
Da er spørsmålet om en ekstra Teslakabel er billigere enn denne boksen til ca 6000 kr...?
Og finnes det billigere Type 2 bokser uten kabel som er beregnet til privat garasjebruk ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

petersv

Sitat fra: ellinger på onsdag 18. september 2013, klokken 12:15
Sitat fra: HABEL på onsdag 18. september 2013, klokken 11:06
Da var kabel bestilt hos Salto! 4m lang. Hvis man ønsker 5m ville den vært synlig dyrere fikk jeg vite.

Ellers, noen som vet hvor/hvordan man kan få tak i en RFID brikke/kort som kan åpne ladestasjonene?

Grattis med kabel  ;)

RFID kan du bestille via Fortum.
Det er gratis ut 2013

Er det gratis? Finner ikke prislisten de referer til i vilkårene, og det står at det bare er gratis månedspris ut året, så hva er månedsprisen til neste år?

Kilde: http://www.fortum.no/no/Strom-Privat/Bedrift/Strom/Bedrift/Bestill-Charge--Drive-ladekort-RFID/

NTesla

Siden kabelen har han-hunn kontakt er det mulig å benytte den i tillegg som en 4m skjøteledning på Tesla-kabelen hvis det skulle knipe en plass?

Vil det forøvrig dukke opp noen type2-kabel med "ladeluke-åpner-knapp"?

Havebigfun

Sitat fra: NTesla på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 12:13
Siden kabelen har han-hunn kontakt er det mulig å benytte den i tillegg som en 4m skjøteledning på Tesla-kabelen hvis det skulle knipe en plass?
Kablene passer sammen men man får melding om kabelfeil- det blir nok ingen skjøteledning :o

jkirkebo

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 16:04
Sitat fra: NTesla på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 12:13
Siden kabelen har han-hunn kontakt er det mulig å benytte den i tillegg som en 4m skjøteledning på Tesla-kabelen hvis det skulle knipe en plass?
Kablene passer sammen men man får melding om kabelfeil- det blir nok ingen skjøteledning :o

Det er nok fordi det er en koding med motstander i kabelen, som forteller bilen hvor mye kabelen tåler. To kabler i serie betyr to sett motstander og verdien havner nok utenfor det som er gyldig siden de blir parallellkoblet.

En ren skjøteledning går an å lage men da kan den ikke brukes alene lengre, ihvertfall ikke på mer enn 16A.

Dog er det enkelt å bruke skjøteledning i andre enden av UMCen isteden.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA