Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vanlige følk å elbilær.. :)

Startet av Nuvolari, torsdag 29. august 2013, klokken 22:19

« forrige - neste »

ohh

Ringte og sendte mail forrige onsdag, og ikke hørt noen ting...
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Brede

Jeg sendte mail forrige torsdag og fikk kjapt svar, de skulle sende meg en kabel denne uken.

Jimpec

Da er den på plass. Og bilder må vi jo ha med.

Ser ut som solide saker. Gleder meg faktisk til å prøve den.



2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Veggen

Sitat fra: ohh på mandag 02. september 2013, klokken 23:27
Ringte og sendte mail forrige onsdag, og ikke hørt noen ting...
Ditto.
Nesten 2 uker siden jeg sendte bestilling på epost, har hverken fått svar eller kabel.
Hvilken epost brukte dere som har fått svar?

Stellar

Sitat fra: Veggen på torsdag 05. september 2013, klokken 18:49
Sitat fra: ohh på mandag 02. september 2013, klokken 23:27
Ringte og sendte mail forrige onsdag, og ikke hørt noen ting...
Ditto.
Nesten 2 uker siden jeg sendte bestilling på epost, har hverken fått svar eller kabel.
Hvilken epost brukte dere som har fått svar?

Nesten to uker siden jeg og bestilte, fikk aldri svar så ringte de igår. De hadde fått enormt med mail, og hadde ikke fått svart alle. De sendte ut i bolker, gikk en haug ut tirsdag  sa de, og bekreftet at min var også sendt da. Fikk den idag.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Veggen

Sitat fra: Veggen på torsdag 05. september 2013, klokken 18:49
Nesten 2 uker siden jeg sendte bestilling på epost, har hverken fått svar eller kabel.

Må visst beklage overfor Salto.  :-[
Hentelappen for kabelen er kommet, kjærringa synes bare ikke det var nødvendig å opplyse meg om det.  :P

OleJA

Fikk også idag, ser bra ut. Litt stiv og kronglete og kveile sammen i posen sin, men det er vel slik det må være når den skal støtte 32A.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Dr.Ling

Takk for bilder av kabelen. Stiv, rød og blå og fin!
Vurderte å hive meg på gruppekjøpet, men måtte nesten sjekke om det finnes noen Type2-stasjoner i nærheten:

P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

takktakk

Kan disse bare plugges rett i bilen, eller må man ha adapter?

Er det en utbredt standard?
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

TS

Sitat fra: takktakk på onsdag 18. september 2013, klokken 00:21
Kan disse bare plugges rett i bilen, eller må man ha adapter?

Er det en utbredt standard?
Bilen har Type 2 kontakt , så om du mener kabelen fra Salto så trenger du ikke adapter. ( Må ta forbehold om at jeg kun har kabelen og venter på bilen)
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Griffel

#100
Sitat fra: takktakk på onsdag 18. september 2013, klokken 00:21
Kan disse bare plugges rett i bilen, eller må man ha adapter?

Er det en utbredt standard?
Ja er du på en type en type 2 ladestsjon: så plugg inn uten adapter og kladd med din type 2-2 kabel, og uten å bekymre deg om om sikringsstørrelser og spenning, systemet fikser alt.

Dessuten: standarden er den som er formelt vedtatt som ladestandard i Europa.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

frekri

Er det slik at Type 2 adapter kommer til bilen på sikt, men dere kjøper denne kabelen i påvente av dette?
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

ellinger

#102
Sitat fra: frekri på onsdag 18. september 2013, klokken 04:41
Er det slik at Type 2 adapter kommer til bilen på sikt, men dere kjøper denne kabelen i påvente av dette?

Hei,
Nei det er ikke slik. Bilen blir levert med Type 2 kontakt i ladeporten fra fabrikk.
Du får levert med en mobillader som du kan koble i vanlig uttak hjemme eller i 230v ladestasjoner med vanlig "motorvarmer" uttak.
Dette går veldig sakte på en TMS og derfor kjøper vi Type 2 kabel.
Til mobilladeren kan man kjøpe fra Tesla en blå eller rød adapter så du kan koble deg på de litt mer industrielle kontakt typene.
Adapter til CHAdeMO er under utvikling slik at vi skal kunne lade fra disse stasjonene på sikt også.
Dette øker hastigheten på ladingen, men har du Saltokabel er du garantert raskest mulig lading foruten SC(super charger) da.
Så til Saltokabelen:-)
Dette er en Type 2 Mennekes til Type 2 Mennekes kabel.
Denne benyttes i hurtigladestasjoner som ikke er levert av Tesla(SC) for å oppnå maksimal kraft om man kan bruke dette ordet.
Du behøver da ingen overganger etc.
Det forutsetter at ladestasjonen støtter Type 2 som forøvrig er nå valgt som ny standard for elbil lading i EU.
Salto selger denne kabelen veldig billig i en begrenset periode for 1500 + mva. pluss frakt for de som ikke kan hente selv.
Kabelen ligger på rundt 4000 andre steder.
Håper dette ga deg litt hjelp :)

takktakk

Sitat fra: ellinger på onsdag 18. september 2013, klokken 08:05
Sitat fra: frekri på onsdag 18. september 2013, klokken 04:41
Er det slik at Type 2 adapter kommer til bilen på sikt, men dere kjøper denne kabelen i påvente av dette?

Hei,
Nei det er ikke slik. Bilen blir levert med Type 2 kontakt i ladeporten fra fabrikk.
Du får levert med en mobillader som du kan koble i vanlig uttak hjemme eller i 230v ladestasjoner med vanlig "motorvarmer" uttak.
Dette går veldig sakte på en TMS og derfor kjøper vi Type 2 kabel.
Til mobilladeren kan man kjøpe fra Tesla en blå eller rød adapter så du kan koble deg på de litt mer industrielle kontakt typene.
Adapter til CHAdeMO er under utvikling slik at vi skal kunne lade fra disse stasjonene på sikt også.
Dette øker hastigheten på ladingen, men har du Saltokabel er du garantert raskest mulig lading foruten SC(super charger) da.
Så til Saltokabelen:-)
Dette er en Type 2 Mennekes til Type 2 Mennekes kabel.
Denne benyttes i hurtigladestasjoner som ikke er levert av Tesla(SC) for å oppnå maksimal kraft om man kan bruke dette ordet.
Du behøver da ingen overganger etc.
Det forutsetter at ladestasjonen støtter Type 2 som forøvrig er nå valgt som ny standard for elbil lading i EU.
Salto selger denne kabelen veldig billig i en begrenset periode for 1500 + mva. pluss frakt for de som ikke kan hente selv.
Kabelen ligger på rundt 4000 andre steder.
Håper dette ga deg litt hjelp :)

Særdeles klargjørende. Tusen takk!

Har faktisk både bil og Mennekes kabel, fordi jeg har skjønt at det burde jeg ha (altså kabel). Har likevel vært litt usikker på konteksten. Dette var oppklarende :)
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

stor66

Sitat fra: ellinger på onsdag 18. september 2013, klokken 08:05
Salto selger denne kabelen veldig billig i en begrenset periode for 1500 + mva. pluss frakt for de som ikke kan hente selv.
Hvor kan jeg hente denne kabelen? Jeg har forsøkt å søke etter Salto og adresser men finner ikke noe entydig, og dette er et av punktene på lista over ting å gjøre når jeg henter bilen.
-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA