Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vanlige følk å elbilær.. :)

Startet av Nuvolari, torsdag 29. august 2013, klokken 22:19

« forrige - neste »

el-snorre

Elbilforeningen har jobbet med Salto i lengre tid, bla på gode kabeltilbud. Prisene Salto oppgir er per i dag konkurransedyktige, i alle fall når man ser kvalitet i forhold til pris. Dette skal være Mennekes produkt og av høy kvalitet.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

Nuvolari

Sitat fra: el-snorre på fredag 23. august 2013, klokken 08:42
Elbilforeningen har jobbet med Salto i lengre tid, bla på gode kabeltilbud. Prisene Salto oppgir er per i dag konkurransedyktige, i alle fall når man ser kvalitet i forhold til pris. Dette skal være Mennekes produkt og av høy kvalitet.

Snakket med Salto nå. De hadde fått en del bestillinger de siste 24 timene. Men de hadde masse kabler så alla skal få :)
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Brede

Noen som har fått svar på om de eventuelt kan sende kabler, bor dessverre ikke i nabolaget..

el-fanboy

Jeg snakka nettopp med en hos Salto. Jeg lurte på å komme innom idag for å kjøpe en kabel, og han spurte om jeg ikke heller kunne komme innom til uka istedet.

Og så sa han at jeg skulle si til vennene mine også at det passet best til uka, og at alle skulle få kjøpe kabel. (Vennenen mine, det må jo være her, det da...)
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

blokhus

De sender kabelen. Bare å sende de en e-post og si at du bestiller med adresse, så sender de. Har ikke fått pris, men går ut ifra at denne ikke blir urimelig.

#2125 P85+ Blå m svart skinn
Alt utenom dobbeltlader, vinter- og sikkerhetspakke

Havebigfun

Jeg var innom der istad- svært hyggelig behandling av kunder :).Men de får utvilsomt en storm av henvendelser- igår 50 mail - de fleste antakelig fra forumister :o
Dere behøver ikke stresse med å få tak i en ledning nu- han har 500 tilgjenglig 8). Han foretrekker mail med henvendelse og adresse - så sendes utstyret. Jeg tror heller ikke de har noe imot besøk- vi snakket en del om lading og han mente at lading både med Schuko ( pga stikkontakten) og 32A enfas (pga asymmetrisk belastning av nettet) burde være unntaket og at de fleste burde investere i en ladestasjon vom var vesentlig tryggere. De hadde nettopp fått en bil til å teste ut optimale ladeløsninger i Norge. Han var svært entusiastisk mtp TMS- det blir sikkert bra hjemmeladeløsninger for de fleste etterhvert.
Konklusjon: slapp av- alle får sin kabel i tide ;).

olso

Hva betyr asymmetrisk lading,og hvorfor suspekt? Har snakket med elektriker og planlagt 1-fas 32 amp blå stikk i garasje, noe som var helt greit. Vil jo kreve endel investering med hjemmeladestasjon,vil jeg tro
Tesla S P85 sept-13

Nuvolari

Sitat fra: Havebigfun på fredag 23. august 2013, klokken 11:15
Jeg var innom der istad- svært hyggelig behandling av kunder :).Men de får utvilsomt en storm av henvendelser- igår 50 mail - de fleste antakelig fra forumister :o
Dere behøver ikke stresse med å få tak i en ledning nu- han har 500 tilgjenglig 8). Han foretrekker mail med henvendelse og adresse - så sendes utstyret. Jeg tror heller ikke de har noe imot besøk- vi snakket en del om lading og han mente at lading både med Schuko ( pga stikkontakten) og 32A enfas (pga asymmetrisk belastning av nettet) burde være unntaket og at de fleste burde investere i en ladestasjon vom var vesentlig tryggere. De hadde nettopp fått en bil til å teste ut optimale ladeløsninger i Norge. Han var svært entusiastisk mtp TMS- det blir sikkert bra hjemmeladeløsninger for de fleste etterhvert.
Konklusjon: slapp av- alle får sin kabel i tide ;).

At Salto anbefaler å kjøpe en vegglader er vel ikke akkurat overraskende :)
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Nuvolari

Sitat fra: Nuvolari på fredag 23. august 2013, klokken 13:39
Sitat fra: Havebigfun på fredag 23. august 2013, klokken 11:15
Jeg var innom der istad- svært hyggelig behandling av kunder :).Men de får utvilsomt en storm av henvendelser- igår 50 mail - de fleste antakelig fra forumister :o
Dere behøver ikke stresse med å få tak i en ledning nu- han har 500 tilgjenglig 8). Han foretrekker mail med henvendelse og adresse - så sendes utstyret. Jeg tror heller ikke de har noe imot besøk- vi snakket en del om lading og han mente at lading både med Schuko ( pga stikkontakten) og 32A enfas (pga asymmetrisk belastning av nettet) burde være unntaket og at de fleste burde investere i en ladestasjon vom var vesentlig tryggere. De hadde nettopp fått en bil til å teste ut optimale ladeløsninger i Norge. Han var svært entusiastisk mtp TMS- det blir sikkert bra hjemmeladeløsninger for de fleste etterhvert.
Konklusjon: slapp av- alle får sin kabel i tide ;).

At Salto anbefaler å kjøpe en vegglader er vel ikke akkurat overraskende :)

Å bruke penger på en vegglader er etter min mening penger rett ut av vinduet. Du skal ha et MEGET spesiellt kjøremønster om ikke 32A en fase skal være tilstrekkelig.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Stellar

Hvordan åpner man ladeluken om man ikke bruker originalkabel, er det et valg i menyen?
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.


Stellar

Går ut fra at selv om framtidige(og gamle?) ladestasjoner får type 2, kan man fremdeles ikke lade med mer enn 10(11)kW med enkeltlader? Eller kan man få mer/lade fortere?
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

luffe

Sitat fra: Stellar på fredag 23. august 2013, klokken 13:44
Hvordan åpner man ladeluken om man ikke bruker originalkabel, er det et valg i menyen?

Kan gjøre det fra appen også...
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

Nuvolari

Sitat fra: Stellar på fredag 23. august 2013, klokken 14:11
Går ut fra at selv om framtidige(og gamle?) ladestasjoner får type 2, kan man fremdeles ikke lade med mer enn 10(11)kW med enkeltlader? Eller kan man få mer/lade fortere?

Det stemmer.

Det er kun 2 måter å lade raskere på SC og Chademo (kommer sannsynligvis etterhvert).
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

TW838

Sitat fra: blokhus på fredag 23. august 2013, klokken 10:40
De sender kabelen. Bare å sende de en e-post og si at du bestiller med adresse, så sender de. Har ikke fått pris, men går ut ifra at denne ikke blir urimelig.

Frakt ca 200,- fikk jeg som svar. Skal bestille en! :)
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA