Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 30.August: Bilder og referater fra åpning av ladestasjoner

Startet av Celter, torsdag 29. august 2013, klokken 22:16

« forrige - neste »

pnq

Sitat fra: tsladaytrader på søndag 08. september 2013, klokken 23:21
Sitat fra: HABEL på torsdag 22. august 2013, klokken 14:53
Sitat fra: MR Tesla på torsdag 22. august 2013, klokken 14:13
Tror det er mindre farlig med et snev av Teslapsykose en det store helseproblemet som vil oppstå for resten av befolkningen i form av en tidligere ikke karakterisert mangelsykdom av ikke å ha en Tesla- sterk depresjon og følelse av oppgitthet av å kjøre rund i ICEbil.  ;D

Eller enda verre: Du har akkurat kjøpt denne:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43354916

...uten å ha vært klar over at du får like mye eller mer i en TMS for ca 2.000.000 mindre  :-[

Haha fantastisk! Jeg hadde BMW M5 som drømmebil engang i tiden, men har i det siste tenkt mer og mer på hvem jeg helst ville hatt om de kostet det samme... Og jeg tror jeg har landet på Tesla!

Nå gikk jeg gjennom alle bildene til Porchen, og den føltes ut som en 2005 modell! Jeg tror faktisk med hånden på hjertet at hvis jeg skulle "låne" en bil for 1 mnd or so at jeg heller ville hatt en Model S enn en Porche til 2.7 mill, det fikk meg også til å minne meg på hvilken suksess Tesla kommer til å ha i årene fremover!

Du har helt rett! Har endelig mottatt drømmebilen som ble bestilt for 1,5 år siden og selv med himmelstore forventninger ble jeg ikke skuffet. Har faktisk ikke engang giddet å sette meg i den store SUVen jeg kjørte før for å forbrede et salg. Så den står på tunet og venter på at all mulig kjøretid blir benyttet på TMS....

Men jeg vet at det bare er å kvitte seg med før jo bedre, for den og dens likes dager er definitivt på hell....
P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

Hyperstress

Jeg har ventet med å bestille, men hver dag fryktet at prisene skulle stige. I dag var jeg inne på teslasiden for min daglige sjekk, og til min store fortvilelse så var prisen gått opp! Jeg fikk nesten hjerteinfart og pusteproblemer. Kunne jeg virkelig ha tabbet meg sånn ut!? Stresset og fortomlet tenkte jeg at jeg måtte være på US sidene, men nei, prisene var oppgitt i KR. Jeg tenkte var at det var en drøm, det måtte være en drøm! Men nei, det var det heller ikke. Verden holdt på å rase sammen inntil jeg så at totalsummen var 200 000kr mer enn den skulle vært, og da skjønte jeg at jeg måtte ha forvillet meg inn på de svenske sidene.. Byttet raskt til de norske sidene og konstaterte at prisene var som før. For en lettelse! Phu!

Jeg kunne ikke tillate meg å oppleve noe slikt igjen, så jeg gjennomførte bestillingen der og da for å slippe å leve videre i frykt..  ;D
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

larsleik

Sitat fra: JohanH på torsdag 22. august 2013, klokken 11:38
Jeg er syk.

Jeg begynte å få prodromale symptomer allerede i 2009 da jeg opplevde uforklarlige tankeforstyrrelser som dreide seg kring elbiler. Jeg prøvde å behandle meg selv ved å etter kort tid bestille en iMiEV. I c.a. 6-9 mndr. klarte jeg dermed å holde psykosen i sjakk, men fikk etterhvert altså et nytt psykotisk gjennombrudd. Dette førte til tvangsmessig lesing av internetforum som elbilforum.no, teslamotors.com og teslamotorsclub.com. Jeg kan nå i ettertid klare å tilstå at dette kunne dreie seg om opp til 3-4 timer per dag (ofte i arbeidstiden). Jeg trodde jeg enda en gang skulle klare å holde sykdommen i sjakk ved å agere på mine impulser og reserverte altså en Model S. Som vanlig er ved slike tilstander hadde jo dette ikke ønsket effekt, uten isteden økte min sykelige fiksering rundt temaet. Når biler begynte å bli levert i USA, i slutten av 2012, og kjøpere der rapporterte om sine erfaringer skjedde noe med med stemningsleie. Jeg havnet i en slags kronisk hypoman tilstand kjennetegnet av økt energi, minsket søvnbehov, økt livslyst. Det intrådde også en kanskje sykelig optimistisk innstilling til bedriften Tesla og aksjen TSLA. Dette resulterte i en for meg uvanlig heftig investering i nevnte aksje. Merkelig nok økte aksjen over 400% i verdi, slik at dette ikke hadde noen dempende, heller stimulerende effekt på manien. Jeg begynte å investere noen penger i høyrisiko kjøpsopsjoner, noe jeg aldri tidligere vært bort i, igjen som en konsekvens av hypomanien. Merkelig nok klarte jeg i min syke tilstand å sikre oer 800% gevinst på disse opsjoner. Sykdommen har altså blitt kronisk hos meg og vedlikeholdes av en slags positiv feed-back loop. Jeg frykter hva som vil skje om 13 dager da jeg får min Model S. Jeg har nok innsikt, da jeg ser tilbake, til å skjønne at dette ikke vil kurere meg.

LIKE!
Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

OleJA

Kan raportere at det faktisk hjelper å få bilen, så det er håp - Dersom en ønsker å bli helbredet da.
Har bare sjekket forumet en 5-6 ganger idag, men det har jo blitt desto mer 'Tesla time' med kollegaer på jobben istedenfor. :o
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Gusse

Kjære Tesla og Elon Musk!
Ventetiden er ubegripelig lang og vanskelig. Min fornuft sier at det ikke går noe fortere, selv om man sjekker statusen på "My Tesla" flere ganger daglig, men jeg kan bare ikke la være. Kan det tenkes at dere jobber med noen ny oppdatering som kan fikse denne bug'en jeg tydeligvis lider av. Tror ikke denne kan ordnes via 3G nett ihvertfall, etter min mening er den alt for omfattende for det.
10. oktober har jeg bursdag. Kan det tenkes at dere kan være så snille å i det minste gi meg en "in production" på statuslinjen min til da? Tar gjerne imot nøkkelen i hånden, og en ferdig levert rød djevel(model s multicoat red), men skjønner at det kan være å forlange for mye.
Tror jeg tør påstå at ventetiden har aldri vært så lang på noe i mitt liv, og jeg som aldri har vært bilinteressert. Noen koser seg med denne ironien et sted, mens jeg går på veggen, det er jeg sikker på.

Mvh

Gusse, 37 år

cairnz

Føler med deg, Gusse, vi sitter i samme båt.. og jeg har hverken VIN eller P enda..
Elbilist

Andreas

Cairnc når bestilte du bilen din? Bestilte for 3 uker siden. Lev Jan 14
Tesla Model S
21" sommer, 85 KWh, aktiv luftfjæring, grå met, lydstudio, lyspakke, pano, park, sort nappa, Tech, Vinterpakke

Vin 24084
Bestilling 31.08
Fullført 12.09
Ventet lenge på bygging av bil.
04.11 Tesla fabrikken bygger din model S :-)
06.11 Tesla fabrikken skaffer igjen deler til din modele S :-(
Ringte Tesla Norge. Levering April 2014. NEI!
Gikk til Tesla Bergen. Bekreftet levering 19.02.14
Fikk så melding om levering 8 mars
Bilen kom på veien 5 Mars. DEILIG!

laumb

Pre 24. september: Sjekke MyTesla hver dag, selv om bilen er ferdig produsert og leveringsdato satt.
Post 24. September: Sjekke appen flere ganger daglig for å se hvordan bilen har det. Måtte sjekke 4 ganger etter at jeg la meg i går for å følge med på lading...

Something's wrong with me.

Cirion

Sitat fra: laumb på onsdag 25. september 2013, klokken 11:16
Pre 24. september: Sjekke MyTesla hver dag, selv om bilen er ferdig produsert og leveringsdato satt.
Post 24. September: Sjekke appen flere ganger daglig for å se hvordan bilen har det. Måtte sjekke 4 ganger etter at jeg la meg i går for å følge med på lading...

Something's wrong with me.
Ta de med ro, det går ikke over ;)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Akk ja, for de med variant S av teslasyken er det stort sett lys i tunnelen.
For oss med variant X har vi ikke engang funnet tunnelen.

Heldigvis har jeg smittet flere kolleger og naboer slik at de kan støtte meg (og hverandre) i disse vanskelige tidene mens vi venter på noe Xnytt fra vestfronten.

satheesh.net

To måneder til levering og alt jeg ser er en T overalt! :P

Gusse

Sitat fra: satheesh.net på mandag 14. oktober 2013, klokken 15:19
To måneder til levering og alt jeg ser er en T overalt! :P

Samme her, har "sett" Tesla symboler og biler overalt noen måneder nå :D

fredag

Sitat fra: Gusse på torsdag 19. september 2013, klokken 14:43
Kjære Tesla og Elon Musk!
Ventetiden er ubegripelig lang og vanskelig. Min fornuft sier at det ikke går noe fortere, selv om man sjekker statusen på "My Tesla" flere ganger daglig, men jeg kan bare ikke la være. Kan det tenkes at dere jobber med noen ny oppdatering som kan fikse denne bug'en jeg tydeligvis lider av. Tror ikke denne kan ordnes via 3G nett ihvertfall, etter min mening er den alt for omfattende for det.
10. oktober har jeg bursdag. Kan det tenkes at dere kan være så snille å i det minste gi meg en "in production" på statuslinjen min til da? Tar gjerne imot nøkkelen i hånden, og en ferdig levert rød djevel(model s multicoat red), men skjønner at det kan være å forlange for mye.
Tror jeg tør påstå at ventetiden har aldri vært så lang på noe i mitt liv, og jeg som aldri har vært bilinteressert. Noen koser seg med denne ironien et sted, mens jeg går på veggen, det er jeg sikker på.

+1

Jeg kan trøste deg med at produktiviteten stiger etter levering. :-) Og det på tross av tidstyver som bilvask og unødig lange kjøreturer kun for å tilbringe tid i bilen.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

ebbrey

Har snudd seg litt for min del. Etter all media oppmerksomhet, masing fra kolleger og timesvis på mytesla/div forums. Har det nok blitt for mye. Etter at DS ringte og sa ting var i rute har jeg tatt ting mye mer med ro.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Kjellemann

Noen som kan få Turistforeningen til å slutte å sette T (Tesla) på hver eneste stein I hele den norske fjellheimen.
Går jo ikke ann å gå tur på fjellet uten å bli minnet på at jeg veeeeenter på min.

Ha en stålende dag folkens
Men venter på S85. 19", tech, vinter, lyd, pano, park, luft,
Sort /sort skinn.
RN671288 :) 18.10.2013
VIN: 29XXX :) 18.12.2013
Ny VIN: 5YJSA2H15EFP29XXX 19.12.2013
Ny VIN: 5YJSA3H18EFP29XXX 17.01.2014
Tesla-fabrikken bygger din Model S 04.02.2014
Produksjon fullført
Din Model S er i transitt fra fabrikken 04.02.2014
Estimert levering 26.03.2014...
Bekreftet levering 18.03.2014.
Reg nr EL333XX 14.03.2014

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA