Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 30.August: Bilder og referater fra åpning av ladestasjoner

Startet av Milzit, torsdag 29. august 2013, klokken 21:34

« forrige - neste »

Tuxedo

Sitat fra: TesLars på fredag 03. januar 2014, klokken 22:01
Sitat fra: Havebigfun på fredag 03. januar 2014, klokken 21:55
Sitat fra: TesLars på fredag 03. januar 2014, klokken 21:53
Er det meningen at Homelink skal huske GPS koordinatene og sende ut frekvensene automatisk?

Jeg er nødt til å trykke på Homelink knappen på storskjermen hver gang jeg skal åpne garasjeporten.
Slik er det for oss alle- men vi får altså tilbudt muligheten automatisk :)

Hmm... hvis jeg tolker svaret ditt riktig høres det ut som dere andre får en slags melding opp på skjermen(?) Jeg må selv trykke på det lille Homelink ikonet øverst på storskjermen (status-baren).

Det som skjer, er at det navnet som er knyttet til GPS-posisjonen (f.eks. "Hjemme") automatisk kommer opp under Homelink-ikonet når man nærmer seg - så må man trykke på navnet for å sende signal for åpning/lukking.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

TesLars

Sitat fra: Havebigfun på fredag 03. januar 2014, klokken 22:05
Sitat fra: TesLars på fredag 03. januar 2014, klokken 22:01
Sitat fra: Havebigfun på fredag 03. januar 2014, klokken 21:55
Sitat fra: TesLars på fredag 03. januar 2014, klokken 21:53
Er det meningen at Homelink skal huske GPS koordinatene og sende ut frekvensene automatisk?

Jeg er nødt til å trykke på Homelink knappen på storskjermen hver gang jeg skal åpne garasjeporten.
Slik er det for oss alle- men vi får altså tilbudt muligheten automatisk :)

Hmm... hvis jeg tolker svaret ditt riktig høres det ut som dere andre får en slags melding opp på skjermen(?) Jeg må selv trykke på det lille Homelink ikonet øverst på storskjermen (status-baren).
Homelink-rullegardinen kommer ned av seg selv- man må bare trykke en gang :)

Ok, jeg får vel trykke to ganger. Klarer meg nok med å trykke én gang mer enn andre - det fungerer problemfritt i alle fall :)
Oslo
Black Model S

Tuxedo

Høres ut som om GPS'en var "ute og kjøre" da du programmerte Homelink, slik at du fikk gal posisjon.  Mulig det fikser seg hvis du sletter og programmerer igjen.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Patosan

Ok nu har jag gett upp med den HomeLink-kompatibla sändare och mottagare som jag uppgraderade med i väntan på min bil.
Efter att ha spenderat många kvällar på att få detta till att fungera grävde jag fram min gamla sändare/mottagare som var gömd i källaren.
Detta gamla utstyr är enklast tänkbara från Welleman och har inte rullande koder.
Eftersom detta inte på något vis gör anspråk på att kunna brukas samman med HomeLink så var min förhoppning inte stor.
Men trotts det så fungerade det på första försöket!
Programmering var oproblematiskt till trotts för urgamla batterier.
Jag har nu en parallell installation av den 'nya' (finare fjärrkontroller) och den gamla Welleman mottagaren.
Detta har fungerat problemfritt under hela helgen, med mycket in och ut genom porten.
VIN 15026

LinkedIn

M.SKEIDE

Fler enn meg som kunne tenkt seg en større homelink "knapp" (den som spretter fram) må nesten stoppe bilen for å treffe..
Tesla Model S 85kWh (P23809)  tech, park, pano, lyd, lys, luft og barneseter (blå og svart) :D LEVERT 19.DES 2013

Kone bil 2013 Leaf SV

TesLars

Hadde vært kjekt om den dukket opp i skjermen bak rattet slik at man kan styre alt fra rattet/scrollhjulet.
Oslo
Black Model S

M.SKEIDE

Sitat fra: TesLars på mandag 06. januar 2014, klokken 21:27
Hadde vært kjekt om den dukket opp i skjermen bak rattet slik at man kan styre alt fra rattet/scrollhjulet.


Enig :)
Tesla Model S 85kWh (P23809)  tech, park, pano, lyd, lys, luft og barneseter (blå og svart) :D LEVERT 19.DES 2013

Kone bil 2013 Leaf SV

turfsurf

Noen som fikk Hörman portåpnere til i virke, i så fall hvirken fjernkontroll? Har en ny Promatic med fjernkontroll som i følge Homelink skal ha fixed code (868 MHz), men no go. Bilen ser ut til å lære, men åpneren indekerer aldri at den mottar noe signal  >:(
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Roger (NO)

Sitat fra: turfsurf på søndag 12. januar 2014, klokken 22:11
Noen som fikk Hörman portåpnere til i virke, i så fall hvirken fjernkontroll? Har en ny Promatic med fjernkontroll som i følge Homelink skal ha fixed code (868 MHz), men no go. Bilen ser ut til å lære, men åpneren indekerer aldri at den mottar noe signal  >:(
Jeg har en ProMatic 2. Fungerer som bare det!
Må sørge for at dioden på fjernkontrollen lyser under hele læreperioden.
Fjernkontrollen kutter signalet etter 20 sek, og dioden slukker. du må da trykke på nytt umiddelbart.
Gjenta prosessen til bilen blinker med lysene.
Sett så motoren i læremodus før du går til neste trinn i bilen...

turfsurf

Sitat fra: Roger (NO) på mandag 13. januar 2014, klokken 10:14
Må sørge for at dioden på fjernkontrollen lyser under hele læreperioden.
Fjernkontrollen kutter signalet etter 20 sek, og dioden slukker. du må da trykke på nytt umiddelbart.
Gjenta prosessen til bilen blinker med lysene.
Sett så motoren i læremodus før du går til neste trinn i bilen...
Har gjort akkurat det, sletter alle koder på åpneren, setter bilen i lademodus, trykker og holder på fjernkontrollen (blått lys, så blått+rødt i 20 sek), trykker på nytt så fort det slukker. Bilen kvitterer med blinkende lys midt i andre 20 sek syklus. Setter så portåpner i læremodus, og trykker "continue" i Teslaen. Skjer ingen ting...

Hvilken fjernkontroll har du (står produkt nr på baksiden)
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Roger (NO)

Sitat fra: turfsurf på mandag 13. januar 2014, klokken 10:22
Sitat fra: Roger (NO) på mandag 13. januar 2014, klokken 10:14
Må sørge for at dioden på fjernkontrollen lyser under hele læreperioden.
Fjernkontrollen kutter signalet etter 20 sek, og dioden slukker. du må da trykke på nytt umiddelbart.
Gjenta prosessen til bilen blinker med lysene.
Sett så motoren i læremodus før du går til neste trinn i bilen...
Har gjort akkurat det, sletter alle koder på åpneren, setter bilen i lademodus, trykker og holder på fjernkontrollen (blått lys, så blått+rødt i 20 sek), trykker på nytt så fort det slukker. Bilen kvitterer med blinkende lys midt i andre 20 sek syklus. Setter så portåpner i læremodus, og trykker "continue" i Teslaen. Skjer ingen ting...

Hvilken fjernkontroll har du (står produkt nr på baksiden)
HSM4 - 868

JohanH

Sitat fra: turfsurf på mandag 13. januar 2014, klokken 10:22
Sitat fra: Roger (NO) på mandag 13. januar 2014, klokken 10:14
Må sørge for at dioden på fjernkontrollen lyser under hele læreperioden.
Fjernkontrollen kutter signalet etter 20 sek, og dioden slukker. du må da trykke på nytt umiddelbart.
Gjenta prosessen til bilen blinker med lysene.
Sett så motoren i læremodus før du går til neste trinn i bilen...
Har gjort akkurat det, sletter alle koder på åpneren, setter bilen i lademodus, trykker og holder på fjernkontrollen (blått lys, så blått+rødt i 20 sek), trykker på nytt så fort det slukker. Bilen kvitterer med blinkende lys midt i andre 20 sek syklus. Setter så portåpner i læremodus, og trykker "continue" i Teslaen. Skjer ingen ting...

Hvilken fjernkontroll har du (står produkt nr på baksiden)

Har identisk erfaring. Tror ikke min bil sender ut noen signal, selv om den sier den lært???

turfsurf

Sitat fra: Roger (NO) på mandag 13. januar 2014, klokken 12:15
HSM4 - 868

OK, da er nok forskjellen der, jeg har en HSE2 - 868. Får skaffe en slik og se om det virker bedre.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Roger (NO)

Sitat fra: turfsurf på mandag 13. januar 2014, klokken 12:40
Sitat fra: Roger (NO) på mandag 13. januar 2014, klokken 12:15
HSM4 - 868

OK, da er nok forskjellen der, jeg har en HSE2 - 868. Får skaffe en slik og se om det virker bedre.
Er jo mulig motoren ikke er støttet av homelink? Jeg har en Promatic 2
Du kan undersøke på homelink.com

FThorsen

Sitat fra: JohanH på mandag 13. januar 2014, klokken 12:29
Har identisk erfaring. Tror ikke min bil sender ut noen signal, selv om den sier den lært???

Jeg føler at det samme skjer med min Homelink. Har testet den med tre forskjellige garasjeportsystemer nå. Den ene plukket den opp signalet etter bare 10 sekunder'ish, men klarte fremdeles ikke å åpne porten.
Jeg har hatt bilen inne hos Tesla for å fikse noe annet og da ba jeg de verifisere at Homelinken fungerte, noe de påstod at de hadde gjort. Men de påstod også at de hadde festet noe tape med borrelås på matten på passasjersiden foran slik at den ikke skulle krølle seg hele tiden, noe de ikke hadde gjort. Mulig jeg tar en tur nedom og ber dem sjekke mens jeg ser på....
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA