Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 30.August: Bilder og referater fra åpning av ladestasjoner

Startet av Milzit, torsdag 29. august 2013, klokken 21:34

« forrige - neste »

jalias

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 05. november 2013, klokken 17:23
Sitat fra: jalias på tirsdag 05. november 2013, klokken 14:43
Sitat fra: glaserud på mandag 30. september 2013, klokken 20:26
Da funker Homelink!

Har en gammel Stanley-åpner som har en trykknapp i tillegg til senderen. Enkel sak som bare kortslutter to ledere. Kjøpte denne på ebay:

http://www.ebay.com/itm/1-Channel-433MHz-RF-Remote-Control-Replacement-Garage-Door-Opener-Receiver/321029606704

(13,9 USD / 84 NOK)

Kobles til 12V DC og til inngangene for trykknappen. Lærte opp bilen ved å holde senderen inntil Ten til bilen blinket med lysene. Har funket siden (testet en 10-15 ganger nå).

Har kjøpt denne på ebay jeg også. Funker fint med lengre rekkevidde enn med den originale fjernkontrollen.
Men etter at den nye boksen ble koblet til klemmene på bryteren, virker ikke impulsbryteren som står fast i garasjen. Altså, jeg må velge enten å ha den nye boksen tilkoblet, eller impulsbryteren på veggen.
Litt kjedelig, men mulig jeg har gjort noe feil. Var noen jumpere i boksen, og en klemme for mye.
Noen forslag??
Høres ut som om det er koblet feil.
Du kan parallelkoble så mange "kortsluttere" som du vil. Ledningene til "impulsbryteren" på veggen må kobles til de samme kontaktene som dingsen fra ebay- tror jeg

Ja, det var det jeg trodde også, og gjorde. Kanskje glaserud har noe forslag ?


Bruto Maccaroni

Programmering av Homelink fungerte på første forsøk for meg. Satt i nye batterier i den gamle fjernkontrollen og holdt den helt inntil nosecone. Holdt knappen inne en god stund (30sek-1min) før frontlysene på bilen blinket.

Stanley på 40 MHz er nok ganske enkelt. Neppe noe roterende koder der...

Sitat fra: @roger på torsdag 31. oktober 2013, klokken 13:05
Yes  ;D da funker min gamle Stanley på 40 MHz på andre uka nå.
Demonterte nocesone og fant elektronikkboksen til homlink ca 20 cm. til venstre for midten, mot passasjersiden. Fikk "satt" coden på få sekunder ved å holde fjernkontrollen helt inntil homelink-boksen. Artig når alt virker da..  ;D (-DAB)
Model S, P#2317 Vin:168xx
Reservert 30.12.12 I produksjon 20.09, Ferdig 01.10 Levert: 12.11
S85KW Perlehvit/Sort 19"
2007 Prius

Høgis

Sitat fra: JohanH på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 23:40
Etter update til 5.6 fungerer det ikke bedre for meg med min Hörmann port med Supramatic åpner. Som før går det fint å programmere bilen, får blink fra frontlysene men har aldri fått min port å reagere på signal som bilen tilsynelatende sender ut...

Sliter med det samme problemet på min Crawford portåpner (den skifter koder som Hørmann sin)
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Milzit

Jeg mistet Homelink etter oppgradering, så jeg programere den på nytt. Den har fungert kjempebra i ukesvis nå.

Det eneste jeg savner er av jeg fra fob'en kan få bilen til å sende et homelink signal så den åpner garasjenporten når man skal inn i garasjen, så kan jeg la åpneren ligge i skuffen.. Men det er vel vanskelig når bilen sover.

TS

Sitat fra: Milzit på tirsdag 12. november 2013, klokken 23:51
Jeg mistet Homelink etter oppgradering, så jeg programere den på nytt. Den har fungert kjempebra i ukesvis nå.

Det eneste jeg savner er av jeg fra fob'en kan få bilen til å sende et homelink signal så den åpner garasjenporten når man skal inn i garasjen, så kan jeg la åpneren ligge i skuffen.. Men det er vel vanskelig når bilen sover.
Kanskje vi kunne fått en Homelink knapp i appen etterhvert...
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Milzit

Sitat fra: TS på tirsdag 12. november 2013, klokken 23:57
Sitat fra: Milzit på tirsdag 12. november 2013, klokken 23:51
Jeg mistet Homelink etter oppgradering, så jeg programere den på nytt. Den har fungert kjempebra i ukesvis nå.

Det eneste jeg savner er av jeg fra fob'en kan få bilen til å sende et homelink signal så den åpner garasjenporten når man skal inn i garasjen, så kan jeg la åpneren ligge i skuffen.. Men det er vel vanskelig når bilen sover.
Kanskje vi kunne fått en Homelink knapp i appen etterhvert...
Problemet at den er så treg og den bruker så lang tid, og spesielt når bilen sover.

TS

Sitat fra: Milzit på onsdag 13. november 2013, klokken 00:03
Sitat fra: TS på tirsdag 12. november 2013, klokken 23:57
Sitat fra: Milzit på tirsdag 12. november 2013, klokken 23:51
Jeg mistet Homelink etter oppgradering, så jeg programere den på nytt. Den har fungert kjempebra i ukesvis nå.

Det eneste jeg savner er av jeg fra fob'en kan få bilen til å sende et homelink signal så den åpner garasjenporten når man skal inn i garasjen, så kan jeg la åpneren ligge i skuffen.. Men det er vel vanskelig når bilen sover.
Kanskje vi kunne fått en Homelink knapp i appen etterhvert...
Problemet at den er så treg og den bruker så lang tid, og spesielt når bilen sover.

Etter at jeg slo av "sparemodus"i bilen våkner den mye raskere..( fw5,6)
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Havebigfun

Sitat fra: jalias på tirsdag 05. november 2013, klokken 17:53
Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 05. november 2013, klokken 17:23
Sitat fra: jalias på tirsdag 05. november 2013, klokken 14:43
Sitat fra: glaserud på mandag 30. september 2013, klokken 20:26
Da funker Homelink!
Kjøpte denne på ebay:
http://www.ebay.com/itm/1-Channel-433MHz-RF-Remote-Control-Replacement-Garage-Door-Opener-Receiver/321029606704

(13,9 USD / 84 NOK)

Kobles til 12V DC og til inngangene for trykknappen. Lærte opp bilen ved å holde senderen inntil Ten til bilen blinket med lysene. Har funket siden (testet en 10-15 ganger nå).

Har kjøpt denne på ebay jeg også. Funker fint med lengre rekkevidde enn med den originale fjernkontrollen.
Men etter at den nye boksen ble koblet til klemmene på bryteren, virker ikke impulsbryteren som står fast i garasjen. Altså, jeg må velge enten å ha den nye boksen tilkoblet, eller impulsbryteren på veggen.
Litt kjedelig, men mulig jeg har gjort noe feil. Var noen jumpere i boksen, og en klemme for mye.
Noen forslag??
Høres ut som om det er koblet feil.
Du kan parallelkoble så mange "kortsluttere" som du vil. Ledningene til "impulsbryteren" på veggen må kobles til de samme kontaktene som dingsen fra ebay- tror jeg
Ja, det var det jeg trodde også, og gjorde. Kanskje glaserud har noe forslag ?
Da har jeg fått den samme remote kontrollen.
Det fulgte ikke med noen koblingssjema. Hvor 12 V skal kobles er opplagt ellers er det tre andre porter.
Vet noen hva som skal kobles hvor? Hvilke to skal til portåpneren?

sindrej

Det er impuls releutgang på NO (Normally open) du sannsynligvis skal bruke. Den er åpen og slutter når man trykker på fob'en. NC (normally closed) er normalt sluttet og åpner når man trykker på fob'en.

Havebigfun

Takk- når er jeg i Homelink-himmelen - med bare i den ene garasjen. I den andre garasjen som har identisk portåpner, veggmateriale (betong) og port (isolert Hørmann) funker remoten bare med fri sikt ihvertfall opptil 10 m. Når porten er lukket er det ingen respons :(.
Jeg har målt batteriene (3V) og byttet de mellom remotene- ingen endring.
TMS åpner fint den ene -men ikke den andre porten.
Ser ut til å være et antenne- eller mottakerproblem. ???

sindrej

Da kan jeg også rapportere om at Homelink endelig fungerer hos meg også.  Jeg kjøpte den ebaydingsen som det ligger bilder av over her.  Portåpneren min har bare 24V AC ut, så jeg måtte bruke en egen trafo til å forsyne den med 12V.  Uansett; nå funker ihvertfall greia og glad er jeg for det.  Skulle selvsagt ønske Homelink virka med den orginale 433MHz fjernkontrollen min da, men dette var en tross alt en akseptabel workaround.  Hvis en nå kunne få lading til å virke problemfritt med 32A uten å kjøpe type 2 boks for 6k+ så hadde det vært bra.

Kristian

HOMELINK DIFFICULTIES? When programming homelink, it's easier if you hold the remote inside the frunk.

Read more at http://www.teslarati.com/tesla-model-s-hidden-features-tips-tricks-tidbits/#8zVVvP5OUe5xkp2C.99
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Real EoN

Samme billige ebay dings brukt her, fungerer brillefint mot Chamberlain ML700  8)

Brukte paralellkobling mot skjult bryter også, så nå er nøkkelknippe en trådløs sender lettere, den trengs ikke.

Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

FThorsen

Sitat fra: Høgis på tirsdag 12. november 2013, klokken 23:46
Sitat fra: JohanH på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 23:40
Etter update til 5.6 fungerer det ikke bedre for meg med min Hörmann port med Supramatic åpner. Som før går det fint å programmere bilen, får blink fra frontlysene men har aldri fått min port å reagere på signal som bilen tilsynelatende sender ut...

Sliter med det samme problemet på min Crawford portåpner (den skifter koder som Hørmann sin)

Vi har også en Crawford port, og jeg testet å programmere Homelink i helgen. Holdt fjernkontrollen i Frunken i noe som føltes over et minutt, før lysene blinket og det stod at den hadde funnet et signal. Det fungerer derimot ikke å åpne porten fra Homelink :(
Må jeg inn med en sånn ebay dings det snakkes om her? Noen som har testet det mot Crawford port?
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

Havebigfun

Sitat fra: fthorsen på mandag 25. november 2013, klokken 16:16
Sitat fra: Høgis på tirsdag 12. november 2013, klokken 23:46
Sitat fra: JohanH på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 23:40
Etter update til 5.6 fungerer det ikke bedre for meg med min Hörmann port med Supramatic åpner. Som før går det fint å programmere bilen, får blink fra frontlysene men har aldri fått min port å reagere på signal som bilen tilsynelatende sender ut...

Sliter med det samme problemet på min Crawford portåpner (den skifter koder som Hørmann sin)

Vi har også en Crawford port, og jeg testet å programmere Homelink i helgen. Holdt fjernkontrollen i Frunken i noe som føltes over et minutt, før lysene blinket og det stod at den hadde funnet et signal. Det fungerer derimot ikke å åpne porten fra Homelink :(
Må jeg inn med en sånn ebay dings det snakkes om her? Noen som har testet det mot Crawford port?
Sikkert- det ser du når du åpner dekselet til portåpneren. Har du koblingsmuligheter for en ringeknapp kan du bruke den.

På den står 12 og 24 V -mulig den fungerer på 24V også. Hvis man måler slike lavvolttrafoer har man inntrykk at det ikke er så nøye med spenningen. En av mine trafoer med nominell 12 V yter 18V- den hørte til et dyrt telefon med telefonsvarer på 90-tallet :o

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA