Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 30.August: Bilder og referater fra åpning av ladestasjoner

Startet av Milzit, torsdag 29. august 2013, klokken 21:34

« forrige - neste »

bjodnes

Var innom Hørmann-forhandleren i dag for å få hjelp. De hadde en -etter min forstand- mulig forklaring til problemet mange av oss har. De mener at Tesla'en ikke lagrer kommandoen den har lært. Min Homelink virket til jeg slo av bilen. Jeg prøvde å lære portåpneren min koden fra Tesla'en i dag, men porten indikerte ikke at den fikk signal, noe som styrker teorien om at ingen kommando er lagret.
iOn 2012 modell
2013 model S 85

Roger (NO)

Sitat fra: bjodnes på mandag 07. oktober 2013, klokken 21:21
Var innom Hørmann-forhandleren i dag for å få hjelp. De hadde en -etter min forstand- mulig forklaring til problemet mange av oss har. De mener at Tesla'en ikke lagrer kommandoen den har lært. Min Homelink virket til jeg slo av bilen. Jeg prøvde å lære portåpneren min koden fra Tesla'en i dag, men porten indikerte ikke at den fikk signal, noe som styrker teorien om at ingen kommando er lagret.
Er en bug i softwaren etter hva jeg har blitt fortalt.
Den "glemmer"/sletter plutselig koden...

Milzit

Sitat fra: Milzit på torsdag 22. august 2013, klokken 09:44
Vi har en garasjeport som er 5 år gammel. Jeg sendte en mail til de som hadde service men de hadde ingen info om hva Homelink var...

Er det noen som kjenner til adaptere eller annet slik at porten kan styres av Homelink?
Takk for tipset her om batteribytte. Satte inn nye batterier og det fungerer kjempebra nå!

petersv

På telefon med service i NL i dag, de sier aten oppdatering kommer for bedre kompatibilitet og funksjon. Men jeg har hørt mye rart fra tasla, så jeg tar det med en klype salt.

Forøvrig ekstremt hyggelige og behjelpelige folk de har i NL, snakka med to stk. nordmenn og en nederlender sålangt.

sindrej

Sitat fra: petersv på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 17:42
På telefon med service i NL i dag, de sier aten oppdatering kommer for bedre kompatibilitet og funksjon. Men jeg har hørt mye rart fra tasla, så jeg tar det med en klype salt.

Forøvrig ekstremt hyggelige og behjelpelige folk de har i NL, snakka med to stk. nordmenn og en nederlender sålangt.
Kommer om 2 uker da sånn ca ?

petersv

Sitat fra: sindrej på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 17:48
Sitat fra: petersv på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 17:42
På telefon med service i NL i dag, de sier aten oppdatering kommer for bedre kompatibilitet og funksjon. Men jeg har hørt mye rart fra tasla, så jeg tar det med en klype salt.

Forøvrig ekstremt hyggelige og behjelpelige folk de har i NL, snakka med to stk. nordmenn og en nederlender sålangt.
Kommer om 2 uker da sånn ca ?

Hehe, som alt annet. Nei, fikk ikke noe tidspunkt. Tipper det kommer om noen mnd, hvis det kommer. Det var homelink som skulle oppdatere, ikke Tesla, de bare pusher. Blir sikkert bundlet med en annen update og da kan det ta tid.

D.O

Hvor mange koder kan man lære teslan? Jeg har to garasjeporter og får en port inn til eiendommen. Er det mulig bilen sender signal selv ved ett gps punkt, slik at porten/grinda til eiendommen er åpen til jeg kommer frem?
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Patosan

Sitat fra: D.O på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 21:17
Hvor mange koder kan man lære teslan? Jeg har to garasjeporter og får en port inn til eiendommen. Er det mulig bilen sender signal selv ved ett gps punkt, slik at porten/grinda til eiendommen er åpen til jeg kommer frem?

Menar jag har sett att det är fyra koder.
Bilen sänder inte själv utan du måste trycka på knappen, som poppar upp baserat på GPS. 
Tror detta är mest tryggt; bilen känner inte tillstånd på port. Om porten var öppen när du kom så ville en automatisk signal från bilen börja stänga den, med möjlig katastrofal konsekvens.
VIN 15026

LinkedIn

ohh

Man kan lære Teslaen 3 forskjellige koder.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Milzit

Ser at koden sluttet og fungere for noen, min fungerte i dag også. Leverandøren av porten vår viste ikke hva Homelink var for noe, men mener det står 4xx mhz på fjernkontrollen så jeg.

Man blir bare mer og mer glad i denne bilen :)

JohanH

Etter update til 5.6 fungerer det ikke bedre for meg med min Hörmann port med Supramatic åpner. Som før går det fint å programmere bilen, får blink fra frontlysene men har aldri fått min port å reagere på signal som bilen tilsynelatende sender ut...

Roger (NO)

Sitat fra: JohanH på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 23:40
Etter update til 5.6 fungerer det ikke bedre for meg med min Hörmann port med Supramatic åpner. Som før går det fint å programmere bilen, får blink fra frontlysene men har aldri fått min port å reagere på signal som bilen tilsynelatende sender ut...
Jeg får lært min Hörmann Promatic, men koden slutter å fungere etter noen dager.
Tydlig at den software fixen ikke ble inkludert i 5.6. Kommer vel en minor bugfix om ikke så lenge da skulle en tro...

@roger

Yes  ;D da funker min gamle Stanley på 40 MHz på andre uka nå.
Demonterte nocesone og fant elektronikkboksen til homlink ca 20 cm. til venstre for midten, mot passasjersiden. Fikk "satt" coden på få sekunder ved å holde fjernkontrollen helt inntil homelink-boksen. Artig når alt virker da..  ;D (-DAB)
Sør-Trøndelag,
Model S P85+, 21" sølv, hvit, Teck pakke, vinterpakke, luftfjæring, mellombrunt skinninter., carbondekor, lydstudio pakke, parksensor, i drift fra 26.09.2013

jalias

Sitat fra: glaserud på mandag 30. september 2013, klokken 20:26
Da funker Homelink!

Har en gammel Stanley-åpner som har en trykknapp i tillegg til senderen. Enkel sak som bare kortslutter to ledere. Kjøpte denne på ebay:

http://www.ebay.com/itm/1-Channel-433MHz-RF-Remote-Control-Replacement-Garage-Door-Opener-Receiver/321029606704

(13,9 USD / 84 NOK)

Kobles til 12V DC og til inngangene for trykknappen. Lærte opp bilen ved å holde senderen inntil Ten til bilen blinket med lysene. Har funket siden (testet en 10-15 ganger nå).

Har kjøpt denne på ebay jeg også. Funker fint med lengre rekkevidde enn med den originale fjernkontrollen.
Men etter at den nye boksen ble koblet til klemmene på bryteren, virker ikke impulsbryteren som står fast i garasjen. Altså, jeg må velge enten å ha den nye boksen tilkoblet, eller impulsbryteren på veggen.
Litt kjedelig, men mulig jeg har gjort noe feil. Var noen jumpere i boksen, og en klemme for mye.
Noen forslag??

Havebigfun

Sitat fra: jalias på tirsdag 05. november 2013, klokken 14:43
Sitat fra: glaserud på mandag 30. september 2013, klokken 20:26
Da funker Homelink!

Har en gammel Stanley-åpner som har en trykknapp i tillegg til senderen. Enkel sak som bare kortslutter to ledere. Kjøpte denne på ebay:

http://www.ebay.com/itm/1-Channel-433MHz-RF-Remote-Control-Replacement-Garage-Door-Opener-Receiver/321029606704

(13,9 USD / 84 NOK)

Kobles til 12V DC og til inngangene for trykknappen. Lærte opp bilen ved å holde senderen inntil Ten til bilen blinket med lysene. Har funket siden (testet en 10-15 ganger nå).

Har kjøpt denne på ebay jeg også. Funker fint med lengre rekkevidde enn med den originale fjernkontrollen.
Men etter at den nye boksen ble koblet til klemmene på bryteren, virker ikke impulsbryteren som står fast i garasjen. Altså, jeg må velge enten å ha den nye boksen tilkoblet, eller impulsbryteren på veggen.
Litt kjedelig, men mulig jeg har gjort noe feil. Var noen jumpere i boksen, og en klemme for mye.
Noen forslag??
Høres ut som om det er koblet feil.
Du kan parallelkoble så mange "kortsluttere" som du vil. Ledningene til "impulsbryteren" på veggen må kobles til de samme kontaktene som dingsen fra ebay- tror jeg

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA