Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 30.August: Bilder og referater fra åpning av ladestasjoner

Startet av Milzit, torsdag 29. august 2013, klokken 21:34

« forrige - neste »

Tuxedo

Da fikk jeg montert min - ti dagers leveringstid.  Den fungerer helt fint med Liftmaster 5580.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Sofus

Sitat fra: JohanH på tirsdag 21. januar 2014, klokken 00:17
Her kommer en miniguide på hvordan jeg etterhvert lagt en work-around på dette problemet.

Advarsel: Denne løsningen er litt ghetto.
Takk til JohanH for tips!

Jeg fikk min fra Kina idag og koblet den opp, men koblingen ble nok litt for ghetto for min LiftMaster 700. Problemet er at bilen sender et litt for langt signal. Når den nye mottakeren får tilbake 24V etter den første kortslutningen oppfatter den slutten av signalet fra bilen som en ny kommando og porten stopper.

Tror nok jeg må koble til permanent 24V, men det ser veldig lovende ut. Porten reagerer hver gang, men rekker bare å bevege seg 2-3 cm  ;)
Model S

JohanH


Sitat fra: Sofus på tirsdag 18. februar 2014, klokken 19:18
Sitat fra: JohanH på tirsdag 21. januar 2014, klokken 00:17
Her kommer en miniguide på hvordan jeg etterhvert lagt en work-around på dette problemet.

Advarsel: Denne løsningen er litt ghetto.
Takk til JohanH for tips!

Jeg fikk min fra Kina idag og koblet den opp, men koblingen ble nok litt for ghetto for min LiftMaster 700. Problemet er at bilen sender et litt for langt signal. Når den nye mottakeren får tilbake 24V etter den første kortslutningen oppfatter den slutten av signalet fra bilen som en ny kommando og porten stopper.

Tror nok jeg må koble til permanent 24V, men det ser veldig lovende ut. Porten reagerer hver gang, men rekker bare å bevege seg 2-3 cm  ;)

Dette skjer faktiskt enkelte ggr hos meg også, men oftest ikke.

turfsurf

Sitat fra: JohanH på tirsdag 18. februar 2014, klokken 19:20

Sitat fra: Sofus på tirsdag 18. februar 2014, klokken 19:18
Sitat fra: JohanH på tirsdag 21. januar 2014, klokken 00:17
Her kommer en miniguide på hvordan jeg etterhvert lagt en work-around på dette problemet.

Advarsel: Denne løsningen er litt ghetto.
Takk til JohanH for tips!

Jeg fikk min fra Kina idag og koblet den opp, men koblingen ble nok litt for ghetto for min LiftMaster 700. Problemet er at bilen sender et litt for langt signal. Når den nye mottakeren får tilbake 24V etter den første kortslutningen oppfatter den slutten av signalet fra bilen som en ny kommando og porten stopper.

Tror nok jeg må koble til permanent 24V, men det ser veldig lovende ut. Porten reagerer hver gang, men rekker bare å bevege seg 2-3 cm  ;)

Dette skjer faktiskt enkelte ggr hos meg også, men oftest ikke.


Skjer hos meg og, litt fifty-fifty sjans.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Gressvikingen

Er det noen som vet hvordan det går med den "endelige" løsningen? Den at Teslaen virker slik den skal uten dette micket.
P85D"+"

Tuxedo

Sitat fra: Gressvikingen på tirsdag 18. februar 2014, klokken 19:32
Er det noen som vet hvordan det går med den "endelige" løsningen? Den at Teslaen virker slik den skal uten dette micket.
Birger har vel tatt det opp med Tesla, men ikke fått noe definitivt svar.  Mer i denne tråden:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11478.msg182968.html#msg182968

Foreslår at alle som har problemer med Homelink til Liftmaster melder det inn til Tesla.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Gressvikingen

Ah. Takk. Litt like i overskriften...
P85D"+"

Oakl

Noen som vet om homelink i Teslaen vil virke mot Hörmann Supramatic  som er >10 år gammel? Har fjernkontroll med "grå" taster, dvs. sendefrekvens 40,685MHz.

espenlg

Har lest hele tråden uten å bli veldig klok. Jeg har en Promatic Series 3 portåpner som er 6mnd gammel. Den har en HSE 2 868 BiSecur håndsender. Homelink kompatibilitetslista sier jo at den skal fungere med HSE 2 868, men bare i fixed code-modus, altså ikke BiSecur. Så jeg fikk endret senderen til å sende fixed code (den klarer begge deler), men jeg får ikke portåpneren til å respondere på dette.

Har sendt en mail til Hörmann, men tar vel 2 uker før jeg får svar så prøver meg her - er det noen som har Promatic series 3 portåpner som har fått det til å fungere på et eller annet vis?

Jeg har uansett bestilt den ebay-saken som er nevnt i tråden her og den kommer vel om litt, men hadde jo vært morsomt om det gikk an å få til ut av boksen istedet.

Anyone?
S85 | Grå | 19" | Alt utstyr minus luft, hylle og 7-seter.
Bestilt 06.09.13 | Bekreftet 09.09.13 | VIN 24.09.13 | I produksjon 03.01.14 | Levering 21.02.14

Lille Lance

Jeg pluss mange andre her på forumet kommer dit at bilen kommer seg gjennom installasjonsprosedyren, men når man skal trykke via bilen, så skjer det ingen ting.
Nå har ikke jeg manualen på min åpner, men jeg innbiller meg at man også må dette portåpneren i en "learn" modus slik at det forstår det signalet som bilen sender ut. Kanskje dette signalet er litt forskjellig fra det som kommer ut fra fjernkontrollen til portåpneren.
Jeg skal sjekke ut til uka og melde tilbake

X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

espenlg

Ja, jeg har faktisk ikke prøvd den varianten, men siden Homelink compatibility spesifiserer "fixed code" så bare antar jeg at ikke BiSecur er et alternativ... Når det er sagt.. løpet ut i garasjen for å teste ;-)
S85 | Grå | 19" | Alt utstyr minus luft, hylle og 7-seter.
Bestilt 06.09.13 | Bekreftet 09.09.13 | VIN 24.09.13 | I produksjon 03.01.14 | Levering 21.02.14

espenlg

Nope, det gjorde ikke susen heller. Har nå prøvd alle tricks: Nytt batteri i senderen, holde senderen inne i frunken osv. Bilen sier "Yes, der er den i boks - bare trykk save". Lysene blinker og alt er ok, men portåpneren reagerer ikke. Prøvde også programmere portåpneren til å akseptere en ny sender mens jeg trykte febrilsk på homelink-tingen i bilen men portåpneren fikk ikke noe ut av det og det var som om jeg ikke trykket på en sender. Ble en vrien forklaring det her, men vet ikke hva mer jeg kan prøve annet enn å enten få portåpneren til å akseptere 868mhz fixed code (altså ikke bisecur / rotating code) eller å prøve det ghetto-trickset med den eksterne mottakeren som jeg har bestilt på eBay.
S85 | Grå | 19" | Alt utstyr minus luft, hylle og 7-seter.
Bestilt 06.09.13 | Bekreftet 09.09.13 | VIN 24.09.13 | I produksjon 03.01.14 | Levering 21.02.14

Chlangum

Noen som kjenner til om det eksisterer homelink kompitable stroembrytere? Parkerer idag i en carport under terassen som er en smule trang aa manoevrere seg inn i. Har fra foer fire doble lysroer der inne og hadde vaert straalende om bilen kunne slaatt paa lysene foer jeg begynner aa rygge inn der.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

jkirkebo

Sitat fra: Chlangum på søndag 23. februar 2014, klokken 01:11
Noen som kjenner til om det eksisterer homelink kompitable stroembrytere? Parkerer idag i en carport under terassen som er en smule trang aa manoevrere seg inn i. Har fra foer fire doble lysroer der inne og hadde vaert straalende om bilen kunne slaatt paa lysene foer jeg begynner aa rygge inn der.

Hva med en bevegelsessensor?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

turfsurf

Sitat fra: espenlg på lørdag 22. februar 2014, klokken 23:36
Så jeg fikk endret senderen til å sende fixed code (den klarer begge deler), men jeg får ikke portåpneren til å respondere på dette.

Har samme sender, hvordan fikk du endret den til fixed code ?
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA