Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 30.August: Bilder og referater fra åpning av ladestasjoner

Startet av Milzit, torsdag 29. august 2013, klokken 21:34

« forrige - neste »

jgilberg

Har en LiftMaster LM60R, og får ikke til å programmer homelink.... Nå blir jeg snart gææærn. Jeg har prøvd alt. Jeg får bilen til å godkjenne fjernkontrollen, jeg får også Liftmasteren til å "blinke" OK for læring av HomeLink fra Teslaen, allikevel vil ikke porten bevege seg når jeg trykker på knappen i bilen.

Noen som har et tips her?
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

agpett

mine beste tips:

1. sjekk kompatibiliteten til din portåpner på http://www.homelink.com/compatible/eu/garage
2. hvis den er kompatibel med homelink - kjør programmeringsveiviseren, trykk mange ganger på portåpneren din, hold inne, prøv med noen cm's mellomrom på Tesla-logoen og litt til venstre for den (når du står foran), ikke gi opp, er den kompatibel bør du ha inne motivasjon til å prøve å trykke deg fram.

Viking

Fungerer utmerket her. Programmerte seg på første forsøk.

Kult at bilen skjønner når jeg kommer hjem og gjør det enkelt å åpne døren.

Jeg har lagt den gamle portåpneren ved garasjens sidedør. Da kan jeg åpne garasjesøren når jeg går inn i garasjen.
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

bakskj

Sitat fra: TS på mandag 09. september 2013, klokken 15:24
Fikk svar fra TM:
Her er frekvensen for Norske homelink-frekvenser og versjon:
G EC 868Mhz, 433Mhz, 40Mhz#
05/02424-SA644

Dette er altså hva de norske Model S bilene støtter av frekvenser på våre eksisterende sendere forstår jeg det rett?
Isåfall litt nedtur da jeg fikk opp at min Bosch Comfortlift sender skulle støttes ref homelink sin offisielle oversikt: "7 781 999 728   26.995MhZ    Fixed Code"
http://www.homelink.com/compatible/eu/garage#

Men begrensningen ligger altså i bilen nå så min sender på 26.995MhZ vil ikke fungere?
TM3 LR AWD

FruTesla

Fungerte ved første forsøk både hjemme og på hytta. Utrolig deilig å slippe disse åpnerne på rekke og rad på solskjermen - begge kommer automatisk opp når bilen nærmer seg stedet..... Herlig!!
Mercedes E 220 CDI
Model S 85 perlehvit - hentet des. 2013 (solgt)
Model S 90D - hentes 21. juni 2017

turfsurf

Sitat fra: FruTesla på torsdag 26. desember 2013, klokken 09:04
Fungerte ved første forsøk både hjemme og på hytta. Utrolig deilig å slippe disse åpnerne på rekke og rad på solskjermen - begge kommer automatisk opp når bilen nærmer seg stedet..... Herlig!!

Hvilke portåpnere har du ?
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

M.SKEIDE

HJELP har en garasje port som jeg ikke finner kompatibilitet med homelink, men prøver jo likavel... er 433,92MHz frekvens. (er det for høyt ?) Bilen finner signalet (etter lang tid). Men er rullende kode på porten og porten finner ikke bilen :( lagrer og nå kan porten fungere 1 av 2 ganger... f.eks får åpnet men ikke lukke, eller får lukke men ikke åpne :S må jeg kjøpe en modul fra portspesialisten eller fungerer di fra ebay.. har bare 24V ut av porten :( så det sto 12v på kontakten og 24v på kretskortet på et bilde her... kan vel prøve koster ca 90kroner :)

ser på nettet at denne har samme frekvens og er home link godkjent..

http://portspesialisten.com/fjernkontroll/mottaker-433mhz/
Tesla Model S 85kWh (P23809)  tech, park, pano, lyd, lys, luft og barneseter (blå og svart) :D LEVERT 19.DES 2013

Kone bil 2013 Leaf SV

Djur1

En mulighet i neste firmware burde være å få bilen til automatisk sende signalet når en er nærme nok porten. Er greit å trykke også, men er man lat så er man lat. :)
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

petersv

Sitat fra: Djur1 på fredag 27. desember 2013, klokken 15:30
En mulighet i neste firmware burde være å få bilen til automatisk sende signalet når en er nærme nok porten. Er greit å trykke også, men er man lat så er man lat. :)

De fleste porter har to tilstander (åpen og lukket,) men bare en type melding (signal fra åpner.) Det er mao. Ingen praktisk mulighet for bilen å vite om porten er åpen eller stengt, følgelig umulig å implementere som standard.

Det som er mulig er å ha det som et valg, slik at de som har port med føler og automatisk lukking, kan skru det på. Det skulle jeg likt å hatt :)

FruTesla

Sitat fra: turfsurf på torsdag 26. desember 2013, klokken 12:05
Sitat fra: FruTesla på torsdag 26. desember 2013, klokken 09:04

Hvilke portåpnere har du ?

Hjemme står det E King på fjernkontrollen og på motoren står det SKG Overheaddoor (3 år gammel åpner iallefall) og her på hytta står det Marantec på fjernkontrollen hvis det sier noe.....
Mercedes E 220 CDI
Model S 85 perlehvit - hentet des. 2013 (solgt)
Model S 90D - hentes 21. juni 2017

Havebigfun

Den ene remoten fungerte fint frem til nå, den andre ikke. Jeg fikk tilsendt en ny som fungerer feilfritt sålangt i 2 uker :).
Jeg har fått tilsendt en bruksanvisning som er vanskelig å forstå
Utfordringen er kapittelet "signal-learning method":
"It has three control modes:
1)selflock --- The short-circuit cap inserted on the left.
2)interlock --- The short-circuit cap inserted on the right.
3)non lock --- The short-circuit cap Vacant.

Signal learning method:
On the receiver. Press the learning button indicator lights up, then the indicator goes off. This means that the receiver has entered learning.
Then, press the remote control button. Indicator lights up. After one second, turn off. It means learning successfully.:)

clear method:
Press and hold the learning button for about 8 seconds, indicator from off to restore the long bright, It means clear successfully.:)
"

Er det noen som har klart å programmere remote-kontrollen på håndsenderen?

Sitat fra: Havebigfun på fredag 22. november 2013, klokken 21:30
Kjøpte denne på ebay:
http://www.ebay.com/itm/1-Channel-433MHz-RF-Remote-Control-Replacement-Garage-Door-Opener-Receiver/321029606704
Funker fint med lengre rekkevidde enn med den originale fjernkontrollen.

TesLars

Er det meningen at Homelink skal huske GPS koordinatene og sende ut frekvensene automatisk?

Jeg er nødt til å trykke på Homelink knappen på storskjermen hver gang jeg skal åpne garasjeporten.
Oslo
Black Model S

Havebigfun

Sitat fra: TesLars på fredag 03. januar 2014, klokken 21:53
Er det meningen at Homelink skal huske GPS koordinatene og sende ut frekvensene automatisk?

Jeg er nødt til å trykke på Homelink knappen på storskjermen hver gang jeg skal åpne garasjeporten.
Slik er det for oss alle- men vi får altså tilbudt muligheten automatisk :)

TesLars

Sitat fra: Havebigfun på fredag 03. januar 2014, klokken 21:55

Hmm... hvis jeg tolker svaret ditt riktig høres det ut som dere andre får en slags melding opp på skjermen(?) Jeg må selv trykke på det lille Homelink ikonet øverst på storskjermen (status-baren).
Oslo
Black Model S

Havebigfun

Sitat fra: TesLars på fredag 03. januar 2014, klokken 22:01
Sitat fra: Havebigfun på fredag 03. januar 2014, klokken 21:55

Hmm... hvis jeg tolker svaret ditt riktig høres det ut som dere andre får en slags melding opp på skjermen(?) Jeg må selv trykke på det lille Homelink ikonet øverst på storskjermen (status-baren).
Homelink-rullegardinen kommer ned av seg selv- man må bare trykke en gang :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA