Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 30.August: Bilder og referater fra åpning av ladestasjoner

Startet av Milzit, torsdag 29. august 2013, klokken 21:34

« forrige - neste »

Anders Heibø

På Homelink sine sider viser de til at ved programmering av Tesla opp mot en portåpner med rullende kode er følgende fremgangsmåte slik:
1 Lær bilen koden til senderen. (Noen av dere har problemer her men fleste får til dette)
2 Før det trykkes "Continue" i bilen skal portåpneren settes til å lære ny sender. (Her er kanskje noen litt raske?)
3 Så trykkes "Continue". Da sender bilen læresignal til portåpner.
4 Test koden!

Fikk installert garasjeport i går og det var løsningen å sette portåpneren til å lære signalet fra bilen før jeg trykket videre. Håper det kan hjelpe noen, og at løsningen fungerer fremover...
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

Patosan

Tack Anders!
Detta ska jag testa i morgon.
Kanske detta funkar bäst på gröna bilar  ;)
VIN 15026

LinkedIn

JohanH

Sitat fra: anders.heibo på fredag 29. november 2013, klokken 02:04
På Homelink sine sider viser de til at ved programmering av Tesla opp mot en portåpner med rullende kode er følgende fremgangsmåte slik:
1 Lær bilen koden til senderen. (Noen av dere har problemer her men fleste får til dette)
2 Før det trykkes "Continue" i bilen skal portåpneren settes til å lære ny sender. (Her er kanskje noen litt raske?)
3 Så trykkes "Continue". Da sender bilen læresignal til portåpner.
4 Test koden!

Fikk installert garasjeport i går og det var løsningen å sette portåpneren til å lære signalet fra bilen før jeg trykket videre. Håper det kan hjelpe noen, og at løsningen fungerer fremover...

Det er godt mulig at jeg er en av dem som vært "litt rask" her... Skal sjekke når kona kommer hjem med bilen senere. Håper det virker.

Det er som er litt pussig er at jeg adderte en kode-sender (fastmontert på veggen) til garasjen i fjor. Den ble "lært" koden fra en av håndsenderne. Det virket etter første forsøk - var ikke behov for å aktivere noen "læremodus" på selve åpneren da. Men mulig man må det med Teslan. Skal bli spennende å prøve, gir beskjed om hvordan det gikk. Jeg har en Hörmann Supramatic åpner, ny fra 2011.

petersv

Fikk programmert Hørmannporten nå til slutt. Måtte trykke mange ganger med fjernkontrollen inni frunken.

Li-Ion

#139
Noen som har Hörmann SupraMatic E2 og har fått til å programmere Homelink?
Be afraid...

getor

Samme her og ser frem til gode råd. Har foresøkt efter alle kunstens regler men det fungerer simpelthen ikke. Jeg befinner meg nå i kategorien "gitt opp" og reiser rundt med den digre fjernkontrollen... Enda en dings i lommen.

Havebigfun

Sitat fra: getor på fredag 29. november 2013, klokken 23:02
Samme her og ser frem til gode råd. Har foresøkt efter alle kunstens regler men det fungerer simpelthen ikke. Jeg befinner meg nå i kategorien "gitt opp" og reiser rundt med den digre fjernkontrollen... Enda en dings i lommen.
Du bør lese litt lenger ned i tråden:
http://www.ebay.com/itm/1-Channel-433MHz-RF-Remote-Control-Replacement-Garage-Door-Opener-Receiver/321029606704#ht_4026wt_886

getor

Takker for det, men hadde jo håpet at det skulle gå an å få en viden kjent garasjeportåpners utstyr til å fungere med verdens beste bil.

Just sayin'

petersv

Sitat fra: getor på lørdag 30. november 2013, klokken 10:57
Takker for det, men hadde jo håpet at det skulle gå an å få en viden kjent garasjeportåpners utstyr til å fungere med verdens beste bil.

Just sayin'

Gjenkjenner bilen signalet i det hele tatt? Hvis ikke, bytt batterier og hold den inne trunken når du trykker og holder inne knappen flere ganger.

JohanH

Det hjalp ikke å sette porten i læremodus. Status hos meg er at fjernkontrollen med letthet lærer bilen (blink med lys og kommer videre i setup) men etter det føler jeg meg nå rimelig sikker på at bilen ikke sender ut noen signal, selv om den viser på skjermen at den sender. Jeg gir opp nå, ber Tesla bytte min HomeLink sender tenker jeg.

petersv

Ville byttet batterier for sikkerhets skyld, dumt å ikke prøve det som er så enkelt. (Med mendre du har prøvd det da..)

getor

Sitat fra: petersv på lørdag 30. november 2013, klokken 11:04
Sitat fra: getor på lørdag 30. november 2013, klokken 10:57
Takker for det, men hadde jo håpet at det skulle gå an å få en viden kjent garasjeportåpners utstyr til å fungere med verdens beste bil.

Just sayin'

Gjenkjenner bilen signalet i det hele tatt? Hvis ikke, bytt batterier og hold den inne trunken når du trykker og holder inne knappen flere ganger.

Nei - ingen respons over hode. Det er ny garasjeport med ny sender (måtte bygge garasje for herligheten...) og nye batterier og jeg holder senderen helt inntil nosecone i alle tenkelige posisjoner, med hovedfokus lett venstre for øvre-midt og No Nothing, Nada, Zilch, Zip...
Blir nok nødt til å poppe av nosecone og forsøke helt inntil.

Havebigfun

Sitat fra: getor på lørdag 30. november 2013, klokken 15:24
Sitat fra: petersv på lørdag 30. november 2013, klokken 11:04
Sitat fra: getor på lørdag 30. november 2013, klokken 10:57
Takker for det, men hadde jo håpet at det skulle gå an å få en viden kjent garasjeportåpners utstyr til å fungere med verdens beste bil.

Just sayin'

Gjenkjenner bilen signalet i det hele tatt? Hvis ikke, bytt batterier og hold den inne trunken når du trykker og holder inne knappen flere ganger.

Nei - ingen respons over hode. Det er ny garasjeport med ny sender (måtte bygge garasje for herligheten...) og nye batterier og jeg holder senderen helt inntil nosecone i alle tenkelige posisjoner, med hovedfokus lett venstre for øvre-midt og No Nothing, Nada, Zilch, Zip...
Blir nok nødt til å poppe av nosecone og forsøke helt inntil.
Du har sjekket at det er et 433mHz kompatibelt system i porten din?
Jeg tror det er ofte feil frekvens som er problemet.

petersv

Sitat fra: getor på lørdag 30. november 2013, klokken 15:24
Sitat fra: petersv på lørdag 30. november 2013, klokken 11:04
Sitat fra: getor på lørdag 30. november 2013, klokken 10:57
Takker for det, men hadde jo håpet at det skulle gå an å få en viden kjent garasjeportåpners utstyr til å fungere med verdens beste bil.

Just sayin'

Gjenkjenner bilen signalet i det hele tatt? Hvis ikke, bytt batterier og hold den inne trunken når du trykker og holder inne knappen flere ganger.

Nei - ingen respons over hode. Det er ny garasjeport med ny sender (måtte bygge garasje for herligheten...) og nye batterier og jeg holder senderen helt inntil nosecone i alle tenkelige posisjoner, med hovedfokus lett venstre for øvre-midt og No Nothing, Nada, Zilch, Zip...
Blir nok nødt til å poppe av nosecone og forsøke helt inntil.

Du må poppe panseret. Hold den inne i panserrommet. Først da det gikk hos meg.

Adrian

Et tips til alle, ikke gi opp å prøv å programere. Jeg slet veldig med å programere en Beninca åpner som var listet på homelink sine sider som kompatibel.

Etter ca 60-70 forsøk (nei, overdriver ikke) så klarte den å lære seg kontrollen. Bilen blinket med lysene hver gang, men sa etter at den forsøkte å lære seg signalet at signalet ikke ble oppdaget. Til slutt gikk det.

Selv om skjerm sa at alt var OK så måtte en lære porten den nye kontrollen. Anbefaler youtube på Beninca porter. Innebar faktisk 8 trykk.
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA