Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kundebehandling

Startet av kjølholdt, torsdag 29. august 2013, klokken 18:40

« forrige - neste »

kjølholdt

Ser at det er ladestasjoner i Særp(som vi lokale sier). disse er lagt opp med 400V/32A/trefas, Jeg kommer til å bruke 32 amper enfas hjemme. Er det den røde kontakten som jeg da må bestille med bilen for å benytte disse?, Som vist i tråden med  breaking news offisiell ladeinfo ....
Ps dere erfarne el bilister må forsøke å ha tålmodighet med oss som er helt grønne på alle mulige kontakter:-)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Celter

Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

OleJA

Sitat fra: kjølholdt på torsdag 22. august 2013, klokken 08:32
Ser at det er ladestasjoner i Særp(som vi lokale sier). disse er lagt opp med 400V/32A/trefas, Jeg kommer til å bruke 32 amper enfas hjemme. Er det den røde kontakten som jeg da må bestille med bilen for å benytte disse?, Som vist i tråden med  breaking news offisiell ladeinfo ....
Ps dere erfarne el bilister må forsøke å ha tålmodighet med oss som er helt grønne på alle mulige kontakter:-)
Har du en link som beskriver disse stasjonene.
Jeg vil mistenke at dette er 'type 2' ladepunkt, isåfall trenger du en type2 ladekabel (som ikke leveres fra Tesla)
Se tråden http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8795.msg109568.html#msg109568
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Rasmus.B

Sitat fra: kjølholdt på torsdag 22. august 2013, klokken 08:32
Ser at det er ladestasjoner i Særp(som vi lokale sier). disse er lagt opp med 400V/32A/trefas, Jeg kommer til å bruke 32 amper enfas hjemme. Er det den røde kontakten som jeg da må bestille med bilen for å benytte disse?, Som vist i tråden med  breaking news offisiell ladeinfo ....
Ps dere erfarne el bilister må forsøke å ha tålmodighet med oss som er helt grønne på alle mulige kontakter:-)
Hvis det er de ladestasjonene som er omtalt på elbil.no i dag du snakker om, forstår jeg det slik at det er type2 kontakt det er snakk om. Da går det ikke med en rød 400V industri kontakt. Da må du ha en type2 til type2 kabel for å lade Model S. For å få ladet en Euro Leaf med 6,6Kw lader fra samme kontakt må man ha en type2 til type1 kabel. Blir mange varianter her nå.
Mulig jeg tar feil, og at Forum faktisk har lagt ut 400V rett i en rød kontakt også?
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Veggen

Hvis det rød 400V 32 A CEE stikk, så trenger du en overgang til 400V 16A CEE, siden det er dette det røde tesladapteret har.

Hans Håvard Kvisle

Det bør da være mer enn overtydelig nok hva slags kabel du må ha for å bruke de 8 Type 2 ladepunktene nord for Sarpsborg. Jeg har da skrevet hva slags kontakter det er og. Og i bunn av artikkelen:
http://elbil.no/ladestasjoner/1065-norges-storste-semihurtigladestasjon-for-elbil
holder Fortum-duden den kabelen du trenger.

Glemt industrikontakter på offentlige ladestasjoner. Det blir det ikke mange av. På mange måter dessverre, de er robuste og billige. Men standardløsningen blir nok heller Type 2 - robust og dyr.
St.Hanshaugen

Nuvolari

Sitat fra: kjølholdt på torsdag 22. august 2013, klokken 08:32
Ser at det er ladestasjoner i Særp(som vi lokale sier). disse er lagt opp med 400V/32A/trefas, Jeg kommer til å bruke 32 amper enfas hjemme. Er det den røde kontakten som jeg da må bestille med bilen for å benytte disse?, Som vist i tråden med  breaking news offisiell ladeinfo ....
Ps dere erfarne el bilister må forsøke å ha tålmodighet med oss som er helt grønne på alle mulige kontakter:-)

Nei!

Det røde adapteret som følger med tesla er et 400v 16A adapter og vil ikke passe til 400v 32A. Da må du ha en overgang. Du kan f.eks kjøpe adaptersette som jkirkebo selger.

Men som noen skriver lenger ned er det sikkert snakk om type 2 kontakt og ikke CEE.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

kjølholdt

Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Nuvolari

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på torsdag 22. august 2013, klokken 09:47
Det bør da være mer enn overtydelig nok hva slags kabel du må ha for å bruke de 8 Type 2 ladepunktene nord for Sarpsborg. Jeg har da skrevet hva slags kontakter det er og. Og i bunn av artikkelen:
http://elbil.no/ladestasjoner/1065-norges-storste-semihurtigladestasjon-for-elbil
holder Fortum-duden den kabelen du trenger.

Glemt industrikontakter på offentlige ladestasjoner. Det blir det ikke mange av. På mange måter dessverre, de er robuste og billige. Men standardløsningen blir nok heller Type 2 - robust og dyr.

Strålende! Bra jeg bestilte med dobbeltlader.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Øyvind.h

#9
Sitat fra: Nuvolari på torsdag 22. august 2013, klokken 10:20
Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på torsdag 22. august 2013, klokken 09:47
Det bør da være mer enn overtydelig nok hva slags kabel du må ha for å bruke de 8 Type 2 ladepunktene nord for Sarpsborg. Jeg har da skrevet hva slags kontakter det er og. Og i bunn av artikkelen:
http://elbil.no/ladestasjoner/1065-norges-storste-semihurtigladestasjon-for-elbil
holder Fortum-duden den kabelen du trenger.

Glemt industrikontakter på offentlige ladestasjoner. Det blir det ikke mange av. På mange måter dessverre, de er robuste og billige. Men standardløsningen blir nok heller Type 2 - robust og dyr.

Strålende! Bra jeg bestilte med dobbeltlader.
+1

Var aldri i tvil om jeg skulle ha dobbeltlader. Mye som tyder på at det kommer mange 22kW punkter fremover, som forventet (og predikert av flere her på forumet).

SitatInvesteringskostnaden er forsvinnende liten sammenligna med DC hurtiglading –
Likte dette sitatet :) Prisbildet for AC lading bør være et ganske annet enn DC lading.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Felice

Hei

Til alle dere som kan dette. Er det slik å forstå at bilen kan ta imot hva som helst av strøm-styrker og -mengder og -frekvenser og hva det måtte være, bare man finner/har overganger som passer? (Innenfor det man kan forvente å få tak i langs veien da)




fredag

Sitat fra: Felice på torsdag 22. august 2013, klokken 14:48
Hei

Til alle dere som kan dette. Er det slik å forstå at bilen kan ta imot hva som helst av strøm-styrker og -mengder og -frekvenser og hva det måtte være, bare man finner/har overganger som passer? (Innenfor det man kan forvente å få tak i langs veien da)

Nei.

Tesla Model S kan ikke lade med Chademo hurtigladere (enda), og ikke med Combo hurtigladere.

Les gjennom gamle tråder om lading her, så finner du masse informasjon.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

P85_Norway

Sitat fra: fredag på torsdag 22. august 2013, klokken 16:01
Sitat fra: Felice på torsdag 22. august 2013, klokken 14:48
Hei

Til alle dere som kan dette. Er det slik å forstå at bilen kan ta imot hva som helst av strøm-styrker og -mengder og -frekvenser og hva det måtte være, bare man finner/har overganger som passer? (Innenfor det man kan forvente å få tak i langs veien da)


Nei.

Tesla Model S kan ikke lade med Chademo hurtigladere (enda), og ikke med Combo hurtigladere.

Les gjennom gamle tråder om lading her, så finner du masse informasjon.

Og det er vel bekreftet at man ikke kan lade med 3fas 230V (3X230V)
Tesla M3 Performance

valvolainen

Ja men finner du en 3fas 230V, så kan du bruke 1 av fasene.
Det betyr jo at man kan dra nytte av stikket, bare ikke med 1,7xhastighet.
Så svaret er ja og ikke nei.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA