Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Transport på vei vestover ved Kristiansand

Startet av kimnaess, tirsdag 27. august 2013, klokken 15:49

« forrige - neste »

kimnaess

Da er vel sikkerhetsspørsmålet avklart, for de fleste av oss. Men jeg er spent på å se den europeiske testen også

http://www.teslamotors.com/about/press/releases/tesla-model-s-achieves-best-safety-rating-any-car-ever-tested
Masse morsomme fossilbiler
Tesla Roadster 2012
Tesla Model S P85+ 2013
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S 70D 2015
Tesla Model X 60D 2016
Tesla Model S 60D 2016
Tesla Model X 90D 2017
Tesla Model X 100D 2018
Tesla Model 3 LR 2019

Celter

Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

kimnaess

Dette er en pressemelding fra Tesla, hvor de annonserer at det er den sikreste bilen i Europa.

Føler det er en så god overskrift at den fortjener en egen tråd!
Tesla Roadster 2012
Tesla Model S P85+ 2013
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S 70D 2015
Tesla Model X 60D 2016
Tesla Model S 60D 2016
Tesla Model X 90D 2017
Tesla Model X 100D 2018
Tesla Model 3 LR 2019

JohanH

Ikke en nyhet for oss som følgt med, men verdt å nevne på ny:

Of note, during validation of Model S roof crush protection at an independent commercial facility, the testing machine failed at just above 4 g's. While the exact number is uncertain due to Model S breaking the testing machine, what this means is that at least four additional fully loaded Model S vehicles could be placed on top of an owner's car without the roof caving in. This is achieved primarily through a center (B) pillar reinforcement attached via aerospace grade bolts.

Sendte lenken til denne siden til min kone. Hun har lenge vært skeptisk til min patologiske interesse for bilen men når hun leser dette bør hun mykne opp litt :)

Hawkon

Jeg liker hvordan de forklarer absorbasjonssonen.
Sitat"Just like jumping into a pool of water from a tall height, it is better to have the pool be deep and not contain rocks"
Finalized 16.08.2013
Levert! 11.02.2013
Grå, Pano, 19", Tech, Park, Lyd, Luft, Pakkehylle

Nuvolari

Da skal nok aksjekursen opp en del i dag.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Kires

Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 20. august 2013, klokken 11:16
Da skal nok aksjekursen opp en del i dag.

Er opp ca 2% på forhandelen og ligger på 148 i skrivende stund:)
Bmw i3 120ah
E-tron 50

kimnaess

Her er bilder fra en Model S som ble vraket i helgen, trist. Men ser tydelig at hele passasjersonen er intakt og alle airbagsene som dekker alle vinduene

http://thesupercarkids.com/tesla-s-crashed-in-tennessee/
Tesla Roadster 2012
Tesla Model S P85+ 2013
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S 70D 2015
Tesla Model X 60D 2016
Tesla Model S 60D 2016
Tesla Model X 90D 2017
Tesla Model X 100D 2018
Tesla Model 3 LR 2019

takktakk

Sitat fra: kimnaess på tirsdag 20. august 2013, klokken 08:46
Dette er en pressemelding fra Tesla, hvor de annonserer at det er den sikreste bilen i Europa.

Føler det er en så god overskrift at den fortjener en egen tråd!

I USA vel... Foreløpig må vel Euro NCAP på banen før vi vet hva som er resultatet i Europa. Men for all del - strålende! :)
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

TS

Sitat fra: kimnaess på tirsdag 20. august 2013, klokken 02:02
Da er vel sikkerhetsspørsmålet avklart, for de fleste av oss. Men jeg er spent på å se den europeiske testen også

http://www.teslamotors.com/about/press/releases/tesla-model-s-achieves-best-safety-rating-any-car-ever-tested

Det ser for meg ut som de har fjernet meldingen nå..
Den var kanskje litt påståelig ?
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Cobos

Det ser ut som du ikke ser pressemeldingen hvis du er logget inn som Nordmann. Velg USA og så gå til Press så finner du den der.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

TS

Sitat fra: Cobos på tirsdag 20. august 2013, klokken 16:31
Det ser ut som du ikke ser pressemeldingen hvis du er logget inn som Nordmann. Velg USA og så gå til Press så finner du den der.

Cobos
Det stemmer ja.  Da blir det vel mer riktig også, med tanke på at EuroNcap skal gjøre sitt med bilen før den er definert som sikrest her..

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

slumberjack

Gammelt nytt for en fanatiker som meg, men hyggelig at kommentarfeltene har stillnet litt for de som skriver hårreisende kommentarer som "kreftbombe" o.l heeelt på jordet. Måtte ad-blocke diverse kommentarfelt for å få blodtrykket tilbake til normalen.

Nå skal det også sies at både Amerikanske kræsjer og NCAP tester bilene i max 64kmt (fra hukommelsen). 5* er ingen garanti for at man overlever noe "garantert" i hastigheter vi normalt kjører. Mest er jeg redd for narkomane og personer som sovner i trafikken + vogntog. Bevegelsesenergien vinner alltid.

Amper

den europeiske NCAP testen har off-sett crash i fronten.. mend US testen kjører rett i "veggen".. men det har nok Tesla tatt høyde for tror jeg..
P85D :o)

Cobos

Gitt at den meget sterke bor-stål bjelken i front og de kraftige avstivingene rundt frunken tipper jeg det går veldig bra. Kollisjonen i California hvor en Honda Accord ble totalt knust var det knapt nok skade på Model S. Jeg er oppriktig mer redd for krav om at Model S må slutte å ødelegge alt den treffer, den er relativt ufin sånn.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA