Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nord-Trøndere som har bestilt eller skal bestille?

Startet av ArneS, mandag 26. august 2013, klokken 21:51

« forrige - neste »

Milzit

Sitat fra: mrjalle på mandag 19. august 2013, klokken 17:12
Sitat fra: TerjeV på mandag 19. august 2013, klokken 17:01
2.800 er vel vrakpanten som den eneste gjeldende avgiften.... (Vet benevnelsen på fakturaen ikke sier det, men det finnes vel ikke noen standard tekst som passet)!
Blir det fraktkostnad for levering Stavanger er dette nytt, og jeg vil heller kjøre bilen fra Oslo selv.....
2.800 er "Delivery prep and coordination fee", et beløp som har vært kjent lenge, og likt for alle. I tillegg legges det til vrakpant helt på bunnen med ytterligere kr 2.000,-
Jeg har fått "final invoice" nå.
Jeg har kun 2800 for delivery prep and coordination fee, ingen vrakpant...

DaX

Sitat fra: t0ffluss på tirsdag 20. august 2013, klokken 22:54
oh! oh! oh!. Bil hjem på døren.. hadde vært verdt prisen.. bare det å se naboens ansikt når traileren rulla opp gata! :D
I USA er det noen som er så heldige: http://imgur.com/a/hxLTw
Riktignok tidlig tidlig Signature
Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

petersv

Sitat fra: Milzit på tirsdag 20. august 2013, klokken 22:56
Sitat fra: mrjalle på mandag 19. august 2013, klokken 17:12
Sitat fra: TerjeV på mandag 19. august 2013, klokken 17:01
2.800 er vel vrakpanten som den eneste gjeldende avgiften.... (Vet benevnelsen på fakturaen ikke sier det, men det finnes vel ikke noen standard tekst som passet)!
Blir det fraktkostnad for levering Stavanger er dette nytt, og jeg vil heller kjøre bilen fra Oslo selv.....
2.800 er "Delivery prep and coordination fee", et beløp som har vært kjent lenge, og likt for alle. I tillegg legges det til vrakpant helt på bunnen med ytterligere kr 2.000,-
Jeg har fått "final invoice" nå.
Jeg har kun 2800 for delivery prep and coordination fee, ingen vrakpant...

Ingen siste linje under total heller?

Milzit

Sitat fra: petersv på onsdag 21. august 2013, klokken 06:18
Sitat fra: Milzit på tirsdag 20. august 2013, klokken 22:56
Sitat fra: mrjalle på mandag 19. august 2013, klokken 17:12
Sitat fra: TerjeV på mandag 19. august 2013, klokken 17:01
2.800 er vel vrakpanten som den eneste gjeldende avgiften.... (Vet benevnelsen på fakturaen ikke sier det, men det finnes vel ikke noen standard tekst som passet)!
Blir det fraktkostnad for levering Stavanger er dette nytt, og jeg vil heller kjøre bilen fra Oslo selv.....
2.800 er "Delivery prep and coordination fee", et beløp som har vært kjent lenge, og likt for alle. I tillegg legges det til vrakpant helt på bunnen med ytterligere kr 2.000,-
Jeg har fått "final invoice" nå.
Jeg har kun 2800 for delivery prep and coordination fee, ingen vrakpant...

Ingen siste linje under total heller?
Nei.
Siste faturalinje er "Delivery Prep and Corrodination Fee"
Under der står det
Subtotal
MVA
Total
Depositum betalt
Utestående balanse

mrjalle

Sitat fra: Milzit på onsdag 21. august 2013, klokken 06:58
Nei.
Siste faturalinje er "Delivery Prep and Corrodination Fee"
Under der står det
Subtotal
MVA
Total
Depositum betalt
Utestående balanse
Hos meg er det under Utestående balanse. Der står det vrakpant, så et beløp på Betaling forfaller.

Milzit

Sitat fra: mrjalle på onsdag 21. august 2013, klokken 07:00
Sitat fra: Milzit på onsdag 21. august 2013, klokken 06:58
Nei.
Siste faturalinje er "Delivery Prep and Corrodination Fee"
Under der står det
Subtotal
MVA
Total
Depositum betalt
Utestående balanse
Hos meg er det under Utestående balanse. Der står det vrakpant, så et beløp på Betaling forfaller.
Det virker som vi har litt forskjellig invoice layout, jeg har ingen "betaling forfaller".

petersv

Sitat fra: Milzit på onsdag 21. august 2013, klokken 07:02
Det virker som vi har litt forskjellig invoice layout, jeg har ingen "betaling forfaller".

Sparer deg for 2000 NOK da. ;)

ebbrey

Hvor har de skrevet ned disse tilleggene egentlig? Hvertfall ikke på "Alternativer og priser"
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Milzit

Sitat fra: petersv på onsdag 21. august 2013, klokken 07:29
Sitat fra: Milzit på onsdag 21. august 2013, klokken 07:02
Det virker som vi har litt forskjellig invoice layout, jeg har ingen "betaling forfaller".

Sparer deg for 2000 NOK da. ;)
Jeg får bruke disse pengene på tåkelys når de kommer da... ;D

petersv

Jeg har fått disse 2000 for vrakpant sist på fakturaen, er det noen fler her som IKKE har måtte betalt denne posten?

@roger

Sitat fra: OleJA på mandag 19. august 2013, klokken 18:13
Håper dere poster her når det er avklart hva disse 4.650,- er for noe. Er det et ekstra gebyr for å få bilen levert andre steder enn Oslo, så er det jo bare ekstra bonus med en fin kjøretur til Trondheim.
Har du fått bekreftet levering 2.oktober? Jeg har lavere nummer (VIN P15380 og P1624) men har ikke hørt et pip fra Tesla. Status: The Tesla Factory is building your Model S
Sør-Trøndelag,
Model S P85+, 21" sølv, hvit, Teck pakke, vinterpakke, luftfjæring, mellombrunt skinninter., carbondekor, lydstudio pakke, parksensor, i drift fra 26.09.2013

OleJA

#26
Sitat fra: @roger på onsdag 21. august 2013, klokken 22:15
Sitat fra: OleJA på mandag 19. august 2013, klokken 18:13
Håper dere poster her når det er avklart hva disse 4.650,- er for noe. Er det et ekstra gebyr for å få bilen levert andre steder enn Oslo, så er det jo bare ekstra bonus med en fin kjøretur til Trondheim.
Har du fått bekreftet levering 2.oktober? Jeg har lavere nummer (VIN P15380 og P1624) men har ikke hørt et pip fra Tesla. Status: The Tesla Factory is building your Model S
Jepp, fikk dato for levering idag.  :D. - Akkurat 1 uke etter Production Complete. 'Building' tok litt over en uke.
Du har kanskje ikke Performance? Har inntrykk av at Performance skyves et par uker frem i produksjonen.

Edit: Ser du har P+. Da er det vel bare jeg som har vært heldig, har ikke mast heller.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

ArneS

Sitat fra: ArneS på mandag 19. august 2013, klokken 16:12
Fikk sluttfaktura i dag og reagerte på en ting. Der var kommet en ny post som heter: "Flat Delivery fee Upto 500 KM" på kr. 4.650,-!
Jeg spurte min leveringsspesialist hva dette var men det kunne han ikke svare på (skulle sjekke)
Mistenker at dette er for at jeg tar min levering i Stavanger i stedet for Alnabru.

Det er ok hvis jeg hadde blitt informert om dette for da hadde jeg valget. Har faktisk ønsket å ta levering fra Alnabru tidligere men ikke fått svar fra Tesla på dette.

Vil bare informere om dette slik at dere kan spør når Tesla ringer dere om levering.

Fikk etter mye frem og tilbake bekreftet fra Tesla at dette beløpet (4.650,-) er feil og de sender meg en credit note. Dermed er det kun "Delivery Prep and Coordination Fee" på kr. 2.800,- som gjelder (pluss vrakpant på kr. 2.000,-)  :)
P85+ Signature (solgt)
P85DL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA