Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Batterivann Tink

Startet av ilmarw, fredag 23. mai 2008, klokken 08:56

« forrige - neste »

Ken

Sorry I haven``t added the sites from Kristiansand yet but now we have a few new sites from the City Council. Will update soon.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

ilmarw

Gode nyheter for de som bor i Trondheim:
http://www.trondheim.kommune.no/content.ap?thisId=1117637032&language=0

Skal få oppdatert ladeoversikten også når disse kommer. Hvordan er dagens oversikt, burde den oppdateres? http://elbil.no/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=4&id=26&Itemid=27

ilmar
Polestar i bestilling

Laban

Det var jo en gladmelding  ;D.

"Private el-biler kan i dag lades på 9 offentlig eide ladepunkter, der strømmen også er gratis. Disse punktene ligger alle i sentrum."

Jeg vet bare om tre steder i sentrum, hvor 2 (med gratis parkering) av dem har ett punkt hver. Da må resterende punkter ligge i parkeringshus og så vidt jeg vet er det bare i Leuthenhaven parkeringshus (der også kommunen skal lade sine biler - hvis de har fått dem) det er reservert plasser for elbiler. Har ikke vært der inne selv, da jeg greier meg stort sett med lading hjemme, og foretrekker gratis parkering og strøm hvis jeg trenger litt påfyll  ;).

Ser det har vært diskutert på forumet om plasser i kommunale P-hus skal være gratis eller ikke. Her i Trondheim er de ikke det ihvertfall. Vanlig P-avgift, men gratis strøm.
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

ilmarw

Du kan jo spørre vedkommende som skrev artikkelen, mailen står nederst. Oppdaterer gjerne dersom du finner ut noe.

ilmar
Polestar i bestilling

Laban

Skal sende en mail ja - og informere når jeg vet mer.
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Tesla X 90D Nov-16

Laban

Fikk svar fra kommunen og det var vel egentlig som ventet (at en plass kan ha mange ladepunkter);
- Leutenhaven: 8 plasser, 7 plasser i P-hus (må betale p-avgift, strøm gratis) og 1 plass på P-plass på hovedparkeringsplass på gateplan
- Kjøpmannsgt. 27.:   1 plass på Rådhusalmenningen
SUM: 9 plasser

Spurte også om hvor de nye plassene vil komme og fikk da følgende oversikt:

Nye ladepunkter i Trondheim. Merkede ladepunkter bygges av Trondheim kommune.
Nr.   Sted                Antall   Merknad
1   Leutenhaven         2   Gamle innkjøring til P-hus
3   Nedre Bakklandet   2   På gateplan sør for og inntil P-huset
4   Leiv Eriksson         2   På nordsiden av Pirsenteret
5   Ravnkloa              1   På bysiden av Fiskhallen
6   Munkegt.              2   V/Residence. Plassene allokert til Miljøtaxi Trondheim
7   Torget P-hus         2   Privat eid P-hus; kommunen må dekke bygging/drift av punkter
8   Ila                       2   Krysset Hans Nissens gt. – Abelborgs gt.
9   St. Olav s hospital   2   Edvard Griegs gt. 10 (ved sykehusapoteket)
10   NTNU                  10   NTNU etablerer 10 ladepunkter, trolig fordelt på Dragvoll og Gløshaugen
11   Valentinlyst senter  1-2   
12   KBS kjøpesenter   1-2   Etter ombygging av sentret 2010-2012 ser de for seg totalt 5-6 ladepunkter
13   City Lade            1-2   
14   Heimdal sentrum     2   Plassering ikke bestemt, men blir på offentlig område i sentrum
15   Hovdebygget           1   Heimdal
16   City Syd                 X   Planlegger et ukjent ant. ladepunkter i egen regi.
SUM:   29-32 tilgjengelig for publikum + ukjent antall på City Syd
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Tesla X 90D Nov-16

ilmarw

OK, modifiserte dagens oversikt noe. Si fra når nye dukker opp!

ilmar
Polestar i bestilling

ilmarw

Polestar i bestilling

tom

Jeg jobbet litt sent i går og satt bilen på de nye plassene i Kongens gate.  Når jeg skulle hente bilen fant jeg ut at jeg har et uttrolig drag på damene, men det er nok fordi jeg kjørte en Buddy.

/tom 
Oslo.  Buddy,  City-El og Lepton Oxygen

Catalyzator

Mere ladeplasser i RYGGE  i østfold   ;D   

Les her:  RYGGE STORSENTER

Rygge Storsenter har 4 gratis ladeplasser for elbiler.
Plassene finner du til venstre for hovedinngangen ved Vinmonopolet.   
Og de har tilåmed bilde av en BUDDY  på nettsiden 8)
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

ilmarw

Polestar i bestilling

tom

Alnabrusenteret har nå oppgradert elbil plassene med 2 x 10 ampere.
/tom 
Oslo.  Buddy,  City-El og Lepton Oxygen

ilmarw

Det du mener er at hver plass nå har en egen sikring istedenfor at begge (tre med plassen tik XXL?) deler sae 10A-sikringen?

ilmar
Polestar i bestilling

ilmarw

Ifølge http://www.trafikketaten.oslo.kommune.no/parkering/el-bil/ så er det nå åpnet plasser på Hammersborg torg (ved Deichmanske bilbiotek). Er det noen som har vært og sjekket disse? Hvor mange er det?

ilmar
Polestar i bestilling

ravn

Oppdaget i dag 4 reserverte ladeplasser på Amfi Madla (Stavanger).

2 i nederste plan, og 2 i midterste plan. Gratis parkering, veldig bra merket, 16A til hver plass ser det ut som.

*applaus*

Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA