Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Batterivann Tink

Startet av ilmarw, fredag 23. mai 2008, klokken 08:56

« forrige - neste »

Catalyzator

Supert Ilmarw   ;D 

Så får vi håpe det kan bekreftest av noen brukere om hvorvidt det
er lett og oppdage plassene osv. I og med at han i meilen skrev at
de har bestillt skilter så er det nok seriøst iallfall.
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

tom

Det var to ladeplasser til på Teknisk Museum, de er ved den røde turbinen som er midt på parkeringsplassen foran inngangen. De to plassene ligger mot inngangen og er merket NORSTART.

/tom
Oslo.  Buddy,  City-El og Lepton Oxygen

ilmarw

Disse står da allerede på oversikten under Kjelsås?

ilmar
Polestar i bestilling

tom

Nope,
Det er 1 plass bak som står i oversikten, i tillegg er to ved turbinen forand TM- toltalt 3 plasser.
/tom
Oslo.  Buddy,  City-El og Lepton Oxygen

ilmarw

Polestar i bestilling

Laban

Ny ladeplass i Trondheim  :o

Kjøpmannsgata 27. Max 2 timer, men strøm og parkering er gratis  ;D
http://www.trondheimparkering.no/page664213.aspx

Det kommer seg. Vi har nå hele 2 gratis ladeplasser plasser i Trondheim sentrum, faktisk en dobling - så Trondheim kan snart kalle seg "miljø byen" med rette  ;)
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

Laban

Kan ikke se at ladeplassen i Trondheim er lagt inn enda.
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Tesla X 90D Nov-16

ilmarw

Beklager, den hadde jeg oversett. Er lagt inn nå, la inn lenken også.

ilmar
Polestar i bestilling

Laban

Takker.
Greit for de som kjører elbil i Trondheim å se hvor de har mulighet til å lade også. Det er ikke så mange plasser i forhold til andre byer  >:(.
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Tesla X 90D Nov-16

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: Laban på torsdag 16. oktober 2008, klokken 15:02
Takker.
Greit for de som kjører elbil i Trondheim å se hvor de har mulighet til å lade også. Det er ikke så mange plasser i forhold til andre byer  >:(.

Det skjer da ting i Trondheim, uten noe offisielt er kommet enda. Under legger jeg mail fra Bjørn Ove Berthelsen i Trondheim Kommune, som jeg fikk tidligere i høst:

SitatHei!
Undertegnede er prosjektleder for Miljøvennlige kjøretøy og drivstoff i Trondheim kommune, der satsing på el-bil (gradvis!!) er en viktig del.
Jeg har ikke så mye tid til å informere nå, men vi venter, og venter, og venter... på 20 stk. Think som skal inn i kommunens såkalte bilpool for ansatte i Midtbyen (+1000 brukere). Disse bilene trengs til møter, befaring, prøvetaking etc. Til dette har vi fått etablert 26 stk. ladestasjoner i Leutenhaven P-hus. 20 av disse skal altså nyttes av kommunens egne el-biler; 6 blir tilgjengelig for andre. Vi er ikke helt i havn vedr. tilgjengelighet for hvem og til hvilken pris (gratis eller P-avgift som den som fins i dette huset allerede). Kanskje skal en hjemmetjeneste-sone disponere 1-3 av disse plassene (vi kjører i gang pilot med Fiat el-bil i Hjemmetjenesten; 4 stk. foreløpig).
Det er Trondheim kommune som har betalt for ladestasjonene (trad. 16A dedikerte kurser) i Leutenhaven P-hus, men de driftes av Trondheim parkering KF.
I tillegg har Trondheim 1 plass i Kjøpmannsgt. (på den såkalte Rådhusalmenningen ut mot Nidelva). I dag bruker et firma med el-bil denne plassen mye. Plassen eies av Trondheim parkering.

Til info. sitter jeg akkurat nå og skrive en sak på bestilling fra politikere med plan for opptrapping av ant. ladestasjoner i byen.
Jeg skal også min tur nr. 2 til Micro-Vett i Italia for å lande kontrakter for bilene til Hjemmetjenesten; trolig får vi flere investeringer ut av dette...
Jeg kan også informere (Puuh, ble visst litt allikevel..) om at Trondheim, Sundsvall og Østersund (SØT) skal samarbeide gjennom et Interreg-prosjekt (EU) der el-bil etc. skal stå sentralt. Dette kan vi komme tilbake til, men Norstart er en interessant ressurs...

Vennlig hilsen

Bjørn Ove Berthelsen

Så det skjer endel i Trondheim, selvom ikke alt er spikret.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

cra

Sitat fra: Laban på torsdag 16. oktober 2008, klokken 15:02
Takker.

Det er mange i forhold til Ålesund.  >:(  >:(  (Men så er det litt forskjell på størrelsen på byene også)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Laban

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 16. oktober 2008, klokken 15:27Det skjer da ting i Trondheim, uten noe offisielt er kommet enda.
Ser i dagen Adresseavis at bystyret skal behandle forslag om etablering av 16 nye ladepunkter i midt-byen og på Heimdal i neste uke. Punktene skal være etablert innen april 2009 og ha 4 timers parkering med gratis strøm og parkering. Videre har de en målsetting om å etablere ytterligere 300 :o ladepunkter innen utløpet av 2011.

Håper Nordstart legger litt press på dem så det blir noe av ;).

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 16. oktober 2008, klokken 15:27I tillegg har Trondheim 1 plass i Kjøpmannsgt. (på den såkalte Rådhusalmenningen ut mot Nidelva). I dag bruker et firma med el-bil denne plassen mye. Plassen eies av Trondheim parkering.
Regner med at Trondheim Parkering passer på at de ikke står "fast" på plassen, men at andre også slipper til.
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Tesla X 90D Nov-16

PLUTO

Kristiansand ligger langt etter med kun fire ladeplasser.
To av dem ble innviet for en uke siden, men er nå slått av på grunn av hærverk. Jeg tror ikke de fikk være i fred i mer enn et par dager før pøbler var der og gjorde sitt. håper ikke det fører til færre ladeplasser.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Ken

Ja, det var en kortvarig "hurtiglading stasjon" Kona mi sier at akkurat der er røyke- kroken til Tangen Videregående skole. Ikke den best plassering kanskje?

Jeg nevnt til kommunen at det var mulig å låse den DEFA ladestolpen men en standard lås som er felles til Norstart sin ladeplasser, men de syntes at dette var en for restriktiv praksis. Kanskje jeg bør nevne det igjen nå.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

BauDemo

I was wondering if the site I made for charging places in Sweden can be of any use to you.

The address is www.uppladdning.nu .

There are functions for adding new charging points as well as leaving reports for each defined charging point. If you need something that you don't find there, like type of plug available only in Norway, let me know and will do my best to add required function. A function for downloading the data to GPS and uploading your own photos of the charging sites is coming soon.
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA