Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batterivann Tink

Startet av ilmarw, fredag 23. mai 2008, klokken 08:56

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Sandvika Storsenter har de nye Elmo nevner, og 3 stk. i i den nye delen på venstre side i det man kommer inn i p-huset.

I kommunegården i Sandvika er det nå enda flere ladepunkter.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

ilmarw

Oppdaterer de nye 3 på Sandvika Storsenter. Mener jeg oppdaterte Kommunegården etter mail fra Bærum kommune. Er det mer enn 4 plasser der?

ilmar
Polestar i bestilling

tom

Mosseporten kjøpesenter har klint til med 3 ladeplasser.

/tom   
Oslo.  Buddy,  City-El og Lepton Oxygen

Boogie

Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Elmo

Usikker på hvor i de nye sidene dere ønsker beskjed om nye ladaplasser, så jeg tar det her.

Trekanten senter i Asker har etablert én ladeplass. Den ligger helt inneret på nederste plan. Man må trekke billett ved innkjøring så parkeringsregler (pris osv.) er som for andre plasser (om jeg ikke husker feil er det gratis første to timer).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

pilt

Det er to ladeplasser til på CCVest. Det er de to "gamle" i P-huset nærmest "Oslo sentrum / mot Lilleakerveien" på nederste plan i tillegg til to nye på "baksiden" av senteret, rett ved inngangen (like etter United Bakeries).
Oslo
P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014
Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019

Elmo

34 nye ladeplasser i den nye parkeringshuset på IT-Fornebu. Det ligger under byggeplassen til Statoils nye kontorbygg. Parkeringshuset åpnet igår. Avgiftsbelagt.
Jeg har sendt info til nobil.no
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

hkaspenberg

Ladeplassene som var ved Smart Club på Alnabru i Oslo er borte etter ombyggngen. Ellers har de klart å gjemme dem såpass godt at jeg ikke finner dem...  >:(

// Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

daghb

Har kommentert om feilopplysninger på ladestasjoner.no men det blir visst ikke/sjelden oppdatert i informasjonen om stasjonen:

http://www.ladestasjoner.no/2010/07/ringeriks-kraft-hnefoss.html
Tesla Model S85
BMW i3
Twitter: daghb

Hans Håvard Kvisle

Det har nok dessverre ikke så stor effekt bare å legge inn kommentar på ladestasjoner.no. Det er bruker-til-bruker-info. Skal du garanteres fundamentale forandringer, bruk tipsskjema som ligger på nobil.no eller ladestasjoner.no, alternativt epost post@nobil.no. Der er det noen som helt sikkert følger med!!!!

Jeg har nå gjort en endring på stasjonen du henviser til. Imidlertid er dette helt annen info enn det som lå på ferdigmeldinga. Derfor forhører vi oss nå hos eier om hva som skal være korrekt.
Det er detektiver som deg og respons som skal holde ladestasjonene åpne og tilgjengelige.
St.Hanshaugen

Hans Håvard Kvisle

Sitat fra: daghb på tirsdag 01. mars 2011, klokken 13:48
Har kommentert om feilopplysninger på ladestasjoner.no men det blir visst ikke/sjelden oppdatert i informasjonen om stasjonen:
http://www.ladestasjoner.no/2010/07/ringeriks-kraft-hnefoss.html

Da har vi sjekka dette opp med eieren Ringerikskraft og fått følgende svar:

Jeg har lest kommentarene og forsøker å gi en avklaring.

Tidligere var alle parkeringsplassene utenfor bygget vårt i Fossveien,  til våre kunder. For ikke å få gratis langtidsparkering ble de tidsbegrenset med 20 min.

Våren 2010 tok vi 2 av parkeringsplassene til å etablering av ladepunkt. Vi har satt opp eget blått parkeringsskilt, med underskilt for elmotorvogn. Men ingen tidsbegrensninger på underskiltet. Så alle elbiler kan stå parkert uten tidsbegrensning. Men de øvrige plassene er til våre kunder med tidsbegrensning 20 min.

Jeg tok en gjennomgang/befaring ute i dag. Og da ser jeg at til høyre for det blåe parkeringsskiltet, står det ett lite skilt med tidsbegrensning som gjelder de øvrige plassene. Mens til venstre for det blå parkeringsskiltet står ladepunkt og 2 parkeringsplasser.

Ser at skiltet med tidsbegrensning som gjelder de øvrige plassene, kan misoppfattes å gjelde elbilen. For å hindre dette, skal jeg fjerne skiltet med tidsbegrensing som står nærmest det blå parkeringsskiltet.

Dette med at de ikke kan gå inn i bygget skjønner jeg ikke. Parkerer du med elbil, er det ingen begrensninger. Vi undersøker heller ikke hvor de som parkerer med vanlig bil, oppholder seg. 
St.Hanshaugen

daghb

Fint! Få de til å gi beskjed i resepsjonen sin også. Jeg var inne og spurte for å være sikker og sa jeg hadde parkert en elbil på en av ladeplassene utenfor, men fikk beskjed at det kun var ladeplasser for de som skulle korte ærend på under 20 minutter inne hos Ringerikskraft.

Det gjorde jeg fordi skiltingen ute var veldig forvirrende...

Takk for at du sjekket opp dette!

De henviste forresten til en elbil-ladeplass som også er merket av på kartet og som ligger på andre siden av veien og som også tilhører Ringerikskraft. Her står det skiltet med trusler dersom man parkerer på området men jeg fikk beskjed i resepsjonen om å ikke bry meg om det. Har kjørt forbi her mange ganger og det står alltid parkert fossilbiler der - så det er helt umulig å få parkert. Det er ikke skiltet med "kun for elbil" så man kan tildels skjønne det, men med en oppfordring om å pelle seg vekk om man ikke er ansatt hos Ringerikskraft så blir det en kombinasjon som gjør at jeg hadde holdt meg langt unna om jeg ikke hadde fått beskjed i resepsjonen om at jeg kunne parkere der.

Stasjonen det gjelder: http://www.ladestasjoner.no/2010/07/arnemannsveien-hnefoss.html
Tesla Model S85
BMW i3
Twitter: daghb

Lars C. Krogenæs

#117
Leser i Budstikka at plasser reservert for elbil på Jar Stasjon står ubrukt.... Noen som kan svinge innom og sjekke om det er ladeplasser for elbil det er snakk om, og evt. sende et bilde til http://nobil.no/index.php?option=com_content&view=article&id=10&Itemid=9

Skal muligens være 6 ladeplasser....

+

Svare her.

Er jo ikke så rart at de ubrukt, hvis ingen vet om plassene....

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA