Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Private prøvekjøringer

Startet av darwin, mandag 26. august 2013, klokken 23:24

« forrige - neste »

darwin

Hei!

Jeg ser at Thule har en type sykkelstativ som hektes på bak. Jeg har imidertid hørt at de kan være "skadelige" for trioen pga at det er en liten "spoiler" øverst på bakdøra... Noen som vet om dette er tilfelle, evnt. har prøvd?

bkv

Hei. Er det et slikt som festes med stropper? Jeg har et slikt fra Biltema som fungerte utmerket på en gammel Mazda 323 jeg hadde. Da jeg kjøpte Mieven sluttet jeg å bruke det fordi det har to metallkroker til å henges på overkant av bakluken. På Mieven er denne kanten av plastikk og i bruksanvisningen til stativet stod set at det ikke egnet seg for slike biler, noe som egentlig var innlysende. Hvis Thules Stativ fungerer på samme måte ville jeg ikke bruke det på Mieven.
Du kan sikkert laste ned bruksanvisningen. Kanskje står det noe der om emnet.
Jeg endte med å kjøpe Thules sykkelstativ for takbøyler. Kr 500 for stativ til en sykkel. Hvis kostnaden for takbøylene må tas med i dette regnestykket blir prisen ialt ca 2500. Altså mye mer enn det jeg betalte hos Biltema for et utmerket Stativ til to eller tre sykler.
Hilsen Bjørn
i-Miev 2012. Volvo S80 2,9 1998

Mitsubishi i-Miev 2012.

darwin

I bruksanvisningen fra thule ser det ut til at det dreier seg om kroker, så det er nok ikke egnet for plastkant... Kjøpte du selve takbøylene også fra thule, eller originale?

bkv

Jeg kjøpte thule takbøyler. Festene selges separat fra stengene. De har fester for iMiev

i-Miev 2012. Volvo S80 2,9 1998

Mitsubishi i-Miev 2012.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA