Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nord-Trøndere som har bestilt eller skal bestille?

Startet av teslamsp, mandag 26. august 2013, klokken 22:52

« forrige - neste »

tjobben

Enig her. Vi får det vi har bestilt. Ferdig med det.
Når det er sagt, så vet jeg at kidsa blir glade for varme bakseter. De klager på at det er kaldt i rompa i bensinslukeraudi'n. Så VinterPakker blir gode greier, det :) Selv om det er litt dyrt.
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

Erik F. H.

Bestilt bilen i juli, fikk den 14 desember uten vinterpakke. Angrer på det i dag i Oslo. -6C og snøvær, is pakket seg på vindusviskerne.
"Husk at vindusviskerne er plassert under panseret slik at de ikke kan vippes opp og skrapes av. Med vinterpakken vil viskerne bli tint opp og klare til bruk, mens dere uten vinterpakken kommer til å ryke motoren eller sikringen på viskerne når viskerne er frosset fast".

Min leveringsspesialist anbefalte IKKE vinterpakke:-(
Tesla X 100D ny mars 19
Tesla S 90D ny september 17. Kjørt 28 000 km. Solgt februar 19.
Tesla S 85 med alt unntatt barneseter. Ny desember 2013. Kjørt 80 000 km. Solgt september 17.

Newbee

Vinterpakke kostet 4.800 da jeg bestilte 20. oktober så valget var lett, det ble med.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Øyvind.h

#33
Sitat fra: Erik F. H. på tirsdag 14. januar 2014, klokken 09:49
"Husk at vindusviskerne er plassert under panseret slik at de ikke kan vippes opp og skrapes av. Med vinterpakken vil viskerne bli tint opp og klare til bruk, mens dere uten vinterpakken kommer til å ryke motoren eller sikringen på viskerne når viskerne er frosset fast".
Hvem i alle dager kom med den tøvete påstanden? For det første - viskerne sitter faktisk så høyt opp at de lar seg løfte littegrann opp fra vinduet om det er helt nødvendig. De er ikke gjemt langt under panseret. Dette tror jeg forsåvidt gjelder de fleste nye biler, dvs de ligger litt innunder panseret ift luftmotstand mm, men du kan fint nå dem om du må.
For det andre - viskervarmen må du aktivere manuelt. Dvs. har du eksempelvis på automatiske viskere og det snør litt så kan du fint oppleve at viskerne forsøker å starte fastfrosset uten at vinterpakken har hjulpet deg noe som helst. Fastfrosne viskere må du dermed selv passe på å unngå, både med og uten pakken.
Og ikke minst - fastfrosne viskere bør bilen selv sørge for at ikke kjøres. Opplevde for rundt et år siden at viskerne i Passaten forsøkte å kjøre mens de var fastfrosset. Spruta ikke deler eller ble ragnarok av den grunn. Forventer at Teslaen heller ikke bryter sammen om jeg de nærmeste årene av en eller annen grunn kommer borti viskerhendelen mens de er fastfrosset (eller de aktiveres med sensoren mens de er fastfrosset).

Skulle tro vinterpakken var magisk og løste verdensproblemer :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

shb

Har hatt varmen på nå i to dager for å prøvd å få vekk noe is som frøs fast i helgen. Men nei. Måtte åpne frunken, få vekk isen den veien. Fungerer ikke no bedre en på Touranen dette. Den slår seg også av etter 10 minutter. Klarer ikke å holde isen vekk slik at viskeren lager små striper av vann etter seg. Ikke vær lei deg for å ha spart disse kronene. Eneste fordelen er at bladene ikke fryser fast i selve ruten.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

ebbrey

Sitat fra: shb på tirsdag 14. januar 2014, klokken 10:13
Har hatt varmen på nå i to dager for å prøvd å få vekk noe is som frøs fast i helgen. Men nei. Måtte åpne frunken, få vekk isen den veien. Fungerer ikke no bedre en på Touranen dette. Den slår seg også av etter 10 minutter. Klarer ikke å holde isen vekk slik at viskeren lager små striper av vann etter seg. Ikke vær lei deg for å ha spart disse kronene. Eneste fordelen er at bladene ikke fryser fast i selve ruten.

Og at rompa ikke fryser fast i baksetet! Ikke glem det!
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Øyvind.h

Sitat fra: ebbrey på tirsdag 14. januar 2014, klokken 11:22
Sitat fra: shb på tirsdag 14. januar 2014, klokken 10:13
Har hatt varmen på nå i to dager for å prøvd å få vekk noe is som frøs fast i helgen. Men nei. Måtte åpne frunken, få vekk isen den veien. Fungerer ikke no bedre en på Touranen dette. Den slår seg også av etter 10 minutter. Klarer ikke å holde isen vekk slik at viskeren lager små striper av vann etter seg. Ikke vær lei deg for å ha spart disse kronene. Eneste fordelen er at bladene ikke fryser fast i selve ruten.

Og at rompa ikke fryser fast i baksetet! Ikke glem det!
Ikke bare fryser den fast, den kan også dette av! Det lærte vi jo i eventyret Bjørnen og reven  :D Veldig praktisk at man med vinterpakken kan skru av kupevarmen, fylle setet med vann og fortsatt unngå å fryse fast i -20.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

ebbrey

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 14. januar 2014, klokken 11:27
Sitat fra: ebbrey på tirsdag 14. januar 2014, klokken 11:22
Sitat fra: shb på tirsdag 14. januar 2014, klokken 10:13
Har hatt varmen på nå i to dager for å prøvd å få vekk noe is som frøs fast i helgen. Men nei. Måtte åpne frunken, få vekk isen den veien. Fungerer ikke no bedre en på Touranen dette. Den slår seg også av etter 10 minutter. Klarer ikke å holde isen vekk slik at viskeren lager små striper av vann etter seg. Ikke vær lei deg for å ha spart disse kronene. Eneste fordelen er at bladene ikke fryser fast i selve ruten.

Og at rompa ikke fryser fast i baksetet! Ikke glem det!
Ikke bare fryser den fast, den kan også dette av! Det lærte vi jo i eventyret Bjørnen og reven  :D Veldig praktisk at man med vinterpakken kan skru av kupevarmen, fylle setet med vann og fortsatt unngå å fryse fast i -20.

Antyder vi her at vinterpakken passer godt for mot eldre med "skvetteproblemer"?
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Newbee

Gøy å lese all argumentasjonen de forskjellige benytter for å rettferdigjøre sine egne valg :-)
Er det ikke mer konstruktivt å heller forklare bakgrunnen for Deres valg, fremfor å snu argumnentasjonen til hvorfor de som har valgt anderledes har feil?
Det er så enkelt som at noen synes det er vel anvendte penger, andre ikke. Så får vi respektere at preferansene er forskjellige.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Øyvind.h

#39
Sitat fra: ebbrey på tirsdag 14. januar 2014, klokken 11:33
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 14. januar 2014, klokken 11:27
Sitat fra: ebbrey på tirsdag 14. januar 2014, klokken 11:22
Sitat fra: shb på tirsdag 14. januar 2014, klokken 10:13
Har hatt varmen på nå i to dager for å prøvd å få vekk noe is som frøs fast i helgen. Men nei. Måtte åpne frunken, få vekk isen den veien. Fungerer ikke no bedre en på Touranen dette. Den slår seg også av etter 10 minutter. Klarer ikke å holde isen vekk slik at viskeren lager små striper av vann etter seg. Ikke vær lei deg for å ha spart disse kronene. Eneste fordelen er at bladene ikke fryser fast i selve ruten.

Og at rompa ikke fryser fast i baksetet! Ikke glem det!
Ikke bare fryser den fast, den kan også dette av! Det lærte vi jo i eventyret Bjørnen og reven  :D Veldig praktisk at man med vinterpakken kan skru av kupevarmen, fylle setet med vann og fortsatt unngå å fryse fast i -20.

Antyder vi her at vinterpakken passer godt for mot eldre med "skvetteproblemer"?
Det var hovedgrunnen til at jeg droppet vinterpakken, for da kan ikke inkontinente be om å få sitte på når batteriet er lavt og kupevarmen av. Faktisk var dette hovedgrunnen.

Er også redd for at viskervarmeren skal smelte viskerbladene og få bilen til å brenne opp. Model S antenner jo som kjent bare man ser på den, så jeg er veldig redd for brann.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

frankofobia

Vinterpakken ble redusert i pris til 4800 hos meg før levering i november uten at jeg spurte om det. Synes det er fair når de tar elementer ut av pakken og setter det som standard.
De som mener at man får det man har bestilt er vel medlemmer av menigheten uten bakkekontakt i det hele tatt, så de får bare fortsette å kaste pengene sine etter Tesla.

Newbee

Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE


Teslanewbie

Sitat fra: koop på mandag 19. august 2013, klokken 23:37
Vinterpakka er bra hvis du føler at du trenger den.
Der er ingen tvil om at den er dyr i Norge, samtidig som vi også vet at lydpakke er billig.
Både luftfjøring og 21" felger har allerede gått opp i pris.
I US er vinterpakke justert til 4.800,- mens vi gir 8.500,-
Samtidig er lydpakka justert til 16.000,- mens vi enda gir 6.050,-
Det er nok et tidsspørsmål før vi får oppdaterte priser og forhåpentligvis innhold (de nye felgene, tåkelys m.m.), og da tror jeg at prisene vil følge profilen til US.

Det er til slutt ditt valg om du ønsker vinterpakka, og kanskje er 3.700,- mye penger ekstra, men skal det ettermonteres, så vil ikke jeg gjette på prisen (om det i det hele tatt vil være mulig).
Lykke til med valgene....

Vinterpakken kostet 4800 kr i nov..


Gammel prisliste :

https://www.dropbox.com/s/3aj4v1e3r8y6oeb/Model%20S%20Alternativer%20og%20Priser%20%20Tesla%20Motors.pdf

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA