Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nord-Trøndere som har bestilt eller skal bestille?

Startet av teslamsp, mandag 26. august 2013, klokken 22:52

« forrige - neste »

teslamsp

Hei,
jeg betalte ekstra for vinterpakke for å få bedre lufting på frontruten og batterivarmer. Varme i baksetet driter jeg i. Etter at jeg betalte ekstra for dette har jeg funnet ut at dette har blitt standard. Da syns jeg ikke det er rett at jeg skal betale full pris for vinterpakken. Hvordan løser man dette og hva synes dere andre som har gått i samme felle om dette?

Li-Ion

Jeg har også betalt 8500,- for varme i baksetene - som jeg aldri kommer til å bruke. Kjenner litt på "blitt lurt" følelsen selv faktisk...   Vel, oppvarmede vindusviskere er vel flott... ;)
Be afraid...

TerjeV

Dette er ikke noen overaskelse.... det er diskutert på 22 sider her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7746.0.html

Det kan fortsatt være mulig å endre om du spørr...
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

teslamsp

Vindusviskerne har jo minimal berøring med vinduene i fart, så eneste fordelene med oppvarmede viskere må være at gummien holder seg myk, slik at den lettere kan fjerne vann fra vinduet når vinduet er tint. Men så er det jo slik at når vinduet er varmet opp og tint så har også vindusviskeren også rukket å bli varmet opp og tint. Så ærlig talt syns jeg dette høres ut som humbug.

Det eneste jeg har betalt for på vinterpakken er nå gratis for de som kommer etter meg. Jeg kommer til å ta dette opp med Tesla for å få refundert noe av pengene. Er det noen som vil henge seg på her? Vi stiller mye sterkere sammen folkens. Rett skal være rett!

Li-Ion

Sitat fra: teslamsp på mandag 19. august 2013, klokken 17:49
Vindusviskerne har jo minimal berøring med vinduene i fart, så eneste fordelene med oppvarmede viskere må være at gummien holder seg myk, slik at den lettere kan fjerne vann fra vinduet når vinduet er tint. Men så er det jo slik at når vinduet er varmet opp og tint så har også vindusviskeren også rukket å bli varmet opp og tint. Så ærlig talt syns jeg dette høres ut som humbug.

Det eneste jeg har betalt for på vinterpakken er nå gratis for de som kommer etter meg. Jeg kommer til å ta dette opp med Tesla for å få refundert noe av pengene. Er det noen som vil henge seg på her? Vi stiller mye sterkere sammen folkens. Rett skal være rett!

Jeg beholder pakken - hvis jeg får bilen i neste uke (i stedet for "late december)  :D  8)
Be afraid...

OleJA

Det reduserte innholdet i vinterpakken har vært kjent både på Tesla sine 'spec' sider, og diskutert her på forumet i lang tid mens det enda var mulig å endre konfigrasjon. Jeg vil tro at dere vil slite med å få refundert noe her. :-\
En annen ting er jo selvfølgelig at Tesla burde ha informert de første som bestilte om at pakken hadde fått redusert innhold, eller redusert prisen når den ble 'slanket'.
I US er vinterpakken betydelig rimeligere enn det vi betaler, og antar at dette er den 'riktige' prisen med redusert innhold.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Muffinman

Vindusviskerene er for øvrig ikke oppvarmet - dette dreier seg om et område helt nederst på frontruten som har varmetråder, og som skal hindre at viskerene fryser fast. Det hjelper neppe på klabbing/frysing på selve viskeren (noe jeg har opplevd flere ganger).

Jeg avbestilte vinterpakken bl.a. pga dette. Man betaler altså kr. 8500 for:


  • Oppvarmet baksete
  • Oppvarmede spyledyser
  • En varmetråd eller to nederst på frontruta

Så får den enkelte vurdere om det er verd prisen.

valvolainen

Tipper at klabbingen blir verre med oppvarmet område nederst på ruten?
Når viskeren beveger seg oppover vil jo det fuktige på viskeren etter tining fryse umiddelbart.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Muffinman

Hmm, mulig du har et poeng der. I "verstingvær" hender det seg at jeg må stoppe og rengjøre viskeren før jeg kjører videre. Det er slettes ikke kult når sikten er dårlig om man ikke vet når og hvor fort nestemann bak deg kommer. En løsning på dette kunne jeg fint betalt litt for.

valvolainen

Løsningen er helt gratis men desverre ikke noe morro.
Av med all varme i bilen, ned med vinduene, på med jakke lue og votter.
Da skal snøen forsvinne fra ruten uten annen hjelp enn fra viskere:)
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

teslamsp

Bilen min er ferdig produsert så det er lite jeg får gjort med vinterpakken nå. Denne tråden er for oss som føler oss lurt og vil ha refundert NOE av pengene for vinterpakken. Jeg krever ikke refundert hele beløpet ettersom noen av løsningene fortsatt er ekstrautstyr. Det jeg ikke er villig til, er å betale for noe jeg ville fått uansett - og det er nettopp det jeg har gjort. Hvis noen tenker det samme så sender vi en fellesmail til Tesla ang. dette, signert med våre reservasjonsnummer og navn. Regner ikke med det er meningen noen av oss skal betale for det som er gratis for andre.

shb

Jeg prøvde å ta det opp med Heidi, da jeg oppdaget at batteri varmen ble standard. Da ville jeg fjerne den. Hørte ikke noe fra hun, på flere uker. Da jeg fikk kontakt mente hun det kunne forsinke bilen. Det ville jeg jo ikke. Synes dette er veldig dårlig behandling. Vi fikk e-post om pakkene og ble bett om å velge vinterpakken vi i Norge. Men hører ikke en lyd når innholdet fordufter. Mens Prisen består.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

Dr.Ling

I teorien er ikke oppvarmede spyledyser så dumt, spesielt i en bil som ikke har et varmt motorrom der fremme. Når det er sagt opplevde jeg ikke noen problemer da jeg hadde Toyota MR2. Spylevæsken fryser jo ikke, og dysene varmer vel neppe opp spylevæsken noe når den sprutes avgårde. Varmetråder i frontruta tror jeg er helt meningsløst, og varme i baksetene noe en har bruk for kanskje to dager i året.

Men så lenge vinterpakken inneholder disse småtingene utover standard er det vel tvilsomt at en får refundert noe. Jeg er gjerne med å spørre, men er redd det snart er for sent for min del, jeg skulle ha kansellert dette tidligere.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

OleJA

Litt OT, men satser på at dere tåler det:
Jeg har en tilsvarende situasjon for dobbeltlader. Bestilte dette delvis fordi Tesla bekreftet
at lading på 3fase, IT ville bli støttet: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7635.285.html
Jeg regnet derfor med at jeg kunne dra nytte av dette hjemme.
Nå viser det seg at dette ikke er tilfelle, og en får da kun glede av dobbeltladeren dersom en finner et 22kW, type 2 ladepunkt. Disse er det vel omtrent like mange av som pingviner i Sahara. :(

En kan jo håpe på at Transnova etterhvert tilpasser seg en ny elbil realitet og drysser type2 ladepunkt utover hele landet, men det ser ikke veldig lovende ut for øyeblikket. Mao. en heller tvilsom investering som jeg ikke hadde valgt om Tesla hadde gitt korrekt informasjon.

Uansett så gleder jeg meg til bilen snart kommer ::)
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Milzit

Sitat fra: OleJA på mandag 19. august 2013, klokken 21:07
Litt OT, men satser på at dere tåler det:
Jeg har en tilsvarende situasjon for dobbeltlader. Bestilte dette delvis fordi Tesla bekreftet
at lading på 3fase, IT ville bli støttet: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7635.285.html
Jeg regnet derfor med at jeg kunne dra nytte av dette hjemme.
Nå viser det seg at dette ikke er tilfelle, og en får da kun glede av dobbeltladeren dersom en finner et 22kW, type 2 ladepunkt. Disse er det vel omtrent like mange av som pingviner i Sahara. :(

En kan jo håpe på at Transnova etterhvert tilpasser seg en ny elbil realitet og drysser type2 ladepunkt utover hele landet, men det ser ikke veldig lovende ut for øyeblikket. Mao. en heller tvilsom investering som jeg ikke hadde valgt om Tesla hadde gitt korrekt informasjon.

Uansett så gleder jeg meg til bilen snart kommer ::)
Ingen vet noe sikkert om fremtiden, men jeg tror nok det kommer flere Type 2 ladepunkter fremover. I Oslo kommer dette på det nye ladestolpene som settes opp, selv om effekten akkurat nå ikke er stor nok inntil videre for å dra nytte av dette.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA