Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av Cowboystrekk, mandag 26. august 2013, klokken 17:31

« forrige - neste »

larsleik

Velger nok Nokian Hakka pigg pga et par tøffe bakker som daglig kjøres. Skal ikke sitte fast i min egen innkjørsel med TMS!
Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

Cronos

Finnes det noen test av Pirelli Zottozero-dekkene?

Hadde kanskje vært lurt å ha dem i denne tråden.










P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



Bjoris

Ser noen kunne tenkt seg TMS med AWD, men da hadde vel bagasjerommet fremme gått dukken? Hmm, håper heller bilen er konge på fremkommelighet uten AWD:) Dyrt nok er det også uten:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Elkjell

Sitat fra: Cronos på fredag 18. oktober 2013, klokken 12:13
Finnes det noen test av Pirelli Zottozero-dekkene?

Hadde kanskje vært lurt å ha dem i denne tråden.

http://www.klikk.no/motor/bil/dekkogutstyr/article630149.ece

ikke helt ny test - nå er det vel sottozero 3 , men dog
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

TK Askøy

Sitat fra: ElKjell på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 13:38
Sitat fra: Cronos på fredag 18. oktober 2013, klokken 12:13
Finnes det noen test av Pirelli Zottozero-dekkene?

Hadde kanskje vært lurt å ha dem i denne tråden.

http://www.klikk.no/motor/bil/dekkogutstyr/article630149.ece

ikke helt ny test - nå er det vel sottozero 3 , men dog

Jeg får Pirelli-dekkene på torsdag (med Cyclone-felger  :P) og er veldig spent på hvordan det blir. Ser av testen at disse dekkene får dårlige karakterer på is, snø, slaps mens de får glimrende karakterer på vått/tørt føre. I Bergen regner jeg med at det derfor skal funke bra store deler av tiden siden det stort sett er vått på veiene her mesteparten av vinterhalvåret.
90D mottatt desember 2015
S85 mottatt september 2013, solgt

heimabrygg

Sitat fra: Diablo på tirsdag 20. august 2013, klokken 13:08
Sitat fra: Diablo på tirsdag 20. august 2013, klokken 12:03
Hei på dere, har fått mail av Tesla nå hvor de bla tilbyr vinterdekk til følgende priser:

i.          19" 245/45R19 Piggfritt Pirelli Zottozero NOK 15,000 - Dekkonline 2189,- per dekk
ii.          19" 245/45R19 Pigg Nokian: NOK 23,400                  Dekkonline 2789,- per dekk
iii.         19" 245/45R19 piggfritt Nokian Hakka R: NOK 23,100 Dekkonline 2791,- per dekk

At prisene deres er helt "bortinatta" er jo hevet over enhver tvil....dessverre  >:(

Men hva med Bridgestone Blizzak LM-32 til 2142,- per dekk? Har disse på Suv én i dag på 2 tonn og de funker bra de...

Tror jeg går for Nokian, men hvem legger om disse dekkene med alle disse sensorer og lignende?

Du har fått med deg at prisene til Tesla inkluderer 19" standardfelg til prisene over? Da får du med sensorer og bytte, så Pirelli-dekkene er slik sett gunstig priset. Om de er gode nok for deg, må du selv avgjøre.
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

prophan

TK Askøy,
Ser frem til å høre fra deg om dekkene, tenker jeg også velger pirelli dekkene i Bergen. Fikk du velge Cyclone, eller var det bare helt tilfeldig at du får disse lekre felgene?

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

TK Askøy

Sitat fra: prophan på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 14:45
TK Askøy,
Ser frem til å høre fra deg om dekkene, tenker jeg også velger pirelli dekkene i Bergen. Fikk du velge Cyclone, eller var det bare helt tilfeldig at du får disse lekre felgene?

Jeg har lest her på forumet at enkelte kunder i Oslo har fått Cyclone, angivelig pga leveringsproblemer på standardfelger. Jeg dristet meg derfor til å spørre om dette var mulig å få uten tillegg i prisen, og fikk i dag bekreftet at jeg får disse felgene.
90D mottatt desember 2015
S85 mottatt september 2013, solgt

prophan

Heldiggris, skal driste på det samme når det er min tur, men blir ikke før om ca 2 måneder :(
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Sisyfos

#54
Er veldig i tvil om hvilke vinterdekk jeg går for. Men etter en tur på Teslabutikken i Trondheim, bikker jeg faktisk mot Pirellidekkene. De sa at de har dem på testbilen(e) sine og er godt fornøyd. De hadde bl.a. testa dem i Granåsen på snødekte veger, og de hadde blitt imponert over hvordan de oppførte seg. 

Det er ikke tvil om at 15.000 for originalfelger, dekktrykksensorer og dekk er en bra deal. Hvis jeg heller vil ha mykere vinterdekk evt med pigg senere, så koster det bare rundt 10.000 å skifte - altså marginalt over det det ellers koster både med original og uorginal felg. Og så kan jeg jo legge ut Pirelliene på finn.no for noen tusenlapper eller ha dem som høst- og vårdekk.
Trondheim, stolt eier av en blå S85 siden november 2013

Aage M.

Går for Pirellidekkene. Ikke bare på grunn av hyggelig pris, men også fordi jeg har opplevd dekkene som bra på ulikt vinterføre under tre prøvekjøringer i vinter. Dekkene er ikke så bløte som de nordiske, noe jeg tror er en fordel med tanke på dimmensjon og bilens vekt og generelle kjøreegenskaper.

Nuvolari

Jeg kjørte også bilen flere ganger i vinter med pirellidekkene og syntes det fungerte meget bra.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Johnny

I ettertid virker den militant negative holdningen for et par måneder siden til Pirellidekkene litt uvirkelig. Folk utalte at de ville nekte å ta i mot bilen osv, og det fikk til og med VG til å ta opp problemstillingen.

Tesla mente da, og sikkert nå, at nordiske vinterdekk er for myke for denne bilen. Nå viser det seg at de fikk rett i det, men de så seg tvunget til å bøye av for presset.

Er det ikke nå en del folk her som har litt flau smak i munnen?
TMS og eGolf.

valvolainen

Sitat fra: Johnny på fredag 25. oktober 2013, klokken 14:29
I ettertid virker den militant negative holdningen for et par måneder siden til Pirellidekkene litt uvirkelig. Folk utalte at de ville nekte å ta i mot bilen osv, og det fikk til og med VG til å ta opp problemstillingen.

Tesla mente da, og sikkert nå, at nordiske vinterdekk er for myke for denne bilen. Nå viser det seg at de fikk rett i det, men de så seg tvunget til å bøye av for presset.

Er det ikke nå en del folk her som har litt flau smak i munnen?

Kan naturligvis kun snakke for meg selv. Nei - absolutt ingen 'flau smak i munnen'. Jeg nekter plent å bruke dekk som ikke er beregnet på nordiske vinterveier - og jeg er en av de som har skreket høyt. Hvis jeg aldri hatt kjørt noen andre steder enn frem og tilbake til jobb, så kanskje jeg hadde kjøpt pirellidekkene, men det skal jeg jo ikke- det er jo derfor jeg har kjøpt tesla! Og isete vinterveier har vi nok av over fjellet. Er stadig på tur over hardangervidda, dette vil jeg gjøre med teslaen uten å bry meg videre om at det er isete. Jeg tviholder ikke på posisjonen min på barrikadene fordi jeg har ropt ut tidligere, men fordi jeg ønsker myke vinterdekk.
Om høyytelsesegenskapene på bilen forsvinner - helt greit. Jeg hadde kjøpt bilen selv om den kun hadde hatt 150hk.

Det som desverre viser seg er at en må ut med over 8000,- ekstra for sikkelig vinterdekk - og da kan vi legge på etpar tusenlapper og få sikkelige vinterdekk på toppen av pakken med pirellidekkene.

Har lurt litt på å kjøpe pirellipakken i tillegg, og heller kjøre opp dekkene på sommeren. 2500 for fire myke sommerdekk er jo faktisk billig.
Eller - Siden pirelline er så gode er de sikkert enkle å selge.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Øyvind.h

#59
Sitat fra: Johnny på fredag 25. oktober 2013, klokken 14:29
I ettertid virker den militant negative holdningen for et par måneder siden til Pirellidekkene litt uvirkelig. Folk utalte at de ville nekte å ta i mot bilen osv, og det fikk til og med VG til å ta opp problemstillingen.

Tesla mente da, og sikkert nå, at nordiske vinterdekk er for myke for denne bilen. Nå viser det seg at de fikk rett i det, men de så seg tvunget til å bøye av for presset.

Er det ikke nå en del folk her som har litt flau smak i munnen?
Hva i alle dager.... flau smak i munnen? Militant negativ holdning? Tuller du eller? Jeg tror ikke noen forventer at skikkelige nordiske vinterdekk skal være like harde og gode på tørr og våt asfalt som kontinentale vinterdekk? Du får ikke i pose og sekk uansett hva du velger :) Pirelli har vist seg dugelige på lett vinterføre i området i og rundt storbyer (har selv testet flere ganger på Alnabru på varierende underlag og synes de fungerte fint der). Jeg har derimot valgt R2 fordi jeg ikke vil stå fast på skikkelig vinterføre der jeg bor i Oslo (dvs. snødekte bakker på Nordstrand, glatt 0-føre etc).

Etter innkjøring og med litt ekstra trykk i dekket er tydeligvis ikke Nokian R2 en katastrofe slik enkelte først rapporterte om heller. Til sammenligning slapp mine Goodyear dekk når de var nye på tørr asfalt, men det gikk seg til når de ble innkjørt.

Vil du ha best mulig ytelse på tørr og våt asfalt - velg Pirelli. Men vær klar over middelmådig fremkommelighet på snø/is.
Vil du ha best mulig fremkommelighet vinterstid - velg eks X-ice3, R2 etc. Men vær klar over at du taper ytelse på våt og tørr asfalt.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA