Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla S knuser BMW 7-serie og Mercedes S-klasse i TYSK biltest

Startet av Hellemann, mandag 26. august 2013, klokken 17:15

« forrige - neste »

SimenT

Sitat fra: Celter på mandag 19. august 2013, klokken 10:18
Jeg er enig i at han skal få komme med sine meninger. Det jeg reagerte på var formuleringen" styggeste fargen". Det hører ut som språket til en 14 åring.

Enig med deg. Rart formulert, litt uproft. Oppfordrer eiere som kanskje ikke har sett bilen til å endre farge. Ikke noe morsomt det hvis en var usikker i utgangspunktet.
Jeg hadde mørk grå som andrevalg. Jeg liker den veldig godt.
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

ohh

Mørk grå har vært på topp 3 av fargevalgene til de jeg kjenner og har snakket med.

Lurer på om fargen gjør seg klart best i sollys, snarere enn overskyet og 'innelys'
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Paul

Sitat
The car is shipped in parts: the chassis, the body interior, wheels, the battery and the drive train. The parts have already been arriving in Europe since early July. They are delivered in Tilburg, in the south of the Netherlands, where our assembly facility is. European customers will start to receive their Model S in August.

---------
Dette kan umulig stemme, for de eksportklare bilene vi så var ferdigbygd. Det kan da heller ikke være særlig fornuftig å eksportere bilene bare delvis sammensatt. Her virker det som Europasjefen prater tull - mot bedre vitende.

Norge og Sveits er ikke med i EU, og derfor er det ikke noen vits å «produsere» Norske  biler i EU.
Tror han «Europasjefen» snakker generelt at bilene som skal til EU marked blir assemblert i Nederlands (uten å nevne noen spesielle land som Norge og Sveits  :) )

Model S P85D - CPO (2015), kjøpt Juni.2019
Model X 75D - bestilt Aug2017, levert Des.2017
KIA Soul EV - (solgt)
Model S P85 bestilt: Jan.2013,  levert Nov.2013 (Solgt)

Arnie

Noen kommentarer fra skribenten:
Å pakke meninger inn i bomull, overlater jeg til politikere i disse tider. Personlig synes jeg det er helt greit at skribenter bruker klar tale.

Det er helt sant at når jeg så paraden av ulike fargevarianter på fabrikken og tilfeldigvis kom bak en grå bil, så slo det meg: Uff så trist, den bilen og så den dølle fargen. Når man kliner til med en luksusbil må man jo la den synes i trafikken.

Derfor var det lettere sjokkerende for meg i dag å oppdage at fargevalg grått er på topp blant norske S-kjøpere. Er det et uheldig utslag av at det tilfeldigvis var en grå bil som hisset opp folkemengden på Alnabru?

Nei, hvis jeg skulle finne på å kjøpe en brukt Model S fra Finn.no om noen år, så vil det være helt uaktuelt å vurdere grå...
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), Tesla X90D (lange turer).

Maartensommer

Sitat fra: Arnie på mandag 19. august 2013, klokken 14:25
Noen kommentarer fra skribenten:
Å pakke meninger inn i bomull, overlater jeg til politikere i disse tider. Personlig synes jeg det er helt greit at skribenter bruker klar tale.

Det er helt sant at når jeg så paraden av ulike fargevarianter på fabrikken og tilfeldigvis kom bak en grå bil, så slo det meg: Uff så trist, den bilen og så den dølle fargen. Når man kliner til med en luksusbil må man jo la den synes i trafikken.

Derfor var det lettere sjokkerende for meg i dag å oppdage at fargevalg grått er på topp blant norske S-kjøpere. Er det et uheldig utslag av at det tilfeldigvis var en grå bil som hisset opp folkemengden på Alnabru?

Nei, hvis jeg skulle finne på å kjøpe en brukt Model S fra Finn.no om noen år, så vil det være helt uaktuelt å vurdere grå...

Smaken er som baken!  Selv har jeg ikke valgt grå, men er nysjerrig på hvilken farge du hadde valgt.

Arnie

Jeg har sans for den limousin-feelingen som en Model S gir, og det burde tilsi sort etter min mening. Sort og krom gir den "respekt" en slik bil fortjener.

Som nummer to kommer den dyprøde som nesten er burgunder.

Traff en Tesla-eier i turistbyen Sausalito nord for San Fransisco som hadde en slik, og den var lekker under sildrende sollys gjennom løvverk...

Så omgivelsene har nok kanskje litt å si for fargeinntrykket.

Jeg spurte James som han het om hvordan han likte bilen, og fikk det svaret jeg forventet: "Very satisfied".
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), Tesla X90D (lange turer).

t0ffluss

STERKT uenig med forfatter.. Men det skyldes vel sikkert at jeg har valgt grå :)

Typen som driver med detailing i denne videoen uttrykker ihvertfall hva som er favoritten hans:

http://www.youtube.com/watch?v=7NDMi-jouAE&list=PL1FIYvcyb2888z5F1Owfsf35ELFG9ubo0&index=5

P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

Øyvind.h

Sitat fra: Arnie på mandag 19. august 2013, klokken 14:25
Heldigvis for oss som kjøper grå er det VELDIG mange som vil ha grå, så grå går nok raskt unna på bruktmarkedet :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

TesLars

Dolphin grey ser faktisk bedre ut ute i sola.

Har alltid hatt sansen for svarte biler, men da jeg ikke kunne få svart metallic var valget enkelt.  ::)
Oslo
Black Model S

t0ffluss

Sitat fra: TesLars på mandag 19. august 2013, klokken 15:59

Har alltid hatt sansen for svarte biler, men da jeg ikke kunne få svart metallic var valget enkelt.  ::)

Har hatt svart bil før, aldri igjen. Gud.. måtte gå å gnikke på den daglig.. ALT viser jo.. :/ Har en sølvgrå volvo i dag.. den kan jo gå votter og vinter før den trenger å se en svamp.. Grå vil nok bli en mellomting av svart og sølvgrå :)

Men som alle vet, ny bil betyr MYE vasking.. til det maniske.

hehe
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

TesLars

Sitat fra: t0ffluss på mandag 19. august 2013, klokken 16:08

Har hatt svart bil før, aldri igjen. Gud.. måtte gå å gnikke på den daglig.. ALT viser jo.. :/ Har en sølvgrå volvo i dag.. den kan jo gå votter og vinter før den trenger å se en svamp.. Grå vil nok bli en mellomting av svart og sølvgrå :)

hehe

Helt enig :)
Oslo
Black Model S

El-boy

Sitat fra: t0ffluss på mandag 19. august 2013, klokken 15:08
STERKT uenig med forfatter.. Men det skyldes vel sikkert at jeg har valgt grå :)

Typen som driver med detailing i denne videoen uttrykker ihvertfall hva som er favoritten hans:

http://www.youtube.com/watch?v=7NDMi-jouAE&list=PL1FIYvcyb2888z5F1Owfsf35ELFG9ubo0&index=5

Digger den grå !! ;D
Ser på parkeringsplassen vår på jobb at nesten 70% av bilene enten er: grå, sort eller sølv. Veldig mange grå og sorte som er av nyere type , sølv er også mange av men av litt eldre type.
Så trenden dei siste par åra har vært grå og sort tydeligvis. Grå er diskré , lekker og praktisk farge er min mening. :)

olso

Valgte grå,men mer eliminasjonsmetoden, svart er presidentfarge,men krever et nærmest nevrotisk forhold til renhet, rød multi er noe mer show off, men fin farge. All honnør til de som valgte grønn,modig og kanskje noe for jaguarentusiastene? Diskret ,men krever vel også endel renhold for ikke å bli stusselig. Likte best signaturrød,fantastisk farge,men kom forsent til å få signatur. Blå er også fin,men litt for mørk. Kan ikke noe med hvit, henger fortsatt litt for mye igjen i -90 tallet og hvite varebiler eller pensjonister i billigste utstyrsnivå. Ble derfor grå, men er enig i noe flat farge på den utstlite modellen på Alna. Men flott ute, i sol,og krever ikke så mye vask. Synes store biler med pondus kler best diskrete farger,less is more.                                     
P127x, p85
Tesla S P85 sept-13

toppi

Sitat fra: t0ffluss på mandag 19. august 2013, klokken 16:08

hehe

Stemmer at du ikke trenger å vaske grå bil, nettopp fordi den alltid ser møkkete ut   ::)
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

TS

Sitat fra: olso på mandag 19. august 2013, klokken 20:43
Valgte grå,men mer eliminasjonsmetoden, svart er presidentfarge,men krever et nærmest nevrotisk forhold til renhet, rød multi er noe mer show off, men fin farge. All honnør til de som valgte grønn,modig og kanskje noe for jaguarentusiastene? Diskret ,men krever vel også endel renhold for ikke å bli stusselig. Likte best signaturrød,fantastisk farge,men kom forsent til å få signatur. Blå er også fin,men litt for mørk. Kan ikke noe med hvit, henger fortsatt litt for mye igjen i -90 tallet og hvite varebiler eller pensjonister i billigste utstyrsnivå. Ble derfor grå, men er enig i noe flat farge på den utstlite modellen på Alna. Men flott ute, i sol,og krever ikke så mye vask. Synes store biler med pondus kler best diskrete farger,less is more.                                     
P127x, p85

+1  ;D
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA