Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ulønnsomt med desemberbil?

Startet av Steinar_h, mandag 26. august 2013, klokken 16:37

« forrige - neste »

Steinar_h

Eg har ein bruktinnportert 2012-modell frå Frankrike, og tenkte å understellsbehandle den for norske forhold før vinteren.
Eg har fått priser frå 2 verksteder i Bergen. Thorsen Antirust a/s skulle ha 5390,-, og NH Bilpleie tar 4800,-.
Slik eg forsto dette, inkluderer dette full understellsbehandling med tecty. De skrur av plastplata under bilen, samt demonterer skjermer osv, for å kome til "over alt". Det fylles også noko i dørerene (?)
Er dette fornuftige priser? Nokon tips om kven eg bør velge? Kan nemne at Thorsen har god erfaring med Leafer, sidan dei ligg rett ved ein Nissan-forhandler. Den andre veit eg ikkje noko om.. Burde eg undersøke pris fleire stader?

Håper på nokre gode tips! :-)
Bergen - Blå Nissan Leaf 2012,  bruktimport (250 km) frå Frankrike

Mr.Zero

Sitat fra: Steinar_h på mandag 19. august 2013, klokken 09:01
Eg har ein bruktinnportert 2012-modell frå Frankrike, og tenkte å understellsbehandle den for norske forhold før vinteren.
Eg har fått priser frå 2 verksteder i Bergen. Thorsen Antirust a/s skulle ha 5390,-, og NH Bilpleie tar 4800,-.
Slik eg forsto dette, inkluderer dette full understellsbehandling med tecty. De skrur av plastplata under bilen, samt demonterer skjermer osv, for å kome til "over alt". Det fylles også noko i dørerene (?)
Er dette fornuftige priser? Nokon tips om kven eg bør velge? Kan nemne at Thorsen har god erfaring med Leafer, sidan dei ligg rett ved ein Nissan-forhandler. Den andre veit eg ikkje noko om.. Burde eg undersøke pris fleire stader?

Håper på nokre gode tips! :-)

Det er i det prisleie det ligger - så da hadde jeg valgt det firmaet med mest erfaring med Leaf. Viser du til andre pristilbud, får du kanskje samme pris hos dem..? :D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Steinar_h

Takk for svar! Ok, eg hadde håpt at det kanskje burde vere mulig å få det litt billigere, men då satser eg på å bestille ein av de... :-)
Bergen - Blå Nissan Leaf 2012,  bruktimport (250 km) frå Frankrike

Mr.Zero

Vel, nå kjenner jeg ikke til alle slike verksteder i Bergen, men vet at her på østlandet ligger en bil i golfklassen på rundt 5.000,-.  8)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

edan

Thorsen har godt rykte og er anbefalt av NAF. Jeg har også gode erfaringer med at de er grundige - og det gjelder slett ikke alle i denne bransjen.

Som NAF-medlem får du dessuten 10% rabatt på Thorsens standard-pris.
Nissan-selgeren påstår at Leaf-en kommer til å bli vår nummer1-bil. Vi får se om han får rett :)

2013 Nissan Leaf (Japan-produsert), 2013 Toyota Land Cruiser V8 D4D, 2001 Mitsubishi Pajero DiD, 2007 Yamaha Grizzly 700 EFI

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA