Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Urskive

Startet av ELbilist1, søndag 25. august 2013, klokken 16:52

« forrige - neste »

bblomst

22kW-boks OKQ8 på Landvetter? Ukjent for meg, og jeg var der i desember uten å kunne lade. Det er en Fortum stolpe ved siden av på McDonalds der, men der passet ikke mine ledninger, og på Garo stolpen (regner med at det er den det refereres til her) var det likstrøm 43kW, som bilen tolket som SC med resultat null lading. 

fredag

Sitat fra: bblomst på søndag 09. mars 2014, klokken 18:58
22kW-boks OKQ8 på Landvetter? Ukjent for meg, og jeg var der i desember uten å kunne lade. Det er en Fortum stolpe ved siden av på McDonalds der, men der passet ikke mine ledninger, og på Garo stolpen (regner med at det er den det refereres til her) var det likstrøm 43kW, som bilen tolket som SC med resultat null lading.

Det står på uppladdning.nu at minst en Tesla har fått ladet der ved å sette ned strømmen til 32A i bilen:

http://www.uppladdning.nu/SiteDetail.aspx?id=85d80d13-09a6-4333-b303-3af6a522c292
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

bosse

Sitat fra: bblomst på søndag 09. mars 2014, klokken 18:58
22kW-boks OKQ8 på Landvetter? Ukjent for meg, og jeg var der i desember uten å kunne lade. Det er en Fortum stolpe ved siden av på McDonalds der, men der passet ikke mine ledninger, og på Garo stolpen (regner med at det er den det refereres til her) var det likstrøm 43kW, som bilen tolket som SC med resultat null lading.

Det er Garo-stolpen jeg tenker på, ja. Som fredag sier så må man angivelig justere til 32A for å få noe futt ut av den.

S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

Djur1

#123
Og hva får en da ut i kw på denne, når en setter den manuelt til 32a?

Og er det noe info på når og hvor superladere kommer opp i sverige?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

bosse

Sitat fra: Djur1 på søndag 09. mars 2014, klokken 20:52
Og hva får en da ut i kw på denne, når en setter den manuelt til 32a?

(400V * 32A) * trefas (1,72) = 22kW
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

rakriste

Sitat fra: bosse på søndag 09. mars 2014, klokken 18:33
Sitat fra: rakriste på søndag 09. mars 2014, klokken 16:07
Lader på trollhättan idag.. ;)   26a/62a 400v

Hva kostet det, og hvordan kunne man betale?


Gratis, kun noen tastetrykk på skjermen på laderen så fungerte dette superbra.
Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

bblomst

Fantastisk gode nyheter at det nå alltså går å bruke denne stolpen. Kjenner den godt igjen etter maaange timer rundt denne en kald desemberdag (da fikk man et kort inne i butikken for bruk til pumpen).

schweitzeren

Noen som har kommet sig helt til København og tilbake enda?

Har veldig lyst til at teste snart.... ned d.30.04 på kvelden og hjem Lørdag sent også.... dvs jeg lander i Gøteborg i 21-22 tiden begge veier.... og har kone og barn med.... skal jo helst gå smertefrit  :o
Har ikke dobbeltlader så helst en SC light likt den på Q8 landvetter... Ikea vil ta for lang tid og har ikke åbent når jeg er der  :(

Ellers må diesledyret jo startes opp  :'(

Mvh og takk for i kveld
Jesper
TMS 90D levert d.19.03.2016
TMS P85 Levert d.22.11.13 og innbyttet d.19.03.16 på 55.300km
Think 2009 med nytt Lithium batt. 21.500km
Think 2010 2+2 Lithium batt. 39.500km

asa

Skal til Gøteborg i helgen og tenkte å booke et hotell som ikke kan garantere lading, men bruker Nordstaden p-hus. De har visstnok 5 ladeplasser. Jeg vil tro at disse ikke er hyppig brukt, slik at man kan regne med at en er ledig. Noen som vet noe om denne sannsynligheten?

bb

Jeg skal til Gøteborg på søndag/mandag. Her er ruta:
http://goo.gl/maps/VJ4in

Planen er å starte med 90 % fra Oslo. Deretter svinger vi innom Inspiria ved Sarpsborg for å toppe opp til 90 % igjen. Så kjører vi til Øverby kjøpesenter i Trollhattan og lader på 43 kW-laderen. På turen sørover skal vi svinge innom Lilla Edet for å teste ut 11 kW-laderen der. Så camper vi utenfor Gøteborg for natten.

Neste dag skal vi levere precious cargo i Gøteborg. Så spiser vi frokost på IKEA Backebol mens vi lader på 230 V 16 A. Har forresten IKEA på Uddevalla raskere enn 230 V 16 A lading? På turen hjem svinger vi muligens innom Strømstad for å handle litt brus. Så henger vi noen timer på Nordby mens bilen lader på 230 V 16 A CEE. Det skal visstnok være 400 V 16 A der, men er det trygt å bruke den? Noen hadde brukt den og tatt sikringen slik at rulletrappa stoppet. På turen hjem svinger vi også innom Inspiria for å toppe litt opp.

Er det noen som har noen tips om rask lading på denne ruta? Da jeg var på Sortland så jeg at 22 kW-laderen der som deles med CHAdeMO kunne levere opptil 63 A. Det vil si at det egentlig er en 43 kW-lader. Og det er vel egentlig 43 kW på Trollhattan også? I så fall burde 43 kWen på Storlien kunne reaktiveres. Denne ble deaktivert fordi folk med Tesla ikke klarte å lade der og det bare ble forvirring.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

janlar

Sitat fra: bosse på søndag 09. mars 2014, klokken 20:39
Sitat fra: bblomst på søndag 09. mars 2014, klokken 18:58
22kW-boks OKQ8 på Landvetter? Ukjent for meg, og jeg var der i desember uten å kunne lade. Det er en Fortum stolpe ved siden av på McDonalds der, men der passet ikke mine ledninger, og på Garo stolpen (regner med at det er den det refereres til her) var det likstrøm 43kW, som bilen tolket som SC med resultat null lading.

Det er Garo-stolpen jeg tenker på, ja. Som fredag sier så må man angivelig justere til 32A for å få noe futt ut av den.


Det var litt problemer med AC43 (ikke likestrøm) uttaket og Tesla til og begynne med. Etter Software  oppdateringer fra Tesla på nyåret tidligere i år skal dette fungere fint. Jeg har selv kun enkeltlader, og har ladet flere ganger på alle 3 av Ishavsveiens ladere med AC43 uten problemer.
Kjørt S85kW Rød, 21" siden Sept. 2013.

jkirkebo

Sitat fra: bb på fredag 02. mai 2014, klokken 09:48
Så henger vi noen timer på Nordby mens bilen lader på 230 V 16 A CEE. Det skal visstnok være 400 V 16 A der, men er det trygt å bruke den? Noen hadde brukt den og tatt sikringen slik at rulletrappa stoppet.

Det var nok den på P1 i parkeringshuset. Parker heller helt i andre enden, ved siden av de 3 ladeplassene utenfor rullebåndet opp til Maxi Mat. Det er det to røde stikk, 16A+32A. Det kan hende du trenger en rød skjøteledning der.

Det er også et rødt 32A stikk ved en lasterampe bare noen titalls meter unna de plassene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

VigdisA

Sitat fra: jkirkebo på fredag 02. mai 2014, klokken 11:42

Det var nok den på P1 i parkeringshuset. Parker heller helt i andre enden, ved siden av de 3 ladeplassene utenfor rullebåndet opp til Maxi Mat. Det er det to røde stikk, 16A+32A. Det kan hende du trenger en rød skjøteledning der.

Det er også et rødt 32A stikk ved en lasterampe bare noen titalls meter unna de plassene.

Hvor får man tak i en rød skjøteledning?
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

bb

Sitat fra: jkirkebo på fredag 02. mai 2014, klokken 11:42
Det var nok den på P1 i parkeringshuset. Parker heller helt i andre enden, ved siden av de 3 ladeplassene utenfor rullebåndet opp til Maxi Mat. Det er det to røde stikk, 16A+32A. Det kan hende du trenger en rød skjøteledning der.

Det er også et rødt 32A stikk ved en lasterampe bare noen titalls meter unna de plassene.
Takk for tips. Jeg skal prøve det lading med UMCen og rødt adapter.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

fonberg

Sitat fra: VigdisA på fredag 02. mai 2014, klokken 12:05
Sitat fra: jkirkebo på fredag 02. mai 2014, klokken 11:42

Det var nok den på P1 i parkeringshuset. Parker heller helt i andre enden, ved siden av de 3 ladeplassene utenfor rullebåndet opp til Maxi Mat. Det er det to røde stikk, 16A+32A. Det kan hende du trenger en rød skjøteledning der.

Det er også et rødt 32A stikk ved en lasterampe bare noen titalls meter unna de plassene.

Hvor får man tak i en rød skjøteledning?

http://www.biltema.no/no/Bygg/Elektrisk/Stromforsyningsledning/Skjoteledning-400-V3-fase16-A-35084/
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA