Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Urskive

Startet av ELbilist1, søndag 25. august 2013, klokken 16:52

« forrige - neste »

ELbilist1

TUSEN, TUSEN TAKK.
Til alle som har skrevet svar,
ble helt overasket da jeg satt på PC, en nå etter et par dager i båten!

Satser på Jula da, som Laumb sier.Så trekker jeg bare ut hele stasjonen noen timer....

Mvh.
:) Ren nytelse, hvær dag!

MrG

Sitat fra: taraquin på søndag 18. august 2013, klokken 11:49
Hvordan er det med adaptere for type 2 - mode 3 - stasjoner? Ser Gbg har tilsammen 10 sånne temmelig sentrumsnært. Skal til sør-Sverige til neste vår\sommer og kommer ikke til å kjøpe chademo om den koster 10 000+. Å kunne lade batteriet fullt på 5-6 timer om det er tilnærma utlada høres fint ut :)

Noen som vet hvor deg finnes slike hurtigladere i gøteborg? Skulle veldig gjerne funnet hurtiglader her.
JEg har med en type2-type2 men har kun sett 16a ladestolper. Parkeringshus i nærheten av der jeg skal være har bare 2 stk schuko punkt. Hmmm...

mvh
Thomas

Cowboystrekk

De på ikea like nord og sør for er visst bra.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

fredag

Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Terhar

Sitat fra: fredag på søndag 18. august 2013, klokken 14:59
Sitat fra: Patosan på søndag 18. august 2013, klokken 11:28
Mener att jag har sett att de flesta IKEA i Sverige nu har flera platser för laddning, också med type-2.
Kanske inte det festligaste platsen att spendera tid på, men man kan alltid besöka restaurangen.

uppladdning.nu står det at IKEA Uddevalla kun har 16A på sin type2 ladestasjon. :-(

Ingen info om hvor rask type2-laderne på IKEA i Göteborg er.

Håper virkelig det kommer et par superladere mellom Oslo og Malmö i løpet av høsten.

Kan bekrefte at IKEA Uddevalla kun har 16A på sine type 2 ladere. Var der idag, prøvde å stille opp ladehastigheten i bilen uten hell. Fikk 17 km pr time.
Glad jeg ikke trengte så mye påfyll, ikke min favoritt å tilbringe time etter time på IKEA ;)
Nissan Leaf fra mars 12
Model S P85 fra sept. 13, innbytte hos Tesla til fordel for
Model X 100D hentet 19.6.17
Model 3 LR 18.2.19

schweitzeren

Skal selv til DK/KBH i slutten av November og er veldig klar for at lade enten før eller efter Göteborg..... der er ca 600km til KBH så jeg må nok lade på veien... ville være supert med noe raskt da jeg er sikker på bilen tømmes for strøm med alle test-kjøringerne som kompisene vil ha  :P
Har pratet med Tesla i KBH og der kan jeg lade med ca 50km/t... men kommer ikke dit uten lading på veien  :(

/Jesper
TMS 90D levert d.19.03.2016
TMS P85 Levert d.22.11.13 og innbyttet d.19.03.16 på 55.300km
Think 2009 med nytt Lithium batt. 21.500km
Think 2010 2+2 Lithium batt. 39.500km

Cirion

Sitat fra: schweitzeren på søndag 20. oktober 2013, klokken 00:12
Skal selv til DK/KBH i slutten av November og er veldig klar for at lade enten før eller efter Göteborg..... der er ca 600km til KBH så jeg må nok lade på veien... ville være supert med noe raskt da jeg er sikker på bilen tømmes for strøm med alle test-kjøringerne som kompisene vil ha  :P
Har pratet med Tesla i KBH og der kan jeg lade med ca 50km/t... men kommer ikke dit uten lading på veien  :(

/Jesper
Jeg kan anbefale IKEA Kållered hvis du har dobbeltlader og type 2 kabel 100km/t.
http://www.uppladdning.nu/SiteDetail.aspx?id=722b317a-ab56-425e-8ba8-6480497e13f9

IKEA Backebol funker også, men kun 50km/t.
http://www.uppladdning.nu/SiteDetail.aspx?id=e9abdace-1dff-4a59-9025-74e1e35ae187

Min bil som poserer på bildene der :-)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

schweitzeren

ØV... har ikke dobbeltlader  :'( .... så det bliver maks 50km/t...... må stå der i 1-2 timer for at kunne kjøre til mine foreldre... og der kan jeg kun lade med 14km/t.... bliver nok lidt lite for en helg med tanke på mange testkjøringer... kan stå hos Tesla i KBH lidt på Lørdagen med 50Km/t og så shoppe lidt på Strøget...?? ... for vel vurdere fergen... men har jo veeeldig lyst på kjøreturen  8)

/Jesper
TMS 90D levert d.19.03.2016
TMS P85 Levert d.22.11.13 og innbyttet d.19.03.16 på 55.300km
Think 2009 med nytt Lithium batt. 21.500km
Think 2010 2+2 Lithium batt. 39.500km

Blomman74

Hei!

Dette er min første post så beklager om dette er besvart et annet sted  ::), vil først takke for et flott forum, har fått svar på i stort sett alt jeg har lurt på her :D.
Får bilen min i begynnelsen av desember og uken etterpå skal vi kjøre fra Sandefjord til Stockholm og uten rødt adapter kan dette bli slitsomt med å måtte stoppe mange timer for å lade med unger i bilen, noen som vet om man kan lade med type 2 kabel(Salto) på IKEA i Karlstad?? eller andre steder mot Stockholm??

På forhånd takk
P85, P3374 , VIN 21201. I produksjon 20.10.13, ferdig 31.10.13. levering første uken i desember.

cairnz

Sjekk http://uppladdning.nu/ for diverse ladepunkter i sverige. Mange av punktene har kontaktinformasjon så du kan planlegge på forhånd.
Elbilist

Viking

Sitat fra: Blomman74 på lørdag 09. november 2013, klokken 11:11
Hei!

Dette er min første post så beklager om dette er besvart et annet sted  ::), vil først takke for et flott forum, har fått svar på i stort sett alt jeg har lurt på her :D.
Får bilen min i begynnelsen av desember og uken etterpå skal vi kjøre fra Sandefjord til Stockholm og uten rødt adapter kan dette bli slitsomt med å måtte stoppe mange timer for å lade med unger i bilen, noen som vet om man kan lade med type 2 kabel(Salto) på IKEA i Karlstad?? eller andre steder mot Stockholm??

På forhånd takk
Jeg har litt av samme utfordring. Får (forhåpentligvis) bilen før jul og tenkte å bruke den til svigers i Sverige. De bor i Tibro. Jeg kan kjøre E18 via Uddevalla eller E6 til Kristineham. Jeg synes det virker som om uppladning.nu ikke er oppdatert. Som du sier så skulle man tro at f.eks IKEA i Karlstad hadde ladning, men det står det ikke noe om på uppladning.nu

Jeg er fortsatt forvirret mht overganger. Skulle ønsket meg et "lade kurs" hos Elbilforeningen eller noe lignende. Så vidt jeg har klart å lese meg til så blir det ytterligere kompliserende at Tesla ikke har kommet med adaptere.
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

Blomman74

Hei Cairnz! uppladdning.nu har jeg sjekket og det er akkurat det som er problemet, at uten rødt adapter så finnes det nesten ikke lade muligheter til Sthlm som ikke tar 5-7 timer som jeg trenger for å kommer frem :-[, andre forslag noen??

Har ringt IKEA kundeservice som skulle sjekke lade muligheter med IKEA Karlstad så vi får håpe på positivt svar derfra  :D

P85, P3374 , VIN 21201. I produksjon 20.10.13, ferdig 31.10.13. levering første uken i desember.

Patosan

Sitat fra: Cirion på søndag 20. oktober 2013, klokken 07:40
Jeg kan anbefale IKEA Kållered hvis du har dobbeltlader og type 2 kabel 100km/t.
http://www.uppladdning.nu/SiteDetail.aspx?id=722b317a-ab56-425e-8ba8-6480497e13f9
Hej Cirion,
Har tittat med intresse på dina tidigare inlägg med ref till denna type 2 på IKEA Kållered.
Ville passa mig fint att stoppa där på väg ned till Malmö.
Men när jag ser på bilder från insidan av Garo-boxen så ser det ut att vara bara 16A säkringar på både kurs 1 och 2 (gissar kurs 2 är för type 2 uttag).
Detta ville bara ge 11kW, och ca 50km/h.
Såg du om det var säkrat med mer (32A) på andra sidan där du var inpluggad?
VIN 15026

LinkedIn

sondell

Sitat fra: Blomman74 på lørdag 09. november 2013, klokken 13:47
Hei Cairnz! uppladdning.nu har jeg sjekket og det er akkurat det som er problemet, at uten rødt adapter så finnes det nesten ikke lade muligheter til Sthlm som ikke tar 5-7 timer som jeg trenger for å kommer frem :-[, andre forslag noen??

Har ringt IKEA kundeservice som skulle sjekke lade muligheter med IKEA Karlstad så vi får håpe på positivt svar derfra  :D

Dette svaret har jeg fått tidligere fra IKEA i Karlstad:
"Vi på IKEA Karlstad håller på att se över möjligheten att installera laddningsstationer och förhoppningen är att ha det på plats innan 2015 är slut."
Da kommer nok en supercharger för det, har diskutert Grums som lokasjon med Tesla, men vet ikke noe om fremdrift der. Skal vel väre ferdig för 2014 er over i hvert fall.

Cirion

Sitat fra: Patosan på lørdag 09. november 2013, klokken 15:08
Sitat fra: Cirion på søndag 20. oktober 2013, klokken 07:40
Hej Cirion,
Har tittat med intresse på dina tidigare inlägg med ref till denna type 2 på IKEA Kållered.
Ville passa mig fint att stoppa där på väg ned till Malmö.
Men när jag ser på bilder från insidan av Garo-boxen så ser det ut att vara bara 16A säkringar på både kurs 1 och 2 (gissar kurs 2 är för type 2 uttag).
Detta ville bara ge 11kW, och ca 50km/h.
Såg du om det var säkrat med mer (32A) på andra sidan där du var inpluggad?
Hvis du ser etter, er bildene mine fra Backbol, Kållered har 32A 3fast 400v. Jeg brukte samme bilder siden jeg ikke tok bilder når jeg var på Kållered.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA