Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Urskive

Startet av ELbilist1, søndag 25. august 2013, klokken 16:52

« forrige - neste »

bb

Takk for mer utfyllende info :) Jeg vurderte å filme, men jeg er redd jeg får knapp med tid før europaturen.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

arnehelge

Fikk nå beskjed om at det er kun 7kW på Gekås, Ullared.
Det blir vel kun ca 32 km/t inn på tanken for oss med dobbeltlader..
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

jkirkebo

Sitat fra: arnehelge på tirsdag 03. juni 2014, klokken 11:32
Fikk nå beskjed om at det er kun 7kW på Gekås, Ullared.
Det blir vel kun ca 32 km/t inn på tanken for oss med dobbeltlader..

Foreløpig kun 26km/t. Men greit for de som overnatter da.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Cirion

Det er en 32A trefas 400V på utedoen på parkeringsplassen. Brukte den i påsken.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

arnehelge

Ja det stemmer tydeligvis, og den blir nå dedikert til oss Teslaeiere jfr. e-post jeg fikk idag:
"Uttag 32A 400V finns tillgängligt från och med 19 Juni, så då kan vi hjälpa dig med att få bilen snabbladdad.
Denna möjlighet har vi löst lite provisorisk bara för att kunna hjälpa dig och andra Teslaägare, så för att du/ni ska få servicen bör ni avisera till mig då ni tänkt komma (datum) så vi kan stänga yta för övriga bilar vid den toalettbyggnad uttagen finns."
Ansvarlig heter Tommy og kan treffes på tommy.j(a)gekas.se. direktetlf:+46 34637504.


Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

Olatho

Skal en tur til Varberg om et par uker.  Er litt skeptisk til om jeg kommer meg helt fra Uddevalla til Varberg og tilbake på én lading. 

Nå er det ikke fryketlig langt fra Varberg ned til Falkenberg, men det er jo kjedelig å kjøre et par-tre mil i feil retning for å toppe opp, så jeg rekker tilbake til Uddevalla.
Noen som har kjørt ruta, og kan berolige meg med at det går bra?

Hvis ikke får jeg se om jeg kan få lånt meg en stikkontakt mens jeg er på møter i Varberg.

bb

300 km tur-retur er ikkeno problem. Bare sørg for å lade opp til 90-99 % ved Uddevalla. På tur sydover ville jeg ligget i maks 100 km/t. Får du lading i Varberg eller har nok strøm på returen kan du jo ligge i mer behagelige 120-130 km/t.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Olatho

Takk.

Jurassictest var ikke helt optimistisk, og det er min første virkelige langtur, men jeg regner med jeg kan stole på din erfaring her.

bb

Forresten, du bør vel ikke stole blindt på farten jeg foreslo, men heller se på forbruket avhengig av regn og motvind. På turen sørover bør ikke forbruket ligge over 200 Wh/km.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

sn0le

Med 100% på batteriet og et snittforbruk på 200Wh/km så skal man klare 38-39 mil.
Siden det er 120-soner der så kan fort snittet gå opp en del.
Kjørte Uddevalla-Ullared for noen helger siden.
Planen var å klare tur-retur uten lading, men så fant jeg noen 7,4kW-stolper på Ullared.
Da var det ikke noe stress uansett.

http://lade.nu/SiteDetail.aspx?id=095716b8-cce2-4148-a068-78f8f61b82e2 <--- 22kW Type-2 ladepunkt i Varberg.
http://lade.nu/SiteDetail.aspx?id=8408cfa9-e6d6-4bf9-bba8-4c34fb2b7cd1  <--- 400V/16A kontakt man kan spørre pent om å få låne.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

asa

Lenger opp i tråden er Elite Park Avenue omtalt.

Etter et besøk der i helgen kan jeg bekrefte at de tilbyr 3fas lading fra rød industrikontakt med rødt adapter.

plvr

Er det slik å forstå at clever sine ladestasjoner i Sverige (og dk for den del) krever forhåndsbestilt ladekort? Står mellom chademo fra clever og preem der jeg er nå, noen erfaringer?
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

NilsRo

Sitat fra: plvr på lørdag 23. juli 2016, klokken 21:22
Er det slik å forstå at clever sine ladestasjoner i Sverige (og dk for den del) krever forhåndsbestilt ladekort? Står mellom chademo fra clever og preem der jeg er nå, noen erfaringer?

Preem er vel Fortum, så du kan bruke Fortums ladebrikke.
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

plvr

Takk for svar. Fant ut av det - ikke takket være søkemotoren her på sidene akkurat  :o Preem er fortum ja, men godtar kun fortums egen brikke, ikke elbilforeningens (selv om den er registrert i Norge hos fortum). Laderen var uansett ødelagt. Clever selger kontantkort på statolstasjonene der lader står, 150 kr for 20 kWh, 30 kWh om man registrerer kortet. Ladet 45 kWh uten å bli stoppet så vi får nå se om det kommer regning. Uansett fortsatt relativt dyrt å lade i Sverige.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Elmo

Sitat fra: plvr på søndag 24. juli 2016, klokken 21:27
Preem er fortum ja, men godtar kun fortums egen brikke, ikke elbilforeningens (selv om den er registrert i Norge hos fortum).
Det er veldig tydelig presisert på Fortums hjemmesider, men dessverre ikke på www.elbil.no
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA