Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Urskive

Startet av ELbilist1, søndag 25. august 2013, klokken 16:52

« forrige - neste »

VigdisA

Kjørte nettopp forbi IKEA i Uddevalla. Hadde håpet på en litt juice til både bil og mennesker, men nei - de stenger kl 18. Positivt for returen er at de har åpent til kl 18 på søndag også.
Da blir det Trollhättan neste..
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

VigdisA

Da er det bedre på Trollhättan med dobbeltlader

NilsRo

Hvor ved Trollhettan er dette? Må en ha ladekort?
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

bb

Takk for bilder og info, Vigdis :) Vi ankommer Trollhattan i morgen ettermiddag og må belage oss på å lade der i 2-3 timer.

Sitat fra: NilsRo på lørdag 03. mai 2014, klokken 21:06
Hvor ved Trollhettan er dette? Må en ha ladekort?
Man trenger ikke noe ladekort. Bare et par trykk på skjermen. Den er lokalisert på Överby köpcentrum.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

VigdisA

Vi skal hjemover og lade der i morgen også, men det blir nok på formiddagen - og så får dere ta ettermiddagsskiftet Bjørn :-)

bb

Ok, jeg får håpe det ikke blir kø der :P
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

VigdisA

Vi lader så godt vi kan her, på 10A shuko som henger ut av vinduet fra de vi besøker i ladeødemarken, men det går tregt.. 10kmt bare

pagal

Sitat fra: janlar på fredag 02. mai 2014, klokken 11:08
Sitat fra: bosse på søndag 09. mars 2014, klokken 20:39
Sitat fra: bblomst på søndag 09. mars 2014, klokken 18:58
22kW-boks OKQ8 på Landvetter? Ukjent for meg, og jeg var der i desember uten å kunne lade. Det er en Fortum stolpe ved siden av på McDonalds der, men der passet ikke mine ledninger, og på Garo stolpen (regner med at det er den det refereres til her) var det likstrøm 43kW, som bilen tolket som SC med resultat null lading.

Det er Garo-stolpen jeg tenker på, ja. Som fredag sier så må man angivelig justere til 32A for å få noe futt ut av den.

Det var litt problemer med AC43 (ikke likestrøm) uttaket og Tesla til og begynne med. Etter Software  oppdateringer fra Tesla på nyåret tidligere i år skal dette fungere fint. Jeg har selv kun enkeltlader, og har ladet flere ganger på alle 3 av Ishavsveiens ladere med AC43 uten problemer.

Kan bekrefte at denne fungerer (32A22kW)
Early CHAdeMO adapter Jæren

Cronos

Bjørn, hvilken lader snakker du om her? Jeg er interessert i tilfelle jeg skal nedover til de traktene med det første.... Finner den ikke i det svenske ladekartet.
Sitat fra: bb på fredag 02. mai 2014, klokken 09:48
Jeg skal til Gøteborg på søndag/mandag.
....På turen sørover skal vi svinge innom Lilla Edet for å teste ut 11 kW-laderen der. Så camper vi utenfor Gøteborg for natten.

P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert

bb

Bjørns videoer

ELbilist1

Når jeg var i Strømstad, (Sist Søndag) kjørte vi veien om VW å kikket..
Der står det en lader..
Noen som vet hvordan denne virker, Trengs et kort, hvor får man det evt...
:) Ren nytelse, hvær dag!

TKK

Sitat fra: ELbilist1 på torsdag 29. mai 2014, klokken 23:51
Når jeg var i Strømstad, (Sist Søndag) kjørte vi veien om VW å kikket..
Der står det en lader..
Noen som vet hvordan denne virker, Trengs et kort, hvor får man det evt...

Har ikke testet denne, men ser det er samme grensesnitt som på laderen ved OKQ8 Landvetter. Der fikk vi kort på bensinstasjonen og det kostet ingen ting der. Skal se om samme kort fungerer der borte i løpet av helgen.

arnehelge

Til info til dere som har lyst på tur til Ullared har du nettopp montert ladestolper.
Her er deler av svaret jeg fikk på forespørsel:
"Vi har nyligen investerat i laddstolpar (4 uttag) för el-bilar som nu går att utnyttja.
32 A uttag utan sladd det räknar vi med att varje förare själv har med sig."
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

bb

That's good news! Jeg og kona skal en tur til Ullared og Gøteborg neste helg :) Takk for at du delte informasjonen med oss.
Bjørns videoer

arnehelge

Da kan du jo filme litt da Bjørn ;). Gi TV-programmet litt konkuranse..
Kan også opplyse om at ladestolpene står på "Zon A" (ikke langt fra senteret). Det står røde kjegler på plassene slik at de ikke skal kunne benyttes til vanlig parkering. Disse kjeglene er det bare å flytte.
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA