Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tønsberg - Strømstad

Startet av OddB, lørdag 24. august 2013, klokken 18:45

« forrige - neste »

OddB

Sitter fortsatt på gjerdet fordi : (prioritert rekkefølge)
- Jeg venter på at Tesla offentliggjør hvor de neste Superladerne kommer.
- Jeg venter på  at myndighetene (Transnova) tilpasser planene for utbygging av ladeinfrastruktur i Norge til en "Teslavirkelighet"
- Jeg venter på at de kommersielle tilbyderne av hurtigladere kommer med en samlet plan for prissetting og betaling for lading.
- Jeg venter på at Tesla skal levere bilen med fornuftige sommer og vinterdekk
- Jeg venter på at bilene leveres med alt tilbehør (ladekabler, dobbellader, Spotify gummimatter etc)
Håper jeg slipper å vente lenge :D
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Frodebo

Tenkte på det samme jeg også, men tok en beslutning i går: Det ordner seg!

Og da ble det endring fra reservasjon til bestilling  ;D

Frode
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

RSandven

Hvis jeg har deg, så ville jeg putta inn 15 000,- i reservasjon nu! Det tar hvertfall et halvt år før du får bilen. Så bekymringer som dekk og kabler som ikke følger med, er garantert(!) i orden før du mottar bilen. :)
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

OddB

Sitat fra: RSandven på lørdag 17. august 2013, klokken 15:56
Hvis jeg har deg, så ville jeg putta inn 15 000,- i reservasjon nu! Det tar hvertfall et halvt år før du får bilen. Så bekymringer som dekk og kabler som ikke følger med, er garantert(!) i orden før du mottar bilen. :)
Har vært inne på tanken... ;) Tror jeg i hvert fall jeg skal vente til etter arrangementet 31. august. Da tror/håper jeg det kommer mer info om framtidige lademuligheter, både fra Tesla og Bellona...
Jeg har/skal bare ha en bil og den ønsker jeg å kjøre langt med, har ikke råd/lyst til å beholde den nåværende bilen i tillegg. Derfor må fornuften seire...foreløpig...*
Hadde Tesla laget et utbyggingskart for Superladere i Europa på samme måte som de har gjort i USA hadde jeg hoppet på med en gang, selv om "min" Superlader lå et år eller to ut i framtida, kommer det ingen signaler om de videre planene blir det nok å vente på gjerdet...uansett hvor vondt det er å sitte der :)
Legg merke til at bekymringer for selve bilen inkl. manglende koppeholdere og trangt baksete ikke er med på lista :)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Amoss

Sitat fra: OddB på lørdag 17. august 2013, klokken 15:23
- Jeg venter på at Tesla offentliggjør hvor de neste Superladerne kommer.
Her behøver du antagelig ikke vente lenge. Har vært hintet om at noe blir sagt den 31. d.m. :)

- Jeg venter på  at myndighetene (Transnova) tilpasser planene for utbygging av ladeinfrastruktur i Norge til en "Teslavirkelighet"
Tror nok dette kan ta litt lengre tid desverre. :p  Men tipper nok dette kommer i løpet av ett år eller to :)

- Jeg venter på at de kommersielle tilbyderne av hurtigladere kommer med en samlet plan for prissetting og betaling for lading.
Men dette er jeg redd du må vente lenge på... Du satser på Gen. VI antar jeg? :p

- Jeg venter på at Tesla skal levere bilen med fornuftige sommer og vinterdekk
Vel, fornuftige vinterdekk er jo på plass :)  Om prisen er like fornuftig kan dog diskuteres ;)

Når det gjelder sommer dekk - har begynt å vurdere om ikke disse "none-session-dekkene" som følger med egentlig ikke er gode nok til bruk på sommeren. Ser at bla. politiet i statene vistnok skal bruke disse eksklusivt, så da bør de vel duge? Ellers kommer jo nye biler (85kWh) nå med nye Michelin dekk, vet ikke om ikke disse er enda bedre?

En fordel med helårsdekk er jo at de i det minste er bedre i den tiden vår og høst der man ellers vurderer om man skal skifte dekk eller ei...

- Jeg venter på at bilene leveres med alt tilbehør (ladekabler, dobbellader, Spotify gummimatter etc)

Dette tror jeg nok trygt du kan basere deg på at blir levert innen du får bilen om du bestiller i dag :)

Dvs, gummimattene må du vel uansett kjøpe utenom, men tipper de har ett lager i din lokale butikk den dagen du henter bilen.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Quattro

Sitat fra: RSandven på lørdag 17. august 2013, klokken 15:56

Koster det 15000 NOK for reservasjon nå? Jeg reserverte før jul og betalte 31000,-, men sitter fortsatt på gjerdet og venter som trådstarter gjør....
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

ebbrey

11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA