Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Private prøvekjøringer

Startet av christian1986, lørdag 24. august 2013, klokken 14:33

« forrige - neste »

Mippen

Nå som mange har fått tesla er det noen som vil dele hvordan det er med matter? Leveres bilen originalt med matter eller ikke? Er de som eventuelt leveres gode nok og har noen andre brukt andre løsninger enn originale matter? Hvordan er "teppene" på golvet og i bilen ellers? Er de lett å holde ren for sand og skit? I leafen min er det ikke vanlige tepper men mer en hard plate som er lett å rengjøre.
Fremtiden er elektrisk.

Høgis

Bilen leveres med stoffmatter. Gummimatter får du kjøpt hos Tesla. Husker ikke helt prisen, men mener det var rundt 1000 lappen.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Muffinman

Sitat fra: Høgis på søndag 09. november 2014, klokken 11:57
Bilen leveres med stoffmatter. Gummimatter får du kjøpt hos Tesla. Husker ikke helt prisen, men mener det var rundt 1000 lappen.
Det var opprinnelig rundt 4-5000 bare for mattene i kupeen hvis jeg ikke husker feil. Men de ble satt ned, muligens til 2500. Matter til frunk, trunk og nedre etasjen i trunken kommer i tillegg. Det finnes diverse uoriginalt evt universalt som kan brukes.

Mippen

Men hvordan er bilen å holde ren for sand og skit? Er teppene i bunnen lette å rengjøre? Ikke mattene men det som er under mattene.
Fremtiden er elektrisk.

Høgis

#34
Sitat fra: Muffinman på søndag 09. november 2014, klokken 12:04
Sitat fra: Høgis på søndag 09. november 2014, klokken 11:57
Bilen leveres med stoffmatter. Gummimatter får du kjøpt hos Tesla. Husker ikke helt prisen, men mener det var rundt 1000 lappen.
Det var opprinnelig rundt 4-5000 bare for mattene i kupeen hvis jeg ikke husker feil. Men de ble satt ned, muligens til 2500. Matter til frunk, trunk og nedre etasjen i trunken kommer i tillegg. Det finnes diverse uoriginalt evt universalt som kan brukes.
Kjøpte gummi/plastmatter for deler av "goodwill" beløpet på 2500,- (vi som fikk bil tidlig og hadde rest på rødt adapter) Settet for for/bakseter koster ikke mer enn rundt 12-1300,- (husker ikke helt nøyaktig)  syntes kvaliteten virker "kjip", de er lette, tynne og stive og mine ligger fremdeles i esken.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

BMW850

Når det gjelder stoffmattene er disse ikke av god kvalitet. Jeg skal gå for Lloyd mats:

http://teslatap.com/modifications/rear-floor-carpet-mat/
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

RaBalder

#36
Kjøpte matter nå i høst hos Tesla til kupeen (seter foran og bak). Kom på ~1650 spenn.

krister461

Sitat fra: Muffinman på søndag 09. november 2014, klokken 12:04
Det var opprinnelig rundt 4-5000 bare for mattene i kupeen hvis jeg ikke husker feil. Men de ble satt ned, muligens til 2500. Matter til frunk, trunk og nedre etasjen i trunken kommer i tillegg. Det finnes diverse uoriginalt evt universalt som kan brukes.
Du husker nok feil. Mener kupémattene har kostet rundt 1600 hele veien. Mattene til bagasjerommet koster vel rundt det samme og frunkmatten var vel like under tusenlappen. Totalt passerer man vel akkurat 4000.

Muffinman

Fant dette:

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 06. november 2013, klokken 16:28
Sitat fra: eclipse på onsdag 06. november 2013, klokken 14:45
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 06. november 2013, klokken 13:48
Sitat fra: ebbrey på onsdag 06. november 2013, klokken 12:47
Spurte min DS om gummimatter. Fikk beskjed om å kjøpe dette rett fra service senteret på Alna. Ringte dem i forrige uke og spurte om dette var mulig. Han jeg snakket med så de skulle få inn 40 sett rett over helgen. Men pga kapasiteten der oppe kan de ikke holde av.. så ble førstemann til mølla. Jeg dro opp dit idag for å kjøpe. Mattene hadde kommet, men er kun for signatur =-O

Jeg kjøpte da gummimatter på Alna for flere uker siden, og jeg har ikke signatur...

Hvilke matter kjøpte du og hva måtte du betale?

Interiør + bagasjerom. Frunk-matten hadde de ikke på lager. Betalte 4033,- og datoen var den 25/10.

Mippen

Men er det et must med gummimatter? Er det vanskelig å holde rent? Ikke noen som har støvsugd hår og sand bort fra bilen?
Fremtiden er elektrisk.

peskareta

For min del er det et must. Teslas egne matter fungerer fint!
Eier av S85 siden nov 2013.solgt. Nå S85D til lading.

RaBalder

Sitat fra: Mippen på søndag 09. november 2014, klokken 17:45
Men er det et must med gummimatter? Er det vanskelig å holde rent? Ikke noen som har støvsugd hår og sand bort fra bilen?
På vinteren vil du alltid dra med deg noe snø inn i bilen med fottøy. Dette blir liggende som vann på gummimattene og kan lett tørkes opp/bort.

Med stoff-mattene trekker det ned i mattene. Og vil også fordampe litt etter litt ved kjøring. Dette vil gi større sjans for dugg i bilen.

Mippen

Teppet under mattene da, hvordan er det? Illustrasjon...
Fremtiden er elektrisk.

laumb

Jeg har 2 sett stoffmatter. Fungerer fint for meg. Vintermatter og sommermatter.
Undersiden at mattene er selvfølgelig i et plast-materiale, så selve gulvteppet lider ikke av det.

ELTesla

Har søkt litt nå men fant ikke svar på spørsmålet.

Er mattene som leveres med nye biler nå forskjellig fra de som ble levert med nye biler i 2013?

Det er stoffmatter, men er det plast/gummi på undersiden?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA