Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Private prøvekjøringer

Startet av christian1986, lørdag 24. august 2013, klokken 14:33

« forrige - neste »

christian1986

Til Norge?

Hvis jeg ikke husker feil er det vel noen som har fått sine ordrer kansellert fordi de bodde uten for US. Uansett med den prisen blir det nok å bestille via noen bekjente der borte ;)

ebbrey

Sitat fra: Epleskreller på lørdag 17. august 2013, klokken 20:55
Sitat fra: christian1986 på lørdag 17. august 2013, klokken 20:39
Da er det vel bare å kjøpe?

Bortsett fra denne teksten:
"For Tesla customers outside the U.S., please contact your nearest Service Center to confirm pricing and availability. "

Jeg bestile hvertfall litt "ting", så får vi se hva som skjer. Noen andre har vel rapportert at ordrene blir kansellert? Porto ble så lite som ca. 250 dollar :P

Hehe får en fin regning hos posten også når du skal hente pakka :)
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Runex

Bestilte nettopp matter både i kupe og bagasjerom samt en tøff T-skjorte og krus. Brukte min Jetcarrier konto (som alle interesserte kan opprette) og bestilte med levering dit (New Jersey). Det tar litt tid å få det med sjøfrakt, men det kommer vel ca. samtidig med bilen :-)
Så får vi håpe det ikke blir noe kluss med leveringen.
Tesla Model S85 sept 2013 (solgt)
Tesla Model S85D juni 2015
Tesla Model X #96 (2015?)

christian1986

Hva ble prisen på frakten? Vet du størrelse på pakken?

400 dollar for matter til hele bilen, i alle fall ganget med 10 for å få norsk pris syntes jeg er litt stivt...

Zneip

Jeg har alltid hatt gummimatter i bilene mine - helt til jeg kjøpte en MB E280 i 2011. Der fulgte det med uttagbare tekstilmatter, og jeg tenkte med det samme at "dette går jo ikke" :o Men tiden gikk og jeg utsatte stadig innkjøp av gummimatter. Nå - etter to vintre med tekstilmatter, kan jeg faktisk ikke tenke meg noe annet. Aldri mer våte buksekanter som har ligget på gummimatten og trukket til seg vannet som flyter rundt der nede.

Fuktighet fordamper også langt raskere på en tekstilmatte ulikt det mange tror, ihverfall med Mercedes sine. Dette har sikkert med at fordamningsoverflaten blir langt større. Disse er litt grove og med langsgående "ribber". Håper å finne noe lignende til MS også om de medfølgende ikke er like gode 8)
Nord Trøndelag | X90D

Cowboystrekk

Biltema hadde greie matter. Ei du kan skjære til og. Går for dem tror jeg :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Balrog

biltema-mattene jeg kjøpte i april var "slitt" igjennom i juni. Tror jaggu jeg vil ha Tesla-matter. Men uten mva.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

christian1986

Hvis noen vil henge seg på min forsendelse så send meg en PM. Regner med litt over 3000 for sett med bagasjerom foran og bak ferdig i Norge.

Runex

Sitat fra: christian1986 på lørdag 17. august 2013, klokken 21:49
Hva ble prisen på frakten? Vet du størrelse på pakken?
Frakt i USA ble $26
Sjøfrakt ca. kr. 300,-
Frakt fra Norsk havn og til meg: ca. kr. 200,- (?)
Sum frakt: ca. kr. 650-700,-
Tesla Model S85 sept 2013 (solgt)
Tesla Model S85D juni 2015
Tesla Model X #96 (2015?)

frskby

Bestilte "alle" mattepakkene fra Tesla Shop'n i går. I dag fikk jeg sporingsnr, så det ser ut til å ha gått bra.
Har benyttet Jetcarrier som transportør - har meget god erfaring med disse. Sender pakker ukentlig har gjort i flere år med dem. (driver med litt import på si...)
Tesla Model X 90D 2016-
Tesla Model S P85 2013-2016

eclipse

Det er ikke noe problem å handle fra Tesla sin US Store. Dere oppretter bare en bruker på Jetcarrier.com og shopper i vei, Tesla sender varene til din Jetcarrier adresse i USA og de sender dem til deg når dere blir enige om det. Siden Jetcarrier sender masse til Norge så vet de hvordan de får lavest frakt etc.

Jeg var nettopp inne å kjøpte mattesettet, jeg fikk det til 170 USD (siste dag før de øker til 200 USD). Betalte 18 dollar i frakt til min Jetcarrier adresse og 13 dollar i tax. Betalte med Paypal, Tesla må jo tilby det :-). Så får jeg se når de dukker opp.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Greenday

Jeg forventer at leverandøren kan selge meg matter med bilen når denne leveres.

Tesla Norge må sørge for å ha lagerbeholdning av de mest relevante varene som selges i Tesla-store for distribusjon på det norske markedet.

Vi er kjøpevillige og det er ikke vanskelig å forutse at det vil gå noen matter sammen med bilene som leveres ut i en periode med snø.

Stellar

Sitat fra: Zneip på lørdag 17. august 2013, klokken 22:19
Jeg har alltid hatt gummimatter i bilene mine - helt til jeg kjøpte en MB E280 i 2011. Der fulgte det med uttagbare tekstilmatter, og jeg tenkte med det samme at "dette går jo ikke" :o Men tiden gikk og jeg utsatte stadig innkjøp av gummimatter. Nå - etter to vintre med tekstilmatter, kan jeg faktisk ikke tenke meg noe annet. Aldri mer våte buksekanter som har ligget på gummimatten og trukket til seg vannet som flyter rundt der nede.

Fuktighet fordamper også langt raskere på en tekstilmatte ulikt det mange tror, ihverfall med Mercedes sine. Dette har sikkert med at fordamningsoverflaten blir langt større. Disse er litt grove og med langsgående "ribber". Håper å finne noe lignende til MS også om de medfølgende ikke er like gode 8)

Enig, jeg kjører alltid med stoffmatter året rundt. Ikke blir det vått gjennom (Audi), og det er lett å holde de ren.Er mulig Tesla sine stoffmatter ikke har gummiunderlag, og at det da kanskje ikke er like lurt å bruke de om vinteren.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

ebbrey

Sitat fra: Greenday på mandag 19. august 2013, klokken 22:36
Jeg forventer at leverandøren kan selge meg matter med bilen når denne leveres.

Tesla Norge må sørge for å ha lagerbeholdning av de mest relevante varene som selges i Tesla-store for distribusjon på det norske markedet.

Vi er kjøpevillige og det er ikke vanskelig å forutse at det vil gå noen matter sammen med bilene som leveres ut i en periode med snø.

Har tenkt det samme. Er rimelig teit om de ikke klarer å ta inn nok varer til kjøpelystne hentekunder. De bør få inn matter, duffel bag, frunk container. Også egentlig de nye felgtypene og løse hakka dekk for å være pirkete. Så kan de selge utstyr som "hakka" møkk når vi henter bilen.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

shl

Jeg kjenner ikke kvaliteten på Teslas stoffmatter enda, men det er jo drittvær noen steder i Junaiten også med sne og slaps. Har kjørt med stoffmatter i min Volvo i over 7 år, og har ubrukte/uåpnede gummimatter liggende i kjelleren til Volvoen. Det har aldri vært noe problem.

Har bestilt
1x Frunk Organizer Box
1x Trunk Rolling Duffel
Totalpris med frakt og US tax levert hit til NYC denne uken 329,34 USD.

Pussig at ikke Alnabru har slikt utstyrt klar for salg nå som bilene leveres, men det kommer vel - til hvilken pris?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA