Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Sveinal, lørdag 24. august 2013, klokken 12:52

« forrige - neste »

BryneS

.

TS

Sitat fra: BryneS på lørdag 17. august 2013, klokken 09:04
05 August 2013 har Tesla Motors Inc. søkt om registrering "Model E" som varemerke.
Skulle gjøre seg godt mellom en Model S og en Model X...

http://www.trademarkia.com/model-e-86029275.html



Model Economy blir vel da navnet på Gen3  :)
Etter Sedan og X-over
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

MR Tesla

Tipper at modellen etter det blir model Y

tjobben

Y?
Heller C for Convertible eller W for Wagon.
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

MortenH

Jeg tror ikke du fikk med deg bokstavleken med Model S, E, X og Y. ;D
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

stol

Ny Nissan Leaf Tekna 1 aug 2013

Andrewas

Så... Har de registrert alle bokstavene? Sånn i tilfelle?? Eller er det bare S E X Y ??
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

MinTesla

Tesla Model S85 19" - Green / Grey (Morbærtre)

Panorama, Luft, Tech, lys og vinterpakke,
Lyd 580 watt, Parksens, Alarm og HatteHylle!
Dobbeltladder, 20" Michelin Xi3 Vinterdekk

Reservasjon X

valvolainen

Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Cowboystrekk

Om man ser bort ifra at de har skrevet bokstaven feil (det skal jo være T!) så stemmer vell dette bra med Teslas kommende Mpv. Grøss....
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Wicky124

Oslo beboer med fossilebiler:
✔Mercedes C220cdi 2009
✔Mercedes E220cdi 2007
✔Mercedes S320     1999
✔Audi A3 1.8T S-line 1999

Cowboystrekk

#12
Hvordan skal Tesla greie å få prisen så lav som de estimerer?
Noen tanker:
- De tar utgangspunkt i amerikansk pris, da inkl skatterabatt på 7500 USD, siden de sier den skal koste 30 000 USD gir dette reel pris på 37 500 USD
- De vil antageligvis ikke bruke aluminium pga kostnad, grovt sett blir chassi 50% dyrere med aluminium. Hvis vi sier at chassiset i stål koster 50 000 NOK så vil dette gi besparelse på 4000 USD
- Superlading blir nok et tilvalg som koster
- De tar utgangpunkt i at batterikostnadene går ned endel, la oss si 5000 USD
- Pga mindre størrelse og mindre batteri vil antageligvis vekta gå ned på tross av stålchassis, jeg tipper den neppe vil være mer enn 1800 kg noe som gir minst 10% bedre rekkevidde
- Batteriet vil antageligvis være max 40 kW pga pris (esimert prisreduksjon 6000 USD ut ifra hoppet 60-85 kW idag og estimert noe lavere batteripris), de vil nok bruke adskillig mindre hjul\felger og kan dermed komme seg ned på standard LRR-dekk med A-rating på rullemotstand, dekkene blir også betydelig billigere, å få gode LRR-dekk til under 1000 USD på 16" er ikke noe problem, tatt innkjøpsavtaler i betrakning så vil de trolig spare minst 1500 USD bare på dekk\felgvalg
- den blir mer spartansk utstyrt enn S\X som basis med mindre skjerm, enklere lydanlegg, vanlige stoffseter og ikke delskinn som selv de billigste setene er nå, halogenlykter, standard dørhåndtak etc, mindre og enklere motor, besparelse minst 3000 USD
- Bilen blir fysisk mindre enn S\X, noe som de sikkert sparer minst 2000 USD på chassispris

Oppsummering: Estimat 29 000 USD spart på mine høyst uhøytidelige beregninger. Hvordan kan Tesla få til de siste 4500 USD? Antageligvis med å ta lavere avanse. Idag er den på rundt 20%. Rekkevidde TMS med 40 kW-batteriet er 27 mil, + 15% for dekk og vekt = 31 mil og da temmelig nære 200+miles i antatt optimal rekkevidde ala 300+miles som de oppgir på TMS 85 kW idag uten å ta med amerikansk kjøresyklus.

Hva vil norsk pris ende på? Trolig rundt 35 000 USD ala 220 000 uten avgifter + vinterdekk og metallic-lakk 15 000, supercharger 15 000, matter etc 5000, omreg. En norsk utgave vil neppe koste noe under 260 000 i ribba utgave. Skal du ha navigasjon\tech (20 000 litt enklere enn TMS sin), parksensorer (5000),  skinn(15 000), større felger\dimensjon (10 000), soltak (10 000), bedre lydanlegg (10 000), spesiallakk (5000), mer HK\miniperformance (20 000) så fyker for prisen godt over 350 000.

Mulig estimatene er helt på jordet, men er spennende å se når det nærmer seg produksjon!
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

cairnz

Da er det i så fall på tide å navne om forumene til "Model @" og ikke "Tesla @" hvor @ er modell-bokstaven :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Elbilist

laumb


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA