Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Mine første timer i min egen Model S!

Startet av Epleskreller, lørdag 24. august 2013, klokken 12:30

« forrige - neste »

Gressvikingen

Jeg har nevnt det før, men forstår ikke hvordan dere klarer å få femårs/100.000km service til kun og omfatte 4 stk besøk. Lag dere en strek på et ark me markeringer for hver service og se at det faktisk blir fem.
P85D"+"

sisc1337

Har betalt for bilen min og får den om imorgen. Er det for sent å signere denne avtalen om f.eks 1 måned når bank kontoen er litt sprekere?:)
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Muffinman

Sitat fra: Gressvikingen på søndag 23. mars 2014, klokken 21:55
Jeg har nevnt det før, men forstår ikke hvordan dere klarer å få femårs/100.000km service til kun og omfatte 4 stk besøk. Lag dere en strek på et ark me markeringer for hver service og se at det faktisk blir fem.
Tja, 80K servicen varer jo til 100K da...

Gressvikingen

P85D"+"

Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Hyperstress

Stilte en del spørsmål ang service til Tesla, og fikk svar fra en amerikaner.

-Alt som er ansett som "maintenance" er inkludert bortsett fra dekk.
-Det er 5 stk servicer
-Rustne (slik at de ikke går gjennom EU-kontroll rustne) bremseskiver er i en gråsone - Det er normalt ikke en maintenance issue. Om de byttes så er det mer sannsynlig under garanti, om en fortsatt har det.
-Hver service er den samme, og det som må skiftes skiftes, og nødvendige justeringer (av feks hjulstilling) blir gjort, selv om en kjøper enkeltservice.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

cra

Sitat fra: sisc1337 på søndag 23. mars 2014, klokken 22:00
Har betalt for bilen min og får den om imorgen. Er det for sent å signere denne avtalen om f.eks 1 måned når bank kontoen er litt sprekere?:)

Skal du ha ranger må du ha bestilt bilen før de tok bort ranger-muligheten, og jeg tror du måtte ha gitt beskjed om at du skulle ha det for å få det på endelig faktura. Så det skipet her nok seilt.

Hvis du tenker på vanlig 5-års serviceavtale så har du seks måneder på deg til å bestemme deg for dette, og til å ta kontoen roe seg. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

OW

Sitat fra: cra på mandag 24. mars 2014, klokken 09:56
Sitat fra: sisc1337 på søndag 23. mars 2014, klokken 22:00

Skal du ha ranger må du ha bestilt bilen før de tok bort ranger-muligheten, og jeg tror du måtte ha gitt beskjed om at du skulle ha det for å få det på endelig faktura. Så det skipet her nok seilt.

Hvis du tenker på vanlig 5-års serviceavtale så har du seks måneder på deg til å bestemme deg for dette, og til å ta kontoen roe seg. :)

OBS OBS: Ved en tilfeldighet så spurte jeg Tesla om dette, og det er kun de som går fra 4-års avtale til 5-års avtale som har 6 måneder på å bestemme seg for utvidelse av denne (til 8 år). Oss som ikke har vært påvirket av den endringen har fortsatt bare 30 dager på å bestemme oss etter at bilen ble levert.

At 6 måneder har dukket opp som ny lengde for å bestemme seg for servicepakke er en missforståelse jeg mistenker at forumet har skyld i. De som hadde 4-års avtale fikk beskjed om at de hadde 6 måneder på å bestemme seg, også har folk, inklusive meg, trodd at det har vært en endring for alle. Jeg fikk oppklart dette da jeg spurte Tesla, fordi jeg tenkte det hadde vært utrolig kjekt å ha litt lenger tid enn 30 dager på seg, også ville jeg være sikker på at det var riktig. Da ble altså missforståelsen oppklart  :)
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

cra

ok, så konklusjonen er at man bør spørre DS om dette ved overtakelse, og gjerne få det skriftlig hvor lang frist man har på seg. Men 30 dager har "alle".
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

OW

Sånn jeg har forstått det så har man 30 dager på seg fra levering. Det er nok lurt å avklare dette med DS, sånn at det er noen fra Tesla som har fortalt hva som gjelder :)
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

Superduper

Det er en ting jeg stusser litt på, og det er at oppdateringer står under service delen. Ikke at det er så rart, men på meg virker det som at man må ha en servicepakke for å få oppdateringene. Stemmer dette, eller hvordan blir det? Kjedelig å måtte ha bilen på service istedet for å få oppdateringen hjemme i garasjen.

Elbilist79

Min DS fortalte meg denne veka at ein kan bestille servicepakke i 180 dager etter ein får bilen utlevert.
S85, Sølv

Elkjell

Sitat fra: Superduper på søndag 30. mars 2014, klokken 11:21
Det er en ting jeg stusser litt på, og det er at oppdateringer står under service delen. Ikke at det er så rart, men på meg virker det som at man må ha en servicepakke for å få oppdateringene. Stemmer dette, eller hvordan blir det? Kjedelig å måtte ha bilen på service istedet for å få oppdateringen hjemme i garasjen.

Service / oppdateringer er det samme uansett hvordan du betaler.

Du bare velger om du vil betale årlig / hver gang eller forhåndsbetale for 5 eller 8 år.
Slik leser jeg Teslas side om serviceplaner - dessuten har Elon sagt det selv.  :)
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

BMW850

Oppdateringer får man vel uavhengig om man har eller tar service?!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

vrom

Jeg fikk plutselig spm om jeg ville ha servicepakke eller ei..

Er det noen som vet om Tesla tar betalt det samme for 2års service som 1års service ? Det er vel litt flere ting som blir sjekket/byttet annet hvert år..

Service hvert andre år burde vel holde lenge imo, selv om det ikke er noe å si på prisen for 5års pakken..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA