Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Mine første timer i min egen Model S!

Startet av Epleskreller, lørdag 24. august 2013, klokken 12:30

« forrige - neste »

Hyperstress

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

drbremnes

Så lenge servicecenter her i Tromsø åpner før neste vår går det bra for min del. Noe annet er skuffelsen over at de trekker tilbake denne tjenesten som veide så tungt når jeg bestilte helt uten videre. Går ut fra at det er andre her nordpå som også bestilte delvis fordi man var garantert servicemulighet uten større ulempe. (Når jeg bestilte var det heller ikke planlagt servicepunkt i Tromsø)

For de som bord enda lengre nord, for eksempel Alta, Kirkenes eller liknende vil der fortsatt være svært langt til nærmeste servicepunkt.

Roger Kolbu

Har akkurat snakket med en kar i Tesla. Dette fordi jeg ønsket å forhøre meg om hvordan man skulle respondere med ønsker om endring av avtalen, basert på e-posten vi nylig mottok fra Tesla.

Jeg har nå endret min serviceavtale fra 5(4) år med Ranger til 8 år - fortsatt med Ranger.

Ranger er nemlig fortsatt med i serviceavtalen. Han hadde ingen som helst tro på at Ranger-tjenesten ville forsvinne. Til det er den altfor verdifull i vårt langstrakte land.
Den er også dypt forankret i hele det europeiske markedet, sa han.

Så nå kan jeg altså se imot en trygg serviceperiode på 8 år - med Ranger! :-)
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

cra

Sitat fra: Roger Kolbu på torsdag 27. februar 2014, klokken 13:54
Ranger er nemlig fortsatt med i serviceavtalen. Han hadde ingen som helst tro på at Ranger-tjenesten ville forsvinne. Til det er den altfor verdifull i vårt langstrakte land.

Så bra! Alternativt (hvis de ikke ønsker at vi skal bruke Ranger-avtale) må de hoste oppinfo om hvor det kommer servicehaller. En del entusiaster er nok villige til å krysse halve landet for service, men det gjelder neppe flertallet.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

drbremnes

Det høres veldig bra ut! Da kan jeg puste lettet ut! Ville ellers fort bli stor frustrasjon blant eiere utenfor de store byene sørpå.

Camilla

Har servicepakke for å slippe å tenke på service, og ranger service for å slippe å bruke tid på det.

Men: Å fikse en linje med døde pixler på skjermen kan jeg ikke få ranger på. Da må jeg bruke en dag (i beste fall) på det. Hvor mye er ranger avtalen verdt hvis det er opp til Tesla å finne på om den kan brukes eller ikke? (Skal innrømme at jeg ikke har finlest papirene i den hvite konvolutten.) Noen som har erfaring på dette?

Hyperstress

Sitat fra: Camilla på torsdag 27. februar 2014, klokken 18:43
Har servicepakke for å slippe å tenke på service, og ranger service for å slippe å bruke tid på det.

Men: Å fikse en linje med døde pixler på skjermen kan jeg ikke få ranger på. Da må jeg bruke en dag (i beste fall) på det. Hvor mye er ranger avtalen verdt hvis det er opp til Tesla å finne på om den kan brukes eller ikke? (Skal innrømme at jeg ikke har finlest papirene i den hvite konvolutten.) Noen som har erfaring på dette?

Det er ikke service, men reklamasjon. Det må de fikse uten at det er til vedentlig ulempe for deg.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Birger

Har akkurat snakket med en kar i Tesla. Dette fordi jeg ønsket å forhøre meg om hvordan man skulle respondere med ønsker om endring av avtalen, basert på e-posten vi nylig mottok fra Tesla.

Jeg har nå endret min serviceavtale fra 5(4) år med Ranger til 8 år - fortsatt med Ranger.

Fikk du en pris på dette? Jeg har spurt for noen dager siden og har enda ikke fått svar.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Tesla-man

Det nærmer seg 30 dager etter levering og jeg må bestemme meg for serviceavtale eller ikke.

Mener å ha lest ett eller annet sted at "5-års planen" består av kun 4 stk besøk/servicer og "8-års planen" tilsvarende er kun 7 servicebesøk.
Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?  Hva står det faktisk i avtalen?

Foreløpig heller jeg til ingen plan, men kun kjøpe en service pr. år.  Om det jeg skriver over her er rett så er nesten svindel og serviceplanene 100% utelukket.
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

BMW850

Hmm, godt spørsmål om det er 4 eller 5 servicer på 5 årsplanen. Ser på Tesla sidene at 5 årsplanen sier 5 år og opptil 100.000km. Da vil det jo si 5 besøk, 20-40-60-80-100000km.

Men jeg som ikke bruker bil i jobb og kjører generelt lite tenkte å ta en service f.eks. hvert 2 år. Man mister kanskje gratis reservedeler, eller? De fire siste punktene markert i blått får vi vel uansett serviceplan eller ikke??  ???

Hva hvis det har gått ett år og jeg har kjørt mer enn 20000km?

Inkluderer
Årlig service (eller ved 20,000 kilometer)
Reservedeler som bremseklosser og vindusviskere (unntatt dekk)
Systemovervåking
Ekstern diagnostisering
Programvareoppdateringer
Nye funksjoner
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

pej

Jeg kjører over 40.000km pr år. Jeg lurer på hva de skal fikse som skal koste 3600 eks mva etter 6mnd og på nytt etter 6mnd osv...blir jo service 2 ganger pr år for meg. Kjører stort sett rett frem på motorvei så slitasjen er jo minimal...
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Epleskreller

Sitat fra: BMW850 på søndag 23. mars 2014, klokken 18:49
Hmm, godt spørsmål om det er 4 eller 5 servicer på 5 årsplanen. Ser på Tesla sidene at 5 årsplanen sier 5 år og opptil 100.000km. Da vil det jo si 5 besøk, 20-40-60-80-100000km.

Man kan vel her argumentere for at den fjerde servicen (om den er tatt ved 80k km) er service som er gyldig helt til 100k km.. Ved 100k km tar man ny service som gjelder til 120..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

BMW850

Could be! Tok en kick på servicepunktene. Det var ikke mye å sjekke  :o
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Tesla-man

Sitat fra: Epleskreller på søndag 23. mars 2014, klokken 19:22
Sitat fra: BMW850 på søndag 23. mars 2014, klokken 18:49

Man kan vel her argumentere for at den fjerde servicen (om den er tatt ved 80k km) er service som er gyldig helt til 100k km.. Ved 100k km tar man ny service som gjelder til 120..

Nettopp!  Det er her jeg aner at vi snytes for en service i planene.  Ganske snedig å kalle det 5-års plan.  Den vil jo dekkes av 4 servicer.  Da er det ikke mye butikk for oss kunder.  -hvis det stemmer da.
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

fhovlan

Sitat fra: Birger på torsdag 27. februar 2014, klokken 22:04

Fikk du en pris på dette? Jeg har spurt for noen dager siden og har enda ikke fått svar.

Ranger teneste er ikkje lenger mogeleg å få! (ref.teknisk support)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA